Gå til innhold

Skjorter av kvalitetsmerker, finnes det på tilbud?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å kjøpe inn 4-5 penskjorter både for bruk i jobb og for å kunne ha til bursdager og den type selskaper.

 

Og jeg må være ærlig nok til å si at jeg har lyst på et kjent merke for å kunne brife litt, latterlig som det nok høres ut.

 

Finnes sånnt i det hele tatt på tilbud? Eller må man regne med å betale 1000-1500 kr pr skjorte?

 

Tar også gjerne i mot forslag til steder de selger pene, stilfulle skjorter.

 

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes alltid tilbud. Det er bare å dra regelmessig på kjøpesenteret å se.

 

Anbefaler deg å handle det du liker, det er som regel de kjøpene som er de beste, og å ikke bevisst kjøpe ting som er på tilbud fordi de er på tilbud.

 

Ønsker du virkelig å spare de få hundrelappene du kan spare så kan du jo eventuelt følge med på butikkene som selger skjortene du vil ha og se når de har tilbud.

Det du bør være på vakt etter nå er det store julesalget. Er du tolmodig og har litt is i magen så kan du vente til romjulssalget, da går prisene ned. Har du enda mer is i magen så kan du vente til nyttårssalget. Hvis virkelig vil gamble litt så venter du helt til januarsalget, da pleier prisene å være lavest på den type butikker. Dette er da typiske julevarer som aldri ble solgt.

Lenke til kommentar

Vel, om du skal "brife" er vel PRL fort go-to merket, i og med at alle kjenner til det. Veldig ofte tilbud på ralphlauren.com. Da får du de vel fort til 250-400 kr tipper jeg.

 

Ellers selger de fine skjorter hos bl.a. Charles Tyrwhitt og TM Lewin i London. Begge har nettbutikk og som regel "4 for 100GBP". Men få har hørt om disse merkene, om det er viktig for deg.

 

Ellers har du jo Luxire, men igjen, du kan ikke akkurat "brife" med det.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Hva mener du med "kvalitetsmerker"? Mener du at produktet skal ha bra kvalitet eller at det skal være et motemerke? Etter egen erfaring er ikke et kjent navn på klærne noe som helst garanti for at kvaliteten er bra. For meg så har merkeklær absolutt ikke imponert hva kvalitet angår. Synes faktisk de blir raskere utslitt og fargeløse enn mindre kjente merker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltids morsomt å bruke 1500,- på en skjorte som man skal "briefe" med at pengene gikk til noen griske idioter som satt noen kvinner til å jobbe billig i india slik at produksjonskostnadene ble 15 kroner.

 

Skal du investere penger i en skjorte så sørg får at det er stolthet i klærene, prisene avhenger IKKE av kvalitet idag :(

 

 

http://www.dinside.no/922642/norske-klesbutikker-faar-stryk

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Takker for mye interessante svar!

 

For å utdype litt: Jeg har i alle år vært for blakk til å kunne kle meg skikkelig, har liksom gått mye i Dressmann-skjorter og noe greier fra Zara. Nå som jeg endelig begynner å ha greit med penger hadde det vært gøy å kunne kle seg skikkelig, da jeg har (som alle andre her inne) interesse for mote og klær.

 

Jeg vet at det ikke i alle tilfeller er sammenheng mellom pris og kvalitet, men jeg trodde faktisk det var en viss sammenheng når det kom til klær av skikkelige merker. Hjelper ikke om det er Jean Paul eller Ralph Lauren om skjortene ser ut som de har gått igjennom fordøyelsessystemet til en ku etter kun 5 ganger i vaskemaskinen.

 

Skjortene vil jeg at skal se dritbra ut, og også kunne se dritbra ut etter å ha blitt brukt noen ganger.

 

Skal også sies at selv om jeg skriver at jeg er interessert i emnet, så har jeg ikke spesielt peiling. Har ikke orket å sette meg inn i klesmerker osv så lenge jeg ikke har hatt råd til å kjøpe noe av det :)

 

EDIT: Jeg holder til i Skien, men Oslo er jo ikke alt for langt unna tross alt.

Endret av Intercom
Lenke til kommentar

Etter min mening bør passform være 1. prioritet. Hjelper ikke om det er en peneste, eller om det er den skjorta som ser best ut utseendemessig, om den sitter dårlig.

Finn derfor skjorter som passer bra, og gjør deretter kjøp.

 

Luxire og PRL går mye rundt her. Begge har god kvalitet. Luxire kan du skreddersy akkruat til ditt eget behov, og du får dermed veldig gode plagg for pengene.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe ei skjorte eller en merkeetikett?

Merkeetiketter finnes knapt på tilbud, for slikt salg er fullstendig ødeleggende for deres status hos andre med mer fokus på merkeetiketten enn vara. Skjorter av kvalitetstype finner du heller ikke direkte på tilbud, men du finner dem - sjøl i Norge - til en brøkdel av 1200-1500 kr.

