Gå til innhold

Multicom (Clevo) laptoper - støy og skjerm


spissmus

Anbefalte innlegg

Etter 5 år så skal Macbook Pro få hvile. Den har vært med på mye, inkludert en lengere bil tur på taket som endte med et fall i bakken.

 

Derfor ser jeg etter ny laptop (ultrabook ish).

 

Jeg har en eldre (4 år gammel) Multicom (Clevo) som jeg har benyttet til gaming, den har fungert utmerket. Men har meget høy vifte støy og ble varm som juling.

 

Jeg er at dinside har testet Multicom sine, samt Asus og annet snacks. De jeg har sett på er

  • Multicom Arctic
  • Multicom W840
  • Asus Zenbook

Prøver å holde meg under 10000.

 

Den vil ikke bli brukt til noe særlig gaming da jeg har en stasjonær som tyner spill til det de klarer (tror jeg). Hovedsaklig til å bli med på reise og bilderedigering (Lightroom og Photoshop), bruker D800 så RAM er viktig.

 

Så til spørsmål:

  • Hvordan er viftestøyen på de nye Multicom laptopene? Vil de høres ut som et uvær?
  • Hvordan er skjermen? De er ikke IPS, men hvordan måler de seg opp mot Asus. Her tenker jeg på klarheten og fargegjengivelse?

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg Xishan W230S. Skjermen er ikke IPS, men er helt utrolig bra på alle måter. Beste laptopskjermen jeg har vært borti, punktum. Støyen måtte jeg mekke litt for å få ned. Ny kjølepasta samt undervolting og klokkebegrensning av CPU gjør at den kjører helt stille ved normal webbrowsing med maskinen på fanget. Den oppleves lunken og fin, ikke varmere enn andre langt svakere laptoper.

 

Det jeg har lest om Arctic-serien er at de har supergod kjøling med doble vifter som lover suverene støy- og temperaturverdier. Dersom jeg ikke hadde vært så GPU-nerdete som jeg er så hadde det nok blitt en Arctic på meg, den hadde jo egentlig dekket behovet mitt. Mangelen på GPU-ytelse får man igjen med lenger batterilevetid samt mindre støy og lavere temperaturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...