Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan foregår en muntlig eksamen i språk? (VGS)


Anbefalte innlegg

Har muntlig eksamen i tysk i morgen på videregående nivå. Noen som vet hvordan de muntlige eksamenene i fremmedspråk er lagt opp?

 

Det jeg vet er at det er en lytteoppgave på 25 minutter først, så snakker man om den på norsk, og så vet jeg ikke helt hva som skjer etter det. Har sendt skolen en leseliste med forskjellige småtekster fra tyskboka, men vet ikke helt hvordan spørsmålene blir. Er de knyttet opp mot tekstene?

 

Eller er det bare meningen at jeg skal kunne glosene fra disse tekstene, for så å småprate med sensorene på tysk? O_o

 

Har aldri hatt muntlig eksamen i noen språkfag så har null peiling. :p

 

Om noen vet om det skal mye til for å berge i land en 2-er i tysk (nivå I), så må dere også gjerne rope ut.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så stor forskjell mellom videregående og ungdomsskolen. Jeg kom opp i spansk i 10. klasse og da måtte jeg først lytte på en tekst også oversette. Etter det holdt jeg en presentasjon (alt jeg hadde lært innblandet i en oppgave), og til slutt stilte sensoren en del spørsmål på spansk, hvor jeg skulle svare på spansk tilbake. Tror det er samme opplegg på videregående også :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde fremmedspråk som ikke ble undervist på skolen og måtte reise til eksterne sensorer, men regner med at det foregår relativt likt. Dette var på videregående.

 

Det var en tekst som man fikk 20-30 min til å lese som skulle oppsummeres og diskuteres med sensor på fremmedspråket i etterkant. Videre tid ble det stilt spørsmål fra det som var lesepensum for faget (altså er ikke muntlig bare det å kunne prate, men også kunne pensumet som man har fått).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg hadde fremmedspråk som ikke ble undervist på skolen og måtte reise til eksterne sensorer, men regner med at det foregår relativt likt. Dette var på videregående.

 

Det var en tekst som man fikk 20-30 min til å lese som skulle oppsummeres og diskuteres med sensor på fremmedspråket i etterkant. Videre tid ble det stilt spørsmål fra det som var lesepensum for faget (altså er ikke muntlig bare det å kunne prate, men også kunne pensumet som man har fått).

 

Lykke til!

Var det lytteoppgave og ?

Og samtalen var den ut i fra den teksten du fikk 20 min før eller fra tysklæreboka di ?

Lenke til kommentar

Fikk utdelt en lytteoppgave. Måtte snakke med sensor om lytteoppgaven på tysk i etterkant. Etterpå fikk jeg et skriv (på tysk) som jeg skulle lese høyt. Dette ble etterfulgt med generell dagligdags prat.

 

Endte opp med en firer, og målet var en toer, så er fornøyd. Karakteren skulle ikke på vitnemålet uansett. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...