Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Båre hull til ryggekamera, hva med rust?


*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg et slikt ryggekamera som kombineres med skilt feste og har tengt å feste dette på min Honda Civic.

Da det ikke er noen hull å stikke ledningen inn på baksiden av hondaen må jeg vel båre et hull selv.

Dette blir nok under den plastkanten her:

post-74970-0-97519700-1384586475_thumb.png

 

Men da lurer jeg på, hvordan blir det med rust, er det noe spessielt jeg kanskje bør smøre på eller gjøre med hullet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du forsiktig når du borer, så lakken ikke sprekker langt utifra hullet, bør dette bra. Bor hullet, dekk det bare metallet med en god grunning med galvanisering, gjerne 2 lag, før du dytter inn gummigjennomføringen. Kan anbefale å dytte hele sporet for metallet i gummien full av seigt fett. Fettet holder fukt og salt ute. Evt kan du bruke karosserikitt, om hullet/proppen ikke blir særlig synlig. Fett/olje er forresten sterkt undervurdert som antirustbehandling.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare trekke det sammen med ledningen til skiltlysene da?

jo, men må likevel inn på innsiden av døren for å komme til ledningene

Er du forsiktig når du borer, så lakken ikke sprekker langt utifra hullet, bør dette bra. Bor hullet, dekk det bare metallet med en god grunning med galvanisering, gjerne 2 lag, før du dytter inn gummigjennomføringen. Kan anbefale å dytte hele sporet for metallet i gummien full av seigt fett. Fettet holder fukt og salt ute. Evt kan du bruke karosserikitt, om hullet/proppen ikke blir særlig synlig. Fett/olje er forresten sterkt undervurdert som antirustbehandling.

Ble til at jeg bårte hull og brukte noe antirustsprat greier (husker ikke navnet) ved hullet samt gummipakning.

 

Så nå har jeg sikt bakover, dog ikke så veldig vid vinkel som jeg håpte på.

 

post-74970-0-38491100-1384608539_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...