Gå til innhold

Hvordan redde harddisk på laptop med knust skjerm?


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal jo ikke være noen problematikk hvis skjermen på maskinen er knust. Jeg bruker seg en knust pc hvor jeg har koblet på en 24" skjerm og dette har jeg brukt i ett år nå. Du kan jo koble den på en ekstern skjerm og hente ut filer hvis du må det. Ellers så kan du også koble på en ekstern skjerm å kun bruke denne eksterne skjermen.

 

Hvis du ikke har en ekstern skjerm så kan du bare skru ut disken.

Lenke til kommentar

Plug and Play kom forøvrig med Windows 95.

Win 3.11 og Win NT var vel de siste uten Plug'n Play.

 

Som de andre kommentarene viser er det ikke noe problem å få tilgang til harddisken, men hvis man tar ut disken av originalmaskinen kan man sjelden bruke gammel Windows og programmene fra denne disken, man kan kun bruke filer som MP3/videoer/dokumenter osv.

Lenke til kommentar

Plug and Play kom forøvrig med Windows 95.

Win 3.11 og Win NT var vel de siste uten Plug'n Play.

 

Som de andre kommentarene viser er det ikke noe problem å få tilgang til harddisken, men hvis man tar ut disken av originalmaskinen kan man sjelden bruke gammel Windows og programmene fra denne disken, man kan kun bruke filer som MP3/videoer/dokumenter osv.

Vis meg

 

Jeg skal ha dokumentene bare, det går ikke å plugge skjerm. Eller det går kanskje men skjerm på XP må man justere på grafikk for å slå på ekstern skjerm, og det er litt vanskelig uten skjerm.

 

Men si at jeg skrur ut hardisken da, hva trenger jeg for å bruke disken? Jeg har bare en annen laptop. Er det en eller annen boks jeg kan sette disken i eller og hvor får jeg kjøpt sånt?

 

Jeg har tilbud på en dataverksted i en NAV bedrift å fikse skjerm eller redde dokumenter for 1000kr, men om det finnes en rimeligere måte å gjøre dette selv så kan jeg det.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det skal jo ikke være noen problematikk hvis skjermen på maskinen er knust. Jeg bruker seg en knust pc hvor jeg har koblet på en 24" skjerm og dette har jeg brukt i ett år nå. Du kan jo koble den på en ekstern skjerm og hente ut filer hvis du må det. Ellers så kan du også koble på en ekstern skjerm å kun bruke denne eksterne skjermen.

 

Hvis du ikke har en ekstern skjerm så kan du bare skru ut disken.

Med windows XP så er det litt knotete å koble til skjerm, dersom du vet hvordan man gjør dette i blinde så vil jeg vite det.

 

Du må inn i grafikkalternativer eller noe sånt i XP.

Lenke til kommentar

Den hardisken du linket til var nok en SATA... Iallefall står det det... edit Ok den er universal da eller?

I følge produktinfo "Suitable for 2.5 inch hard disk drive IDE and SATA I/II"

 

Edit:

Den passer både IDE og SATA disker, og den har både USB 2.0 og eSATA tilkobling til PC.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...