Spørsmålet blir så hva "kvalitet" er? Den iskalde definisjonen er "heilheta av egenskaper en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov". Så skal du finne ei kvalitetsskjorte må du altså finne ei skjorte som tilfredsstiller dine behov? Dersom det behovet er å brife med et merke så er det bare å beklage: Denslags finnes ikke billig for det ødelegger totalt merkets egen kvalitet (behov for status i form av tykk lommebok). Er behovet derimot å finne ei skjorte som gjør deg velkledd på arbeid (jeg forutsetter et mer kontorpreget arbeid) og i selskaper, så behøver det slett ikke "koste skjorta". Stikkord da: Førsteklasses langfibret mercisert egypisk bomull (gjerne silke til selskap, men det er uegnet på en arbeidsplass i Norge), solid oxford- eller satengveving, snitt og detaljer (nakkelengde, slaglengde og -form, lommeform etc ) som passer din kroppsform og "type", samt ordentlig sømkvalitet. Slike skjorter lar seg utmerket godt skaffe - skreddersydd om du ønsker (og synes det er noe blære seg med...) - for rundt 750 kr pr stk absolutt alt inklusiv dersom du skal ha tre-fire av dem (har du sjøl problemer med å finne ut hvor, TS, så send en melding og jeg kan gi noen tips, men jeg legger ikke offentlig ut hvor og hvordan for enhver som bare ser innom). Går du på akkord mht kvaliteten og satser på vanlig poplinsveving, tykkere tråd, vanlig god mercisert bomull, forholdsvis enkle krav til snitt - typisk som "kvalitets"merker - får du dem for halvparten. Så kommer det et merke i og prisen er oppe fra 350 til 1350 kr... Verden vil bedras - så la den da bli bedradd. Ingen er lettere å bedra enn usikre moteslaver som vektlegger merker mer enn kvalitet på tekstil og søm!

 

Skal du investere penger i en skjorte så sørg får at det er stolthet i klærene, prisene avhenger IKKE av kvalitet idag :(

 

 

http://www.dinside.no/922642/norske-klesbutikker-faar-stryk

 

Amen!

Lenke til kommentar

"kvalitet" forstått som "byggekvalitet" eller "slitestyrke" er ofte ikke akkurat ensbetydende med "høy brifefaktor", der må jeg si meg enig med de over meg. I mine øyne er det vesentlig mer "imponerende" med en skjorte som sitter pent enn en skjorte med det riktige merket.

 

Det sagt, så tilbyr ralph lauren/polo ralph lauren en god avveiing mellom de to til en forholdsvis ok penge (i alle fall om du venter til romjuls/januarsalget, hvor jeg tipper det vil være mulig å få tak i skjorter derifra til en ganske god pris selv i norske butikker). Jeg har i alle fall godt inntrykk av kvaliteten på mine to skjorter fra PRL, og du får den fine hestelogoen med på kjøpet...

Lenke til kommentar

"kvalitet" forstått som "byggekvalitet" eller "slitestyrke" er ofte ikke akkurat ensbetydende med "høy brifefaktor", der må jeg si meg enig med de over meg. I mine øyne er det vesentlig mer "imponerende" med en skjorte som sitter pent enn en skjorte med det riktige merket.

 

Det sagt, så tilbyr ralph lauren/polo ralph lauren en god avveiing mellom de to til en forholdsvis ok penge (i alle fall om du venter til romjuls/januarsalget, hvor jeg tipper det vil være mulig å få tak i skjorter derifra til en ganske god pris selv i norske butikker). Jeg har i alle fall godt inntrykk av kvaliteten på mine to skjorter fra PRL, og du får den fine hestelogoen med på kjøpet...

 

Mye gode innlegg her. Kan vel være at jeg prøver litt begge deler for å prøve litt, har sendt PM til Hjemlengsel og kommer til å undersøke skjortene han anbefaler også. Hvor bør jeg se etter Ralph Lauren skjorter? Match ble nevnt, er det andre kjeder?

Lenke til kommentar

Jeg gjør som regel en storhandel et par ganger i året når det er salg for å finne bra basic plagg. Har funnet ut at jeg sparer flere hundre kroner på å gjøre det slik. Å viktigst av alt, jeg blir nesten alltid fornøyd med hva jeg har kjøpt. Det gjelder å være målbevisst.Se forbi all driten som er på 70%. Finnes ofte veldig mye bra på 30% og 50% om man er tidlig ute.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er den objektive betydeningen av kvalitet som gjelder her, om det finnes en objektiv oppfatning av det. TS vil jo ha noe som gir feelingen, og det er ikke nødvendigvis det som er produsert etter den og den standarden... Kvalitet = gir den gode følelsen.

Selv har jeg sans for Zegna, Burberry og Hugo Boss når det gjelder skjorter. Ingen av dem har utvendige merker som forteller hva det er, men det gjør at jeg føler meg vel, med tanke på stoff, passform og utseende. Tenker at er de av god stoffkvalitet, synes det også. Men først og fremst føles det bra, selv etter 10. vasken.

 

Spesielt Boss finnes vel jevnlig på tilbud hos Dales, sommer og januarsalg.

Lenke til kommentar

Hvis du vil gå for de superbrife merkene, som en mindretall av den norske befolkningen kjenner til, kan du gå for de italienske merkene som Barba, Borelli, Kiton, Finamore etc. De er også av høy kvalitet. Akkurat nå kan du få de merkene med 40% avslag hos yoox.

 

Shop the Finest - http://www.shopthefinest.com/ - har også mye fra disse merkene til en billig penge. (sett opp mot full retail)

 

Pop: Hvor kjøper du skjorter fra E. Zegna og til hvilken pris?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Forrige helg hadde Follestad skjorter til 199.-, de hadde rigget seg til med noen bord ved siden av Dolly Dimples.

Sier ikke at skjortene var av noe nevneverdig kvalitet, men de var helt spot-on for meg og jeg sliter med å finne skjorter.

 

Edit: Nevnte jo ikke at det er snakk om Strømmen.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Shop the Finest - http://www.shopthefinest.com/ - har også mye fra disse merkene til en billig penge. (sett opp mot full retail)

 

Pop: Hvor kjøper du skjorter fra E. Zegna og til hvilken pris?

 

Bloomingdales, New York. Men det må da være mulig å finne dem her i landet også, med flybilletten blir det en farlig dyr skjorte. Ser ut til at Miinto.no kan ha dem.

 

Mener å huske normalpris i NY var ca $250. I off-season var det atskillig billigere.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...