Gå til innhold

Tips: Nå er det kjempelett å bytte Android på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Samsung s2 som kunne trenge en oppdatering, men er litt skeptisk enda.

Ser jo att det er blitt mye lettere og instalere ny firmware men!

Er det nesten 100 % stabilt?

Det jeg mest bruker er bluetouth, wimp bruker og noe nettbank, HBO og slikt men det som er det viktigste er bluetouth og musikk.

Vil denne firmwaren funke greit for meg?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Har en Samsung s2 som kunne trenge en oppdatering, men er litt skeptisk enda.

Ser jo att det er blitt mye lettere og instalere ny firmware men!

Er det nesten 100 % stabilt?

Det jeg mest bruker er bluetouth, wimp bruker og noe nettbank, HBO og slikt men det som er det viktigste er bluetouth og musikk.

Vil denne firmwaren funke greit for meg?

Noen som vet?

 

Litt usikker på HBO. Jeg rooted og oppgraderte min gamle Asus Transformer TF100, noe som gjorde underverker for brettet men HBO kunne jeg glemme da denne appen tydeligvis sjekket om brettet var "fiklet" med.

Lenke til kommentar

Min mening er at Cyanogenmod og "root android" er oppskrytt.

 

På min S4, har jeg fjernet alle animasjoner. Det kan nærmest ikke bli mer responsivt, alt skjer umiddelbart.

 

Når det kommer til utseende og brukervennelighet, er også Cyanogenmod og root android oppskytt. Her er alle nørdsa overbevist om at sistenevnte er mer brukervennelig fordi man kan legge inn all mulig jalla piss som liksom skal gjøre ting bedre, eller at det rett og slett er mer brukervennelig fra start. Etter min mening er det bare oppskytt, man går litt lei touchwiz, men min effektivitet eller brukervennlighet øker overhodet ikke med Cyanogenmod, men man innbiller det seg i starten fordi det er nytt, og du er lei touchwiz.

 

Jeg synes touchwiz er et pent GUI, og flere ting Samsung har lagt inn, som f.eks kameraappen, er etter min mening veldig bra.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Litt usikker på HBO. Jeg rooted og oppgraderte min gamle Asus Transformer TF100, noe som gjorde underverker for brettet men HBO kunne jeg glemme da denne appen tydeligvis sjekket om brettet var "fiklet" med.

Det vil da si at mest sannsynlig vil ikke nettbanken funke heller da.

Men det du sier er at det funker ivertfall bortimot knirkfritt på Asus Transformer da med untak av HBO ?

Lenke til kommentar

 

Vi har ikke prøvd denne på Note II. Men jeg regner med mye av funksjonene til pennen er ting Samsung selv har lagt inn i sin egen programvare, så da vil nok en del funksjoner ikke lenger fungere.

 

Helt korekt, man må ha Touchwiz basert rom for at funksjonene som mulitwindow, spen osv skal fungere. Men har derimot mulighet til å få en musepeker når man hovrer over Note 2 skjermen. Det finnes også apps som sjekker om pennen er tatt ut av slotten osv. Sjekk ut CM Spen addon og Note Buddy i playstore.

 

Det verste for min del er multiwindow, noe jeg digger med noten. jeg har forsøkt JediX rom selv, dette er en kjemperom, men overklokking/underklokking og snedige funksoner. Dessverre for meg hender det noten min henger seg med denne rommen (Ikke ett problem andre har på Jedi X forumet) :-(

Lenke til kommentar

Brukte Cyanogenmod 4.1 og 4.2 ganske lenge, men ble tvunget til å installere Samsung sin versjon igjen fordi Wimp ikke tillot meg å velge SD kortet som lagringsenhet for offline spillelister med en custom rom. Forferdielig å gå tilbake til Samsung sin TouchWiz-menyer. Telefonen har blitt treeeeeg og den sluker batteri. Hadde bare Nexustelefonene kommet med mulighet for eksternt minnekort så hadde det blitt det ganske så fort. Ja til flere rene Android mobiler!!!!

 

sajjad ? 1 time siden

Hei,vet du om hvordan kan jeg fjerne Cyanogenmod, fra min Note 2, og komme på den gammle systemet?

På forhåndtakk

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...