Gå til innhold

Hva skal man si når man skal bytte noe for å unngå diskusjon?


EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte netopp ei sleiv som sprakk i maskina, og jeg gidder ikke å drive å diskutere i skranken om jeg har bytterett eller ikke. Hva skal jeg si for å få gjennomslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691
Skrevet

Selvpåført skade som ikke kan forventes at produktet skal tåle er vel ingen grunn til refusjon?

Skrevet

Ikke si noe. Ikke engang tenk på å møte opp for å klage, om du ikke vil bli ledd av. Kjøper jeg en bil og vraker den, kan jeg ikke komme tilbake og få ny. Skjønner du tegninga?

Skrevet

Ikke si noe. Ikke engang tenk på å møte opp for å klage, om du ikke vil bli ledd av. Kjøper jeg en bil og vraker den, kan jeg ikke komme tilbake og få ny. Skjønner du tegninga?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre enn om noen på jernia ler av meg. Det kunne like gjerne vært en flue

Skrevet

Jeg ville bare spurt dem om ikke sleiva skal tåle maskinoppvask. Er svaret ja, er saken grei. Hvis ikke, er saken også grei, for det er ingen selvfølge.

Nå snakker vi samme språk :)

Skrevet

Og hvordan vil du bevise at den sprakk under vask? Filmet du det?

 

Du har aldri hatt en jobb hvor kundebehandling er relevant i det hele tatt, har du vel?

 

Sleiva skal tåle maskinoppvask. Det bør nevnes at det går i stykker i maskinvask når du kjøper det, hvis det er noe man bør kunne forvente. Det står et sted i kjøpsloven noe om mangler på varer, det er formulert i retning "varen skal tåle normal forventet bruk for en vare av den art". Jeg vil påstå at du kan kalle dette en mangel.

Skrevet (endret)

 

Du har aldri hatt en jobb hvor kundebehandling er relevant i det hele tatt, har du vel?

 

Sleiva skal tåle maskinoppvask. Det bør nevnes at det går i stykker i maskinvask når du kjøper det, hvis det er noe man bør kunne forvente. Det står et sted i kjøpsloven noe om mangler på varer, det er formulert i retning "varen skal tåle normal forventet bruk for en vare av den art". Jeg vil påstå at du kan kalle dette en mangel.

 

Joda, jeg har faktisk det. Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Da skulle man aldri bli ferdig.

Det jeg spurte etter var om hvordan han skulle bevise det? Kunden har ikke alltid rett, skjønner du. Vi lever i 2013 nå.

Endret av Maximalyd
Skrevet

 

Joda, jeg har faktisk det. Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Da skulle man aldri bli ferdig.

Det jeg spurte etter var om hvordan han skulle bevise det? Kunden har ikke alltid rett, skjønner du. Vi lever i 2013 nå.

 

Ja, helt riktig. Vi lever i en verden hvor konkurransen er gigantisk, det finnes lassevis med substituttvarer til kjempegode priser, så nettopp tillit og kundeservice er et av de få områdene man kan skille seg ut på. Det er helt vanlig å opplyse om produkter du selger, om det har spesielle kvaliteter. En plastsleiv som ikke tåler maskinoppvask, er uvanlig, og bør derfor opplyses om.

 

Kunden trenger slett ikke å bevise noe som helst. Han har kommet med en reklamasjon, om dere ikke tror på kunden, er det opp til dere å fremstille noen indisier eller bevis på noe annet.

Skrevet

Vet ikke om du leste det jeg nettopp skreiv....... Jeg gjentar: Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har.

 

Nei, men resten av verden trenger ikke å holde samme lave standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...