Gå til innhold

Tips: Nå er det kjempelett å bytte Android på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt meg bekjent kan man laste ned "stock" firmware fra Sammobile (Samsung) og/eller XDA-forums hvis man vil tilbake til orginalt oppsett, for de av dere som ikke har tatt NANDroid backup.

 

NANDroid backup er en full backup av slik telefonen er der og da. Dvs. at man kan gå tilbake som om ingenting har skjedd.

 

Om dere bare tar backup av kontakter, sms og apps (via f.eks. Kies) før man bytter til Custom Rom må dere altså få tak i en orginal firmware å flashe for å komme tilbake til sånn det var. Deretter må man gjenopprette det man har tatt backup av.

 

Dette har sikkert blitt nevnt tidligere, men det er sikkert noen der ute som har godt av denne informasjonen allikevel, ut fra spørsmålene som blir stilt her.

 

Om man er usikker på hvorfor man bør installere Cyanogenmod og/eller rooting, så bør man la være. Det er alltid en sjanse for at telefonen blir skadet. Jeg synes hovedartikkelen her bagatelliserer det å bytte operativsystem. Om man f.eks. vil selge telefonen sin til Ola Nordmann senere må man spesifisere at den er "åpnet" root og modifisert med custom firmware (med mindre den er kjørt tilbake til stock) i forhold til kjøpsloven for forbrukere. Man kan også få problemer med garantien dersom telefonen er rootet/jailbreaket.

Lenke til kommentar

Har gjort nøyaktig etter oppskriften, men klarte sannsynligvis å ødelegge en Note 2 i går. Den som måtte kjøpe ny S4 i dag som erstatning var altså meg. Er over gjennomsnittet flink med data, men det hjalp altså ikke denne gang. Klarte å laste ned programvaren til Note 2 men den har så langt ikke startet opp Cyanogenmod. Det runde hjulet står bare og går og går. Viss noen vet om det er mulig å få til noe med denne tlf igjen så tar jeg imot med stor takk. Om det blir Cyanogenmod eller tilbake til original er det samme, synd å måtte skryte en så god tlf for noe så idiotisk som dette her.

Lenke til kommentar

Jeg tror du skal klare å få den i gang igjen. Husk første gang du starter med en ny rom tar det lang tid å boote.

 

Du kommer alltid inn i recoverymode ved å holde vol up + home + power. Herifra kan du innstallere nye rom, wipe gamle innstallere GAPPS (Google Apps).

 

Dersom Noten din virker defekt nå hadde jeg lastet ned en ny rom (Cynogenmod fra cynogenmod siden) Velg en stable versjon. Så må du klare å få denne over på minnekortet, da bør du nok ta minnekortet ut av telefon og direkte inn i PC. Legg Zip filen over, og gjør det samme med google apps.

 

http://wiki.cyanogenmod.org/w/Gapps Her ser du hvilken gapps som passer til hvilken android telefon.

 

Når du har lagt begge disse filene over på minnekortet (Ops, minnekortet må foresten være formatert som FAT32 for å fungere i recovery, det finnes også windowsprogrammer for dette).

 

Sett inn minnekortet med GAPPS og CM og start telefon i recoverymode (volum opp + home + power).

Herifra velg (Med volumtaster) Wipe, deretter Wipe cache. Så velg install from external SD, gå finn først frem rom (Cynogenmod) Derettter Gapps. Nå skal det fungere.

 

 

 

Har gjort nøyaktig etter oppskriften, men klarte sannsynligvis å ødelegge en Note 2 i går. Den som måtte kjøpe ny S4 i dag som erstatning var altså meg. Er over gjennomsnittet flink med data, men det hjalp altså ikke denne gang. Klarte å laste ned programvaren til Note 2 men den har så langt ikke startet opp Cyanogenmod. Det runde hjulet står bare og går og går. Viss noen vet om det er mulig å få til noe med denne tlf igjen så tar jeg imot med stor takk. Om det blir Cyanogenmod eller tilbake til original er det samme, synd å måtte skryte en så god tlf for noe så idiotisk som dette her.

Lenke til kommentar

Har gjort nøyaktig etter oppskriften, men klarte sannsynligvis å ødelegge en Note 2 i går. Den som måtte kjøpe ny S4 i dag som erstatning var altså meg. Er over gjennomsnittet flink med data, men det hjalp altså ikke denne gang. Klarte å laste ned programvaren til Note 2 men den har så langt ikke startet opp Cyanogenmod. Det runde hjulet står bare og går og går. Viss noen vet om det er mulig å få til noe med denne tlf igjen så tar jeg imot med stor takk. Om det blir Cyanogenmod eller tilbake til original er det samme, synd å måtte skryte en så god tlf for noe så idiotisk som dette her.

 

Takker for hjelp, nå fungerer min Note 2 med Cyanogenmod og Android 4.3.1. Kom inn i recover Mode og startet på nytt. Har fått ny tlf ja, det meste går raskere og jeg ønsker meg ikke tilbake til original programvare. pennen fungerer delvis, og regner med det finnes en Note app jeg kan laste ned n

Lenke til kommentar

Hei folkens, for de som skal komme tilbake til den opprinnelig systemet. mener Samsung mobiler. slik gjør du . kise> fastvareoppgradering og-initialiering. > så skrev . f eks. modell GT-N7100. deretter skrever du serienummer, innstillinger, om enheten>status serienummer.

 

Hvordan får man Connect med Kies når man har Cyanogenmod? Jeg er kjempe fornøyd med denne men av nyskjerrighet forsøkte jeg å teste men får ikke Connect. Trodde det ikke var mulig lenger etter at Stock er endret.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...