Gå til innhold

Nasjonalsosialismen vender tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er talltriksing? Og når begynte du å bruke document.no som kilde, Robert? Min kilde var Oslo-politiets originalrapport. Du må gjerne finne dokumentasjonen der, istedet for sekundære kilder.

 

Og ja, ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert. Det er udiskutabelt.

 

Når det gjelder Stavanger så fastslår politiet i artikkelen du linker til at det er et større antall norske som etterforskes, og at de ikke kan si hvorfor de ikke blir dømt.

 

Men man ser det i Oslo-politiets rapport også: Andelen anmeldelser som fører til domfellelse er sørgelig liten.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Morsomt nok er antallet omvendt proposjonalt med hvor mange innvandrere de faktisk har, med hederlig unntak for Belgia og tildels Storbritannia. De som har færrest innvandrere klager mest, de som har flest (Tyskland, Frankrike og Sverige) klager minst:

 

attachicon.gifinnvandrimogmotstand.png

 

Edit: Rød er antall innvandrere, blå er antall som mener det er for mange.

 

Geir :)

For det første er den grafen der på ingen måte omvendt proporsjonal. For det andre, så var det kun i

Polen og Sverige alternativet "veldig/delvis enig" på påstanden: "det er for mange innvandrere i landet vårt..." ikke hadde reint flertall.

Polen er "tilfeldigvis" det europeiske landet med lavest andel muslimer (0,1%). Og Sverige er Sverige. Ingen overraskelser der.

 

Alt dette er du selvsagt fullt klar over, selv om du prøver å fremstille det på en annen måte.

Lenke til kommentar

Hvorfor er den ikke omvendt proporsjonal?

 

Russland har mest misnøye med innvandringen, og færrest innvandrere. Tyskland, Frankrike og Sverige har minst misnøy med innvandringen, og flest innvandrere.

 

Belgia er Belgia.

 

Polen hadde jeg ikke med i grafen i det hele tatt, men kan gjerne sjekke det også, og andre land som er med i undersøkelsen. Men nå var din kilde begrenset til Europa, så da tok jeg bare med de europesiek landene.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er den ikke omvendt proporsjonal?

 

Russland har mest misnøye med innvandringen, og færrest innvandrere. Tyskland, Frankrike og Sverige har minst misnøy med innvandringen, og flest innvandrere.

 

Belgia er Belgia.

 

Polen hadde jeg ikke med i grafen i det hele tatt, men kan gjerne sjekke det også, og andre land som er med i undersøkelsen. Men nå var din kilde begrenset til Europa, så da tok jeg bare med de europesiek landene.

 

Geir :)

 

Sverige minst misnøye? Er du delusional?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...]

 

Lenket til artikkelen på Document nettopp for å illustrere hvor mange forskjellige tolkinger som er gjort med henhold til tallene i rapporten fra Oslo-politiet i 2011.

 

Det ubestridelige faktum er at ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert.

 

Nå skal det sies at Document er en publikasjon undertegnede regelmessig er deltagende i, ser derfor ingenting galt med siden som sådan.

 

Enn om dette er noe på siden av trådens utgangspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er talltriksing.

 

Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i voldtektsstatistikken.

 

(http://is.gd/FmRIpO)

Ah, ser man det ja.

Breiviks favoritt-nettportal det der gitt, som du bruker som kilde for dine påstander.

 

Jeg venter i spenning på svar fra deg på det jeg skrev i innlegg #35.

Men jeg tipper på at det ikke kommer...

 

Alt det du sa ble jo plukket fra hverandre og veid for lett av meg. Forøvrig var det flere personangrep der, jeg brukte tid på, enn velbegrunnede argumenter, etterfulgt med kildehenvisninger. Som det forøvrig ikke fantes spor av i ditt innlegg.

 

 

En gjennomgang NRK gjorde i 2012 av voldtektsdommer fra Stavanger tingrett de siste tre årene, viser at ni av ti menn som er dømt for voldtekt har ikke-vestlig bakgrunn.

 

(http://is.gd/kIyWaL)

Når du bruker NRK som kilde for dine påstander, og samtidig beskylder meg og andre for å være hjernevasket/indoktrinert, av venstrevridd media(?) (NRK er jo et venstrevridd medium), så er det jo rart når du selv bruker NRK som kilde???

 

ER VENSTREVRIDD PRESSE TIL Å STOLE PÅ ELLER ER DEN IKKE?

 

Et lite tilleggspørsmål: Hvor mange av disse 10 208 innleggene dine har du brukt på å fremme innvandringskritiske spørsmål, sånn cirka i prosent? Jeg er bare nysgjerrig.

