Gå til innhold

Netcom skrur på bredbånds-bremsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For det første: NetCom økte de inkluderte datamengdene idag. To av abbonementene fikk doblet datakvoten.

For det andre: 20 mbit/sek er ganske mye. Det tilsvarer 2,5 megabyte i sekundet og jeg vet ikke om mange fildelingstjenester som leverer så mye over tid.

For det tredje: med struping varer datakvotene lengre.

 

Om det er lovlig? Så lenge de ikke mister kunder kan operatørene tillate seg det meste.

Netflix i 1080 krever 40mbit/s

Helt feil.

 

Netflix selv anbefaler disse nedhastighetene:

0.5 Megabits/s - Required broadband connection speed.

1.5 Megabits/s - Recommended broadband connection speed.

3.0 Megabits/s - Recommended for DVD quality.

5.0 Megabits/s - Recommended for HD quality.

7.0 Megabits/s - Recommended for Super HD quality.

12 Megabits/s - Recommended for 3D quality.

 

Kilde: https://support.netflix.com/en/node/306

Lenke til kommentar

Helt feil.

 

Netflix selv anbefaler disse nedhastighetene:

0.5 Megabits/s - Required broadband connection speed.

1.5 Megabits/s - Recommended broadband connection speed.

3.0 Megabits/s - Recommended for DVD quality.

5.0 Megabits/s - Recommended for HD quality.

7.0 Megabits/s - Recommended for Super HD quality.

12 Megabits/s - Recommended for 3D quality.

 

Kilde: https://support.netflix.com/en/node/306

Ja, leste over det igjen og så at det sto Mb og ikke MB som jeg først trodde. Fremdeles synes jeg 7Mbit er lite for 1080p med 5.1 lyd :S

Lenke til kommentar

 

 

Helt feil.

 

Netflix selv anbefaler disse nedhastighetene:

0.5 Megabits/s - Required broadband connection speed.

1.5 Megabits/s - Recommended broadband connection speed.

3.0 Megabits/s - Recommended for DVD quality.

5.0 Megabits/s - Recommended for HD quality.

7.0 Megabits/s - Recommended for Super HD quality.

12 Megabits/s - Recommended for 3D quality.

 

Kilde: https://support.netflix.com/en/node/306

Ja, leste over det igjen og så at det sto Mb og ikke MB som jeg først trodde. Fremdeles synes jeg 7Mbit er lite for 1080p med 5.1 lyd :S

men det er det altså ikke!

Ingen problemer med å streame netflix 1080p på mitt netcom mbb. Spiller også en del online spill på det, og latancy finnes ikke engang. (Når jeg ikke er hjemme selvfølgelig, og når det er 3G, som er overalt der jeg befinner meg (har ikke 4g donglet, men er 4G der jeg pleier å være også), hjemme så har man fiber.)

Lenke til kommentar

For det første: NetCom økte de inkluderte datamengdene idag. To av abbonementene fikk doblet datakvoten.

For det andre: 20 mbit/sek er ganske mye. Det tilsvarer 2,5 megabyte i sekundet og jeg vet ikke om mange fildelingstjenester som leverer så mye over tid.

For det tredje: med struping varer datakvotene lengre.

 

Om det er lovlig? Så lenge de ikke mister kunder kan operatørene tillate seg det meste.

 

Det er jo ikke det som er poenget her!!

Fakta er at Netcom går tilbake på det de har lovet til gamle og nye kunder. Hadde jeg tegnet ny avtale med netcom med fri fart , og en mnd senere får jeg beskjed om at det kan jeg vekk ifra og må nøye meg med 6GB pr mnd....da hadde jeg forlangt å bli frigitt abbonemanget! Ville følt at jeg hadde blitt bløffet med sånne såkalte "tilpassninger" !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første: NetCom økte de inkluderte datamengdene idag. To av abbonementene fikk doblet datakvoten.

For det andre: 20 mbit/sek er ganske mye. Det tilsvarer 2,5 megabyte i sekundet og jeg vet ikke om mange fildelingstjenester som leverer så mye over tid.

For det tredje: med struping varer datakvotene lengre.

 

Om det er lovlig? Så lenge de ikke mister kunder kan operatørene tillate seg det meste.

hvordan varer kvoten lenger med struping? Høyere fart gir kun samme mengde DATA på mye kortere tid! Om du har høyere nedlastingsfart er det også mindre sjangs for at nedlastningen feiler og du må laste ned på nytt!(og faktisk bruke mer av kvoten)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...