Gå til innhold

– Apple med stor, bøyd iPhone neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei, men det er vel ikke unaturlig at Cook kan ha andre meninger enn Jobs? Personlig ser jeg poenget til Jobs om at en skjerm ikke kan være stort større enn 3,5" dersom man skal kunne betjene alle knapper med tommelen, men jeg forstår godt at Cook velger å følge markedstrenden.

 

Neida, det er ikke unaturlig, jeg tror bare det er ett lite stikk mot de ganske bastante påstandene som kom om at størrelsen var så perfekt, Jobs pratet mye piss om slikt, og endel hørte på hva han hadde å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Neida, det er ikke unaturlig, jeg tror bare det er ett lite stikk mot de ganske bastante påstandene som kom om at størrelsen var så perfekt, Jobs pratet mye piss om slikt, og endel hørte på hva han hadde å si.

 

AtW

 

Stikk mot påstander om at størrelsen er perfekt?

Jeg skjønner ikke hvorfor Cooks handlinger skulle forandre dette...

 

For min del så handler det enkelt å greit om rekkevidden tommelen har når jeg holder telefonen, uansett hvem sin mening det var å lage telefonen i den størrelsen, eller merke for den saks skyld.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

 

Stikk mot påstander om at størrelsen er perfekt?

Jeg skjønner ikke hvorfor Cooks handlinger skulle forandre dette...

 

For min del så handler det enkelt å greit om rekkevidden tommelen har når jeg holder telefonen, uansett hvem sin mening det var å lage telefonen i den størrelsen, eller merke for den saks skyld.

 

Korrekt, det kom ganske sterke påstander, samme med ipad, vissvass om at man måtte file ned fingrene med mindre enn 10 tommer osv. For meg personlig kan jeg fint nå alle hjørner med den nye iphonen, selv om den gamle var "perfekt", og også med litt større telefoner enn det igjen. Det er greit nok med individuelle vurderinger osv, men det har vært veldig mye bastante påstander om hvor perfekt størrelsen er.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

selv om skjermen hadde vert 4,5(no større hadde ikke gått) hadde hvertfall alle voksene greid å bruke den med en hånd... jeg greier å bruke min HTC One med en hånd og ta over hele skjermen med en hånd og jeg har en litt over gjennomstittet 15 årings hånd størelse, eller i litt mindre en normalt for voksende.....

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med at større enn 4,5" ikke hadde fungert? Dersom du mener at større er for stort, finnes det vel noen hundre millioner mennesker der ute som er uenig med deg....

Og noen hundre millioner som er enig med han....Derfor er det det jo bedre at toppmodellene kommer i flere versjoner, slik at vi som liker små mobiler slipper å sitte med "billig telefoner" bare fordi vi vil bruke telefonen med en hånd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man holde mobilen opp til øret blir det neppe noen slager om skjermen buer utover på midten, uansett om det står en Apple-logo på den.

 

Ser heller ikke poenget med å ha buet skjerm, men ser heller ikke noe problem å holde en telefon med buet skjerm opp til øret??

Lenke til kommentar

Hei.

Hva er nytteverdien I å ha en kurvet mobiltelefon?

Kurven er motsatt av en håndflate. Som påpekt ovenfor så er en buen også feil I forhold til mikrofon og høytaler.

Hva med hard-cover til en buet telefon? Hvordan løser de det?

 

Min teori er at dette kun er en eksprimentell gimmick og at buede telefoner ikke kommer til å bli I markedet.

 

Det kan være at jeg ikke har forstått konseptet og at jeg kan overbevises :-)

 

Enig, ser ikke poenget med kurvet telefon. Men hva er problemet med høyttaler og mic? Har du høyttaler på øret kan jo micen være mange cm unna munn uten at det er noe problem. Noe den allerede er for oss som fortsatt bruker telefoner med 4" skjerm og nedover.

 

Går det ikke ann å lage et hardcover til en buet telefon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cook =/= Jobs

 

Men Apple == Apple

 

 

 

At du klarer å finne et bruk for større skjermer er det vel ikke tvil om (her spiller individuelle behov inn), men for folk flest er den eksisterende skjermstørrelsen riktig, iPhone eller ei.

 

 

Hva er det da som gjør at de nå går for større skjerm...? Sett at det stemmer. Mange andre som allerede har gått over til større skjerm, det er jo ikke logisk når den nåværende størrelsen er perfekt for folk flest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og noen hundre millioner som er enig med han....Derfor er det det jo bedre at toppmodellene kommer i flere versjoner, slik at vi som liker små mobiler slipper å sitte med "billig telefoner" bare fordi vi vil bruke telefonen med en hånd?

 

Jeg er forsåvidt enig, grunnen til spørsmålet mitt var den bastante ordlyden i innlegget jeg siterte, som jeg er grunnleggende uenig i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

selv om skjermen hadde vert 4,5(no større hadde ikke gått)

Hva mener du med at større enn 4,5" ikke hadde fungert? Dersom du mener at større er for stort, finnes det vel noen hundre millioner mennesker der ute som er uenig med deg....

jeg syns ikke mere en 4,5" er for mye for å kunne bruke telefonen med en hånd, men kjenner folk som ikke greier det...

Lenke til kommentar

Hva er det da som gjør at de nå går for større skjerm...? Sett at det stemmer. Mange andre som allerede har gått over til større skjerm, det er jo ikke logisk når den nåværende størrelsen er perfekt for folk flest...

 

Det er jeg helt enig i.

Nåværende størrelse er den som stemmer i forhold til tidligere undersøkelser.

At brukermassene vil ha, betyr ikke nødvendigvis at det er det som er ergonomisk best.

 

Jeg håper bare om de velger å gå for en større skjerm, at de også beholder en variant for oss som foretrekker dagens størrelse.

Lenke til kommentar

 

Det er jeg helt enig i.

Nåværende størrelse er den som stemmer i forhold til tidligere undersøkelser.

At brukermassene vil ha, betyr ikke nødvendigvis at det er det som er ergonomisk best.

 

Jeg håper bare om de velger å gå for en større skjerm, at de også beholder en variant for oss som foretrekker dagens størrelse.

 

Vi får se, det har jo tradisjonelt vært ett problem med økosystemet til apple (altså lite utvalg av forskjellige varianter)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...