Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diverse feil, bl a tomgang og stereo


Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt en gammel og billig Vectra. Den har noen feil/mangler som jeg håper noen kan hjelpe meg med?

Det ene problemet er at den dauer på tomgang. Dvs, den starter fint hver gang. Men den klarer ikke å holde seg i gang om den stoppes og startes igjen (feks ved fylling av bensin). Om motoren er varm eller kald har ikke noe å si. Har vasket "throttle body" og den ble noe bedre, men ikke fikset.

Det andre problemet er at stereoen ikke fungerer. Cd-spilleren slår seg på om jeg vrir om tenningen til det siste hakket før den "kjinner", men når motoren startes dauer den av og slår seg kun på dersom jeg presser nøkkelen 1mm inn i tenningen.

 

Det tredje er interval på vindushviskere. Vindushviskerne går opp og stopper midt på ruten, litt etterpå går de ned igjen. Slik fortsetter det, svært tregt. De andre trinnene fungerer bra.

 

Displayet på temperaturen til varmeanlegget lyser ikke. (Skal sjekke sikringene i morgen)

 

Det er også noen andre mindre feil ved bilen med de overnevnte er det mest irriterende. Håper noen kjenner til veldig vanlige årsaker til disse problemene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det andre problemet er at stereoen ikke fungerer. Cd-spilleren slår seg på om jeg vrir om tenningen til det siste hakket før den "kjinner", men når motoren startes dauer den av og slår seg kun på dersom jeg presser nøkkelen 1mm inn i tenningen.

Dette høres ut som defekt tenningsbryter, som antagelig kommer til å volde deg BETYDELIG større problemer i nær framtid.

 

Resten vil jeg ikke ta stilling til uten mer info/hands on, menne... Hvorfor kjøpe dette selvpiningsprosjektet...? Det er billigere å kjøpe en pisk og ev. en bærepose full av musefeller...

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Hei

 

Har du sjekket de mest vanlige servicedelene?

Luftfilter, plugger, oljeskift

 

Ta en sjekk. Ser det gammelt/dårlig ut så bytter du.

 

Kan også hjelpe med en rens av tomgangsregulator. Evt kan du ha falskluft i innsugsslangen. Se om den er morken. Test f.eks med startgass.

 

Problemet med viskeren kan være viskermotoren. Skal være greit å skaffe brukt.

 

Tenningslås er som nevnt sliten og bør byttes

 

Velkommen til www.opelmotorsport.com/forum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...