Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

klarer ikke å bestemme meg, hehe


Anbefalte innlegg

Hei og hopp:)

 

Først vil jeg nevne til dere ateister, at dere kan spare dere for å poengtere hvor teit reiligion er... takk på forhånd:)

 

Når d er sagt, her er dilemmaet:

Har i ca 4 år kjent denne jenta, først og fremst som ei veninne, men og som ei jeg prøvde meg på for et par år siden.

Funket vell og bra, ble aldri kjærester pga avstand så vi ble på et vis enige om å la vær å prøve for hardt for begges beste.

 

Nå i høst har ho flytta t samme by som meg for å studere. Fikk en kompis til å undersøke litt via noen veninner, og han fikk vite at hun ville prøve, om jeg tok initiativ, da hun ikke vil virke påtrengende eller no.

Tenkte ikke på d mer egentlig før jeg traff henne et par ganger i helga, og fikk følelsen av at jeg ble betatt og fikk lyst til å prøve.

Jeg! føler vi passer veldig bra sammen med tanke på hobbyer og "oppførsel", har d veldig koseli sammen.

 

Her er grunnene til at jeg ikke spørr i kveld:

Tror ikke ho er kristen, noe jeg er. Ho er med på div kristne ting, men tror ikke ho har alle verdiene jeg har, som sex før ekteskapet, noe jeg ikke vet hvordan jeg skal ta opp.

 

Ho er litt sjenert på en måte har jeg intrykk av, så er redd for at ho sier ja til en date uansett, da ho er sykt snill og omtenksom. Så hvordan dra frem at jeg er interessert vites ikke... tips?

 

Skriver på mobil så beklager om d ble uoversiktlig, håper d ble forståelig.

 

Hva ska jeg gjøre her? En ting er sikkert, ho tar ikke initiativet, så her må jeg dra "lasset".

Gode tips og råd mottas med en stor takk, trenger litt objektive innspill:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venninne som nylig var i samme situasjon som denne jenta kan komme opp i. Hun hadde kristne verdier, men ikke mer enn at hun likte å ta seg en fest, ha sex og gjøre det jenter flest gjør.

 

Hun begynte å date en fyr som er veldig sympatisk, hyggelig og på mange måter en flott kar (med sine feil, som alle andre). Han viser seg å være kristen som i "ikke ha sex før ekteskapet, drikke eller sånne ting"-kristen. Han har hatt sex nå, etter mye om og men, selv om hun ikke presset han. Dessverre har de oppdaget at de har for ulike verdier på det området, og er i dag venner med visse fordeler.

Lenke til kommentar

Her er grunnene til at jeg ikke spørr i kveld:

Tror ikke ho er kristen, noe jeg er. Ho er med på div kristne ting, men tror ikke ho har alle verdiene jeg har, som sex før ekteskapet, noe jeg ikke vet hvordan jeg skal ta opp.

Jeg tror du har misforstått din egen religion.

Det var noe med det å kaste den første steinen? Hvem er du! Full av synd til å dømme andre?

 

Bare nysjerrig altså. Kommer selv fra et kristent men inkluderende hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dette til syvende og sist ikke handler om at du er kristen, men at du er en klassisk usikker mann. Jeg er nemlig det og du minner meg om meg selv. Det hadde vært så mye greiere om tingene vi gjør hadde et garantert utfall. I hodene våre har vi jo drømmer om en framtid med dama. Det kan det være flaut å innrømme, men er egentlig en bra ting. For om vi ikke hadde hatt det, hadde vi jo i alle fall ikke giddet å prøve. Jeg synes du skal gutse på. Og for å svare på spørsmålet ditt: Du må snakke med dama. Når det føles rett for deg, så tar du det rett og slett opp. Ettersom det virker som dette er noe du er nokså opptatt av, så bør du nok ikke vente for lenge. Selvsagt er det en sjanse for at hun tar det ille opp, det du er redd for. Men gjør du det ikke, får du jo aldri vite :) Lykke til.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hei igjen. Da har jeg fått svare mitt, men er usikker på hva d betyr :)

Spurte om hu ville være med på en "date" i form av fjelltur el skogatur eller noe hu ville gjøre.

 

Hy skrev ikke et direkte "ja", men var veldig gira på å finne på noe, og sa d va veldig koselig å se meg igjen osv. Hu nevnte ikke ordet date i d hele tatt :)

 

Kan jeg tolke dette som et ja? Er dårlig på slik type sjekking ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da har jeg fått svare mitt, men er usikker på hva d betyr :)

Spurte om hu ville være med på en "date" i form av fjelltur el skogatur eller noe hu ville gjøre.

 

Hy skrev ikke et direkte "ja", men var veldig gira på å finne på noe, og sa d va veldig koselig å se meg igjen osv. Hu nevnte ikke ordet date i d hele tatt :)

 

Kan jeg tolke dette som et ja? Er dårlig på slik type sjekking ;)

 

Kanskje hun har lyst til å finne på noe, men ikke nødvendigvis fjelltur eller skogstur, og derfor skreiv hun ikke direkte "ja", men at hun ville finne på noe. Eller er usikker på hva du legger i ordet "date". Og hvis hun er veldig sjenert er det kanskje lettere for henne å svare dersom du spør om noe konkret. F.eks "Vil du være med på fjelltur på torsdag?" i stedet for "Vil du finne på noe en dag? F.eks fjelltur, skogstur eller noe sånt..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...