Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Still heller spørsmålet i tråden Korporal Kranium lenket til. Men om du vil ha en TLDR:

 

Ikke kjøp snus som er sterk, ekstra sterk eller noe i den duren. Om du klarer "vanlige" poser er både Ettan, General og Skruf original gode alternativer uten for mye nikotin. Hvis du synes de renner for mye kan du prøve en "long/slim" portion, enten 02 (grå boks) eller general long strong (finnes ikke i original i Norge).

Lenke til kommentar

Still heller spørsmålet i tråden Korporal Kranium lenket til. Men om du vil ha en TLDR:

 

Ikke kjøp snus som er sterk, ekstra sterk eller noe i den duren. Om du klarer "vanlige" poser er både Ettan, General og Skruf original gode alternativer uten for mye nikotin. Hvis du synes de renner for mye kan du prøve en "long/slim" portion, enten 02 (grå boks) eller general long strong (finnes ikke i original i Norge).

takk for svar :-D blir nokk og teste noe general og ettan

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale å starte å snuse i det hele tatt. Men som sagt over her, Røde lakket liker så si alle, catch er det noen som ikke liker, skruf er også tam i smaken. General derimot renner fort og har en veldig tobakk smak, min favoritt og har vært min følgesvenn i snart 8 år =) Ikke start å snus, dyrt!

Lenke til kommentar

Still heller spørsmålet i tråden Korporal Kranium lenket til. Men om du vil ha en TLDR:

 

Ikke kjøp snus som er sterk, ekstra sterk eller noe i den duren. Om du klarer "vanlige" poser er både Ettan, General og Skruf original gode alternativer uten for mye nikotin. Hvis du synes de renner for mye kan du prøve en "long/slim" portion, enten 02 (grå boks) eller general long strong (finnes ikke i original i Norge).

hvor mye nikotin er det i ettan portion?

Lenke til kommentar

Snusing er ikke dyrt om man gjør det med måte. Snuser ca annenhver Fredag og har et forbruk på 30kr i måneden/taxfree.

er jo ikke dyrt hvis man bare snuser 1boks i uka da blir dett ca 2500kr i løpet av et år, Feks hvis jeg ikke hadde snusa så hadde jeg brukt mere penger på godteri pleide jo før og kjøpe godteri for 450kr og et brett med cola når jeg var i sverige ca 2ganger i måneden

Lenke til kommentar

Da har du et problem både med tobakk og mat. Det ene er ikke så mye bedre enn det andre.

har ikke problemer med mat bare litt godteri, er ikke noe overvektig eller noe. Er jo ikke noe problem med tobakk, det er jo dritt digg. gjør sånn at jeg følger med bedre i timen pga nikotin osv etter jeg starta og snuse gikk karakterene mine 2karakterer oppover siden jeg følger bedre med i timen med en pris under leppa

Lenke til kommentar

Still heller spørsmålet i tråden Korporal Kranium lenket til. Men om du vil ha en TLDR:

 

Ikke kjøp snus som er sterk, ekstra sterk eller noe i den duren. Om du klarer "vanlige" poser er både Ettan, General og Skruf original gode alternativer uten for mye nikotin. Hvis du synes de renner for mye kan du prøve en "long/slim" portion, enten 02 (grå boks) eller general long strong (finnes ikke i original i Norge).

hva skjer hvis man ikke oppbevarer snus i kjøleskap?? er jo bare 18grader på rommet mitt

Lenke til kommentar

er jo ikke dyrt hvis man bare snuser 1boks i uka da blir dett ca 2500kr i løpet av et år, Feks hvis jeg ikke hadde snusa så hadde jeg brukt mere penger på godteri pleide jo før og kjøpe godteri for 450kr og et brett med cola når jeg var i sverige ca 2ganger i måneden

 

Ikke for å gi deg en moralpreken eller noe. Men den ene boksen i uka, den kan du bare glemme. Nå kan det hende du innehar en ENORM selvdisiplin, men de fleste kan bare drømme. Det går en måned, plutselig går det det en boks om hver 2-3 dag. Fortsetter du går det fort 1 boks om dagen. De fleste ender der, noen tar seg sammen før de kommer der, men ytterst få "gidder" og stoppe.

 

Er selv på en boks om dagen, det er jævelig dyrt. Det er idiotisk, og jeg burde gi meg. Snus er digg det, helt til du ikke vil mer. Høres ut som om du ikke er helt på villspor enda, for din egen skyld gi deg nå... når det er lett. Jeg betviler sterkt at du tar det rådet. Men det er nok det lureste :p

Er selv på Skruf Xtra Sterk (idioti), om du først skal begynne hold deg for guds skyld på noe med lite nikotininnhold.

Kilde : Meg selv, og mine uvaner.

 

hva skjer hvis man ikke oppbevarer snus i kjøleskap?? er jo bare 18grader på rommet mitt

 

Den blir tørr. Det blir ikke noe problem, for om ikke lenge tømmer du den før det blir ett problem.

 

Om du kjøper et tårn, hiv den i frysen. Kan du ta det i eget tempo, uten at den går ut på dato. Om du lar et tårn ligge i lengre tid i romtemp, blir snusen tørr og lite gøy.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

 

Ikke for å gi deg en moralpreken eller noe. Men den ene boksen i uka, den kan du bare glemme. Nå kan det hende du innehar en ENORM selvdisiplin, men de fleste kan bare drømme. Det går en måned, plutselig går det det en boks om hver 2-3 dag. Fortsetter du går det fort 1 boks om dagen. De fleste ender der, noen tar seg sammen før de kommer der, men ytterst få "gidder" og stoppe.

 

Er selv på en boks om dagen, det er jævelig dyrt. Det er idiotisk, og jeg burde gi meg. Snus er digg det, helt til du ikke vil mer. Høres ut som om du ikke er helt på villspor enda, for din egen skyld gi deg nå... når det er lett. Jeg betviler sterkt at du tar det rådet. Men det er nok det lureste :p

Er selv på Skruf Xtra Sterk (idioti), om du først skal begynne hold deg for guds skyld på noe med lite nikotininnhold.

Kilde : Meg selv, og mine uvaner.

 

 

Den blir tørr. Det blir ikke noe problem, for om ikke lenge tømmer du den før det blir ett problem.

 

Om du kjøper et tårn, hiv den i frysen. Kan du ta det i eget tempo, uten at den går ut på dato. Om du lar et tårn ligge i lengre tid i romtemp, blir snusen tørr og lite gøy.

 

Endret av snusersnus
Lenke til kommentar

hva skjer hvis man ikke oppbevarer snus i kjøleskap?? er jo bare 18grader på rommet mitt

 

Posesnus holder seg overraskende lenge i romtemp (selv 20+ grader) så lenge boksene ikke er åpnet. Jeg legger sjelden rørene mine i fryser/kjøl siden jeg bruker en boks om dagen uansett og selv om de ligger i romtemp i en måned så tar de ikke skade av det. For lagring i flere måneder er nok fryser/kjøl anbefalt.

 

Edit: Egentlig så er det holdbarhetsdatoen som har noe å si. Jo nærmere utløpsdato, jo viktigere er det at de holdes kjølig.

er jo ikke dyrt hvis man bare snuser 1boks i uka da blir dett ca 2500kr i løpet av et år, Feks hvis jeg ikke hadde snusa så hadde jeg brukt mere penger på godteri pleide jo før og kjøpe godteri for 450kr og et brett med cola når jeg var i sverige ca 2ganger i måneden

 

Dette sa jeg til meg selv for 8 år siden også, men du lurer kun deg selv. Jeg synes fortsatt snus er dødsdigg, men problemet nå er at jeg blir helt rabiat hvis jeg ikke får snusen min (hvis jeg av ymse årsaker ikke får snust på 12+ timer), samt at det går en boks hver eneste dag. Det er 2000 kr jeg likegodt kunne trykt ned i dass hver eneste måned. Og selv om jeg har lyst, mangler jeg motivasjon til å slutte så det enste jeg prøver på nå er å snuse mindre av rent økonomiske årsaker. Målet er komme ned på en halv boks om dagen, noe som vil spare meg for ca. 1000 kr/mnd.

 

Jeg husker da jeg startet så mente jeg selv at jeg hadde kontroll på avhengigheten ved at jeg kun snuste så og så mye (stort sett ble boksen med løs tørr og måtte kastes før jeg var ferdig). Det begynte med å snuse litt når jeg var med kompiser, så ble det en etter middag, så en på kvelden, så en mens jeg ventet på bussen og vips så ble det egentlig snus hele tiden, alltid.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...