Gå til innhold

Hvordan fjerne en enhet i Google Play


zanta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et nettbrett jeg senere returnerte, men hvordan får jeg fjernet denne enhet i Google Play? Jeg kan skjule den fra menyene, men ikke fjerne den. Dersom butikken selger den igjen, vil ny kjøper få problemer med å legge den til i sin Play-konto?

Butikken resetter den til frabrikkinstillinger, så ny kjøper får nok ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Blir ikke liggende noe informasjon på selve enheten, så nestemann som kjøper den vil ikke merke noe til at den ligger på en annen persons liste, er mere som Google kontoen fører en logg over enheter som har vært i bruk.

 

Er 2 oversikter som jeg har kommet over, 1 som viser aktiver enheter, og 1 som viser alle.

 

Sjekket litt rundt det og fjerne enheter fra lista for et års tid siden, så med mindre noe har endret seg, så kan man ikke fjerne dem. Har vel rundt 50 enheter i lista mi som går tilbake til 2011.

 

Litt rotete, men litt gøy og se tilbake på hva man har brukt av android enheter gjennom årene som går også ;)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Det er selvsagt der man starter å sjekke, men det er ikke noe valg for å slette enheten fra oversikten der. Jeg kan rename, fjernslette etc, men ikke fjerne fra listen.

Jeg har googlet meg litt rundt på dette, da det irriterer meg også. Det ser ikke ut til at man kan slette enheter, men man kan jo gjøre dem "usynlige" ved å krysse av på den siden som er linket av Merko. Da kommer de ikke frem i lista over alternativer når man installerer app-er fra PC-en.

 

Noen som vet om det er mulig å slette app-er fra Mine apps? Det er enda mer irriterende at den fylles opp av all slags rot uten at man kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å slette app-er fra Mine apps? Det er enda mer irriterende at den fylles opp av all slags rot uten at man kan gjøre noe med det.

Du kan dette fra en enhet i hvert fall, det kommer opp et kryss ved siden av appen om du går til fanen "alle" under Mine Apper.
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest medlem-329093

Blir ikke liggende noe informasjon på selve enheten, så nestemann som kjøper den vil ikke merke noe til at den ligger på en annen persons liste, er mere som Google kontoen fører en logg over enheter som har vært i bruk.

 

Er 2 oversikter som jeg har kommet over, 1 som viser aktiver enheter, og 1 som viser alle.

 

Sjekket litt rundt det og fjerne enheter fra lista for et års tid siden, så med mindre noe har endret seg, så kan man ikke fjerne dem. Har vel rundt 50 enheter i lista mi som går tilbake til 2011.

 

Litt rotete, men litt gøy og se tilbake på hva man har brukt av android enheter gjennom årene som går også ;)

Hva i...?? 50 enheter??? Hva driver du med da????  :eek:

Lenke til kommentar
My devices
Listen to your music from any computer as well as up to ten devices. Uploading or downloading music using Music Manager or Google Play Music for Chrome counts towards your device limit. You can de-authorise four devices per year.
Samsung Samsung Device
4 May 2017
UNAUTHORISE

 

Holder det ikke å klikke på "Unauthorise"?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Hva i...?? 50 enheter??? Hva driver du med da????  :eek:

Salg av telekom utstyr :)

 

Ok :) men hvorfor må du registrere alle mobilene på deg selv først??

Lenke til kommentar

Ok :) men hvorfor må du registrere alle mobilene på deg selv først??

Hehe, nei jeg registerer ikke alt jeg kommer over på meg selv, det er hovedsaklig telefoner og nettbrett jeg har eid og brukt, noen i korte perioder andre lengre, etter over et tiår med salg av telefoner og nettbrett, så har jeg vært innom endel, tydeligvis. Samt at jeg byttet litt mellom ulike custom rom's for en del år tilbake, og da kommer de også opp som ulike enheter.

 

Når man kjøper telefoner til innkjøpspris, så kan man bytte ofte og selge de brukte til omtrent samme pris som det man ga, og da blir ingen utgifter på det heller. Samt at man som forhandler iblant får tilbud fra produsentene om å kjøpe (ofte kalt ambassadør-telefoner), til kraftig redusert pris. Så er man en slags reklameplakat for produktet. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Ok :) men hvorfor må du registrere alle mobilene på deg selv først??

Hehe, nei jeg registerer ikke alt jeg kommer over på meg selv, det er hovedsaklig telefoner og nettbrett jeg har eid og brukt, noen i korte perioder andre lengre, etter over et tiår med salg av telefoner og nettbrett, så har jeg vært innom endel, tydeligvis. Samt at jeg byttet litt mellom ulike custom rom's for en del år tilbake, og da kommer de også opp som ulike enheter.

 

Hehe ok :) men likevel, ny mobil eller nettbrett fem ganger i året virker litt sinnsykt... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...