Gå til innhold

Hjelp! naboen tar alt nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å sperre en router fra modemet eller roe ned Internett hastigheten som går ut til routern?

De har koblet routern til modemet med kabel og jeg får ikke brukt internettet for øyeblikket fordi de driver med fildeling 24/7.

Gjetter at du får nett via trødløs forbindelse til ruteren deres, men sider du foreslår å "sperre" ruteren fra modemet så står modemet hos deg da? Rar løsning isåfall. Hvilken avtale har dere? Og FYI, om du kobler ruteren fra modemet så får ingen nett, om ikke bare deg hvis du kobler deg rett på modemet.

 

De har ruteren innne i sin egen bolig, så jeg har desverre ingen mulighet til å koble meg på routern dems.

 

Modem: Inteno

Router: cisco linksys e2000

Hva mener du med å koble deg på? Fysisk kabel, trådløs eller at du ikke har tilgang til ruterens UI?

Lenke til kommentar

Det letteste vil vel være å ha egen nettilkobling hvis det er mulig.

Har ingen gode erfaringer med å dele internett. Folk som fildeler, ser nett-TV hele dagