Gå til innhold

Illegal streetracing er barnslig!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte godt hva du ville frem til, men poenget mitt har hele veien vært:

1. De fleste trafikk ulykker som skjer, skjer ikke som følge av street racing, men som følge av idiotkjøring, uoppmerksomhet, trykking på mobil/cdspiller/whatever-som-tar-oppmerksomhet og i en del tilfeller rett og slett ren og skjær uflaks, noe som forkommer blandt folk i ALLE aldere. - Så synes ikke det er noen grunn til å skylde på street racing for det.

 

Ja, det ER trist med de familiene som dør uskyldig i trafikken, men du kan da ikke legge hovedskylden på streetracing! - For det NEKTER jeg å tro at har hovedskylden.

 

2. Når du trekker frem Be-4-you, så vet du ikke mer om personen enn at du har fått ett navn fra tv, og det du har fått servert der. Du vet tydeligvis ingenting om hva som er gjort ellers med bilen, annet enn at den har stor motor. - Og hvis du ikke har skjønt hvor jeg vil, så skal du få det i klar tekst nå: En bil med bedre understell, bedre bremser, bedre hjuloppheng og dekk tilpasset bilen, sitter bedre på veien, er bedre å håndtere i høy hastighet, og kan stoppe vesentlig fortere enn en vanlig bil.

 

 

3. Ja, jeg skal være enig at det er mye IDIOT kjøring blandt norsk ungdom, gutter mest, som kommer ut som 18-19åringer og tror dem har full kontroll. En del av disse ønsker jeg dit peppern gror, og de kommer jeg -ALDRI- under noen omstendigheter til å forsvare. Mest fordi jeg har kjørt så mye selv, og VET at det ikke er så lett som en del av dem liker si at det er.

 

Men for guds skyld menneske, du kan ikke påstå at ikke E6 fra østfold mot Oslo ikke tåler høy fart? det er avskilte kjørebaner, to felt, og det er vel en av norges beste veistrekk! (og så vidt jeg vet, har det ikke vært dødsulykker der enda?)

 

 

 

 

Men for all del steng tråden. Folk er forskjellige, og man kan diskutere her i det evige, for antakeligvis vil ingen gi seg så på sitt.

 

Mvh,

Magnus

Lenke til kommentar

La oss si det sånn:

 

1. Overskridning av fartsgrensen på norske veier er forbudt.

 

2. Hvis disse "racerne" er voksen og mener at de har full kontroll over bilen sin gjør dette, bryter de norsk lov.

Hvis de er klar over at det de gjør ikke er lov og fortsatt bryter loven er de ikke voksen.

 

3. De setter ett dårlig for andre som kanskje ikke er fult så "skilla" i bilkjøring.

 

4. Hvis de har så mye penger å bruke på tuning og styling kan de jo bruke hodet hvis de skal teste bilene sine. Dra til Autobahn eller dra på treff.

 

 

 

Hvis dette ikke kan forstås av enkelte bilførere har de ingenting i en bil å gjøre!

Lenke til kommentar
La oss si det sånn:

 

1. Overskridning av fartsgrensen på norske veier er forbudt.

 

2. Hvis disse "racerne" er voksen og mener at de har full kontroll over bilen sin gjør dette, bryter de norsk lov.

Hvis de er klar over at det de gjør ikke er lov og fortsatt bryter loven er de ikke voksen.

 

3. De setter ett dårlig for andre som kanskje ikke er fult så "skilla" i bilkjøring.

 

4. Hvis de har så mye penger å bruke på tuning og styling kan de jo bruke hodet hvis de skal teste bilene sine. Dra til Autobahn eller dra på treff.

 

 

 

Hvis dette ikke kan forstås av enkelte bilførere har de ingenting i en bil å gjøre!

Word!

 

Respekter loven! Subjektive holdninger holder ikke i retten, eller når du mister kontrollen som følge av uvettig kjøring.

 

Respekt for loven og opprettholdelse av denne i tillegg til å kjøre etter forholdene er det eneste som kan redusere antal ulykker!

 

Verdensmestere er det værste som finnes mhp trafikksikkerhet!

Lenke til kommentar

Som jeg sa, en nytteløs diskusjon, pga forskjellige meninger og holdninger.

 

Jeg respekter er deg for din mening, og det er flott for deg at du holder fartsgrensa. Men håper du kan respektere meg for mine meninger og holdninger og?

 

Uansett, like greit å få stengt tråden som du selv sa..

Lenke til kommentar
Men håper du kan respektere meg for mine meninger og holdninger og?

Like mye respekt som andre lovbrytere..

Så du mener at å kjøre for fort er like ille som å stjele? drepe? voldta? osv..

I såfall synes jeg det er noe alvorlig galt med deg. Dessuten ba jeg ikke om at dere skulle respektere mine handlinger, jeg ba om at dere skulle respektere mine MENINGER. Det er såvidt jeg vet to helt forskjellige ting. Er dog fint lite dere kan gjøre med det jeg gjør. - men jeg tviler på at alle som står så hardt på dette med fartsgrenser osv, aldri ligger i 85 i 80sone, 105 i 100sone osv, og dermed er perfekte lovlydige statsborgere hele veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg har personlig dannet et stort hat til illegal street racing!

Der ungdommer har trimmet sin sierra cossie til altformangehester og har hatt lappen i ca 1 uke. Der de VET de har kontroll over bilen og alle andre situasjoner som skulle oppstå under et typisk "street race"

 

Når ungdommer ligger i 240-250 km/t i sine trimmede eldre biler med lite erfaring på norske veier.

 

Jeg reagerte etter å ha sett ett klipp fra TV2 Nyhetene 07.10.02 om en person som kaller seg "BE_4_U"

Han påstår at de har full kontroll over bilen. omgivelsene og alle hestekreftene (i denne saken opp til 600 HK)

Han sier også at han og "sine" vil komme til å fortstette med denne "sporten" til det offentlige lager egen bane for street racing.

 

Personlig så har jeg ikke noe i mot street racing, har ikke noe i mot The Fast & The Furious filmene. Men da går jeg heller ikke å utøver aimen min som jeg har i Counter-Strike midt på gata!

 

Jeg driter fult og helt i om de kjører seg ihjel i bilene sine, men se for dere familien Larsen er på tur hjem fra fotballkampen til minstekaren i familien. De kjører etter fartsgrensen på den veien. Så skjer det uønskelige..en 20 åring med en rask bil gjorde en liten feil å kom i motgående kjørebane å dreper familien.

 

For dere som synes illegal street racing er tøft, eller dere som driver med det til vanlig så har jeg en ting å si til dere..PUL DERE jævla egoister!

 

Våkne!!!

 

(Hvis moderatorene på forumet vil stenge tråden så gir jeg meg en god F... i det!)

Ja, det kan skje ulykker, og det kan det også om en drita kar setter seg bak rattet. Noen liker å kjøre fort, lev med det.

 

Nå har det seg også sånn at faktisk mange som driver med dette faktisk GJØR det i trygge omgivelser, og ikke der det kan komme folk.

 

Og FnF... det er latterlig!

 

Det var da også så PERFEKTE vi var da, "Å bryte fartsgrensene er ulovlig, da har man ingenting i en bil å gjøre". Se hvor mange som bryr seg om det. Så lenge man har kontroll og ikke tar unødige sjanser kan man bryte den så mye man vil for min del. Men så er det faktisk mange som tar disse sjansene... de kan drite å dra.

 

Men som sagt, hvis man vet hva man gjør og ikke tar unødige sjanser er jeg ikke imot street-racing, eller å bryte fartsgrenser. Finnes jo ikke noe mer morro enn å kjøre fort!

Endret av pZion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har personlig dannet et stort hat til illegal street racing!

Der ungdommer har trimmet sin sierra cossie til altformangehester og har hatt lappen i ca 1 uke. Der de VET de har kontroll over bilen og alle andre situasjoner som skulle oppstå under et typisk "street race"

 

Når ungdommer ligger i 240-250 km/t i sine trimmede eldre biler med lite erfaring på norske veier.

 

Jeg reagerte etter å ha sett ett klipp fra TV2 Nyhetene 07.10.02 om en person som kaller seg "BE_4_U"

Han påstår at de har full kontroll over bilen. omgivelsene og alle hestekreftene (i denne saken opp til 600 HK)

Han sier også at han og "sine" vil komme til å fortstette med denne "sporten" til det offentlige lager egen bane for street racing.

 

Personlig så har jeg ikke noe i mot street racing, har ikke noe i mot The Fast & The Furious filmene. Men da går jeg heller ikke å utøver aimen min som jeg har i Counter-Strike midt på gata!

 

Jeg driter fult og helt i om de kjører seg ihjel i bilene sine, men se for dere familien Larsen er på tur hjem fra fotballkampen til minstekaren i familien. De kjører etter fartsgrensen på den veien. Så skjer det uønskelige..en 20 åring med en rask bil gjorde en liten feil å kom i motgående kjørebane å dreper familien.

 

For dere som synes illegal street racing er tøft, eller dere som driver med det til vanlig så har jeg en ting å si til dere..PUL DERE jævla egoister!

 

Våkne!!!

 

(Hvis moderatorene på forumet vil stenge tråden så gir jeg meg en god F... i det!)

Kunne ikke sagt det bedre selv!! :yes:

Lenke til kommentar
Problemet i bunn og grunn er vel at råkjørarane ikkje innser at det dei held på med er idiotisk og livsfarleg.

 

Det er som å be om ein skytebane ved å gå rundt og skyte i nabolaget. :shrug:

Vel, må atter en gang si meg uenig, selv om jeg er fullt klar over at mange kjører som idioter, men idioter har man over alt. Finnes mange av oss som kjører litt hardere enn gjennomsnittet, som ikke tar 5øre for å gi på litt osv, uten at det går på liv og helse løs. Er bare snakk om ha nok vett til å stoppe før det blir farlig, noe de aller fleste av oss faktisk har..

 

men, det jeg EGENTLIG skulle frem til, synes dere angriper en liten del av folk som kjører her, i forhold til andelen som kjører fort på en måte.. Dere trekker bare frem idiotene og de som er extreme, selv om de extreme som oftest har litt mer peiling enn resten av folket ;)

 

Magnus

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

her på lillehammer er det en gruppe som driver med streetracing. sto om det i avisa for en stund siden. jeg vil si de driver ganske forsvarlig, etter hva det sto i avisa. de har poster hele veien med radio kommunikasjon, så kommer det noe etter veien vil førerne få vite det med en gang, å de har lastebiler klare så skulle en bil brase av veien ville de kunne fjerne vraket på under 10 min. og det raskeste noen av de hadde kjørt, med bruk av nos var 220 km/t. vanligvis var ikke farten over 160 km/t pga de ofte valgte veier som krevde akselerasjon og nedbremsinger, allså svingete veier. så jeg vil si att ordentlig "oragnisert" streetracing er mindre farlig, men når vi snakker om 2 vanlige ungdommer som har hatt lappen et halvt år skal begynne å kappkjøre etter vanlige veier, da er det snakk om farlig kjøring, å det er vel heller det vi finner mest av på veiene :roll:

 

jeg kan ikke si jeg er så mye likere selv, liker selv å kjøre fort, alt for fort etter hva veiene tilsvarer. men jeg kjører da moped så skule jeg kræsje med en bil, er det meg det går utover, men en fotgjenger kan bli værre. så hvorfor det blir sånn, er det vel bare et enkelt svar på: jeg er skutt i hode

Lenke til kommentar
...å de har lastebiler klare så skulle en bil brase av veien ville de kunne fjerne vraket på under 10 min. og det raskeste noen av de hadde kjørt, med bruk av nos var 220 km/t. vanligvis var ikke farten over 160 km/t pga de ofte valgte veier som krevde akselerasjon og nedbremsinger, allså svingete veier.

 

 

 

Og du mener i fult alvor at hvis en av disse tullingene drar av veien i 160-220 så holder det med en lastebil til å fjærne vraket?

HALLO!!!

Har du vært på et lovlig hastighetsløp noen gang?

Er du klar over hvor mye sikkerhet som kreves?

Det er en seriøs grunn til at denne sikkerhaten er der.

Hva med ambulanse og brannbil?

Eller er 160+ km/t en hastighet som ikke skader bil og fører dersom bilen går igjennom en skog?

Get real...

 

 

så jeg vil si att ordentlig "oragnisert" streetracing er mindre farlig, men når vi snakker om 2 vanlige ungdommer som har hatt lappen et halvt år skal begynne å kappkjøre etter vanlige veier, da er det snakk om farlig kjøring, å det er vel heller det vi finner mest av på veiene  :roll:

 

 

Og slik idiotskap som du fremhever her er med på å få de to vanlige ungdommene til å teste bilen sin...

 

 

Olds69

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...