Gå til innhold

Tips: Nå er det kjempelett å bytte Android på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt cm 10.2-20131114 og Android 4.3.1 på min Note 2 via Cyanogenmod Installer, og det fungerer rimelig greit. Ser at det nå er lagt ut cm 10.2-20131124, er dette en oppdatering som jeg burde byttet til på min tlf,og i tilfelle hvordan går jeg frem? Ifølge "om telefonen - system up dates er det ingen nye oppdateringer, så kan ikke oppdatere fra telefonen. Er litt ny på dette så fint viss noen har en oppskrift.

Lenke til kommentar

http://www.redmondpie.com/install-cyanogenmod-10.1-android-4.2.2-on-htc-one-tutorial/

Her er en link, den gir deg 4.2.2, og ikke 4.3.1, men om det er vidre oppdateringer kan det lastes ned manuelt på samme måte som med "vanlig" Android, altså fra About Device.

 

Som du fort merker er dette noe som krever at du har snøring på hva du driver med, og virker avskrekkende på de fleste med under over middels kompetanse med datamaskiner. Etter å ha rootet og instalert custom ROMs via terminaler, nesten drept* noen telefoner med korrupte bootloadere/kerneler og whatnot skjønner man fort at "One-Button" løsninger må til om relativt normale folk vil gidde/tørre å installere noe slikt på telefonen de bruker hver dag.

 

Kan også legge til at jeg installerte CM på min mors Note(1) via appen, gikk uten problemer og alle hennes problemer med treg telefonen er løst, hun syns til og med UIet er bedre, noe som sier er del ettersom hun normalt ikke er noen stor fan av at ting endrer seg.

 

*Som regel bare å factory resette, men fort å få panikk ;)

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Takker for godt svar, men må få dette gjort på en enklere måte. Kan det være mulig å bruke CM Installer en gang til, da går jo det meste automatisk og installeren finner siste update? Og når er det aktuelt at oppdateringen på selve tlf kan benyttes? Altså #om telefon-sjekk for oppdateringer? Fint om noen kan gi meg svar :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...