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Russland har mest misnøye med innvandringen, og færrest innvandrere. Tyskland, Frankrike og Sverige har minst misnøy med innvandringen, og flest innvandrere.

 

Russland har et stort problem med ulovlige innvandrere. Det er nesten like mange ulovlige innvandrere i Russland som det finnes mennesker i Norge. Det er ikke sånn kjemperart at de er misfornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og likevel er kanskje det største problemet i mange europeiske land arbeidsledighet?

Flinke til å utnytte arbeidskraften? Flinke til å sette folk i arbeid?

Det er ikke det samme som mangel på arbeidsplasser. Og nye arbeidsplasser kan selvsagt skapes, og de vil selvsagt skapes raskere i et liberalistisk samfunn.

 

Lav ledighet er en svært positiv ting.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

Sverige minst misnøye? Er du delusional?

 

Det er ikke min påstand. Det kommer fra Ipsos-undersøkelsen som danner grunnlag for tallene IQ84 linker til i post 33. Les det innlegget og artikkelen, der står det sitat:

 

The Ipsos poll shows that as a whole, more than 56% of Europeans believe "there are too many immigrants" in their countries: Belgium (72%), Britain (71%), Italy (67%), Spain (67%), Germany (53%), France (52%), Hungary (50%), Sweden (46%) and Poland (29%).

 

Nå glemte jeg som sagt å ta med Polen i farten. De er aller lavest. De har også lavest andel innvandrere, så vidt jeg kan se, med 1,85%. (Kilde) Men selv med en så forsvinnende liten andel innvandre er det altså 29% som synes det er alt for mange...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Flinke til å utnytte arbeidskraften? Flinke til å sette folk i arbeid?

Det er ikke det samme som mangel på arbeidsplasser. Og nye arbeidsplasser kan selvsagt skapes, og de vil selvsagt skapes raskere i et liberalistisk samfunn.

 

Lav ledighet er en svært positiv ting.

 

Usikker på om det er noe du ikke vil fortelle oss, eller om du røyker noe. Vis du har høy arbeidsledighet i et land, hva tjener da arbeidsinnvandring? Eller: Vis du har lav ledighet, hva tjener det å ikke skape nye jobber?

Hva om vi skiller mellom arbeidsinnvandring og flyktninghjelp? Arbeidsmigrater fra EU via EUs forskjellige avtaler, folk som blir hyrt inn av selskaper som skaffer dem inngang til rikene, og flyktninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Hvis du har høy arbeidsledighet i et land, hvorfor har du arbeidsinnvandring?

 

Geir :)

 

Eneste grunn jeg kan se er "mismatch", for eksempel at landets egne innbyggere ikke har nødvendig kompetanse til å fylle jobbene i alle nisjer eller at der er enkelte jobber de ikke vil utføre.

Lenke til kommentar

Flinke til å utnytte arbeidskraften? Flinke til å sette folk i arbeid?

Det er ikke det samme som mangel på arbeidsplasser. Og nye arbeidsplasser kan selvsagt skapes, og de vil selvsagt skapes raskere i et liberalistisk samfunn.

 

Lav ledighet er en svært positiv ting.

Mangel på arbeid er et stort problem i enkelte store europeiske land, og et generelt problem i de fleste land i Europa. I Norge har vi veldig lav i forhold til de fleste andre land. Det er over 26 millioner arbeidsledige i Eu-land alene, og pila peker oppover. At mange land ikke er flinke nok, er selvsagt et problem, men dette er mye grunnet finanskrisa og de som mister jobben sliter voldsomt med å skaffe seg en ny en.

 

Argumentet med at Europa trenger arbeidskraft er i alle fall feil. Det er drøssevis av mennesker som vil jobbe, men ikke har jobb.

 

 

Det kan selvsagt være et medvirkende moment. Det har jeg ikke data på i farten. Har du en link?

 

Geir :)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2381878/How-Russia-deals-illegal-immigrants.html :)

 

 

Eneste grunn jeg kan se er "mismatch", for eksempel at landets egne innbyggere ikke har nødvendig kompetanse til å fylle jobbene i alle nisjer eller at der er enkelte jobber de ikke vil utføre.

 

Eventuelt at utenlanske arbeidere ofte krever lavere lønninger og er billigere i drift..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eventuelt at utenlanske arbeidere ofte krever lavere lønninger og er billigere i drift..

 

Ja var klar over den, men det kan lett komme inn under sosial dumping som arbeidstagerorganisasjonene er svært opptatt av å bekjempe.

 

Aktuelt tilfelle er Norwegian sine lønninger av utlendinger. Hvor de bor er vel avgjørende. Bor de i Norge, må norske avtaler følges. Norwegian prøver å gi inntrykk av at de bor i luften :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...