Gå til innhold

NY SSD eller OS og Spill på hver sin SSD?


PelleP

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden er på rett sted, men min sønn har en SSD som er stappfull av Windows 7 og diverse spill på Steam og Origin. Er det noen som vet om det vil fungere noenlunde knirkefritt å ha Windows på en egen SSD og spill og programvare på en annen? Eller skal jeg like godt investere i en ny SSD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vet ikke om denne tråden er på rett sted, men min sønn har en SSD som er stappfull av Windows 7 og diverse spill på Steam og Origin. Er det noen som vet om det vil fungere noenlunde knirkefritt å ha Windows på en egen SSD og spill og programvare på en annen? Eller skal jeg like godt investere i en ny SSD?

 

Vil anbefale å bruke SSD til OS, og så bruke HDD for spill. Har selv ett spill på SSD'en min, og det er Battlefield 4, men det er primært fordi det lader ganske sakte med HDD. Det som er fint med HDD er at det er veldig billig.

 

Så nei, kjøp heller en HDD til spill, og få sønnen din til å flytte over STEAM o.l på en egen harddisk.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg startet denne tråden er at jeg hørt at det ikke alltid fungerer så bra å ha Windows på en disk og programmer/spill på en annen fordi enkelte spill og programmer uansett installerer seg på Windows-partisjonen.

Alle spill og programmer kommer til å ligge på SSD. :)

Lenke til kommentar

Desto mer du har på C: partisjonen; desto mer forsvinner når du må reinstallere.

La alltid PC være oppsatt sånn at du kjapt kan ta en reinstallasjon uten at det "koster" noe. Kopier jevnlig mappen "Brukers filer" så er du langt på vei.

 

Det er ingen skam å reinstallere i tide!

 

Det er derfor muligheten er der.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er greit å ha en stor C: disk, fordi by default installeres spillene på samme disk som OS-et ligger på. Brukerprofiler og lagringsfiler ender også som regel opp på denne disken, og da er det greit å ha litt mer enn f.eks. 60GB SSD.

 

Og det kan forandres i både Origin og STEAM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det var for seint å bruke den metoden ettersom SSD-en allerede var full. Jeg måtte kopiere lagrede spill og flytte Steam ved hjelp av denne veiledningen: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN-8129

Ser ut til å ha fungert helt fint og når er det sikkert nok plasse for en uke eller to... ;)

Takk for hjelpen dere! :)

 

Flott! Selv drar jeg bare spillene over til den disken jeg skal ha dem på, og så installere jeg det gjennom STEAM. Samme med Origin forøvrig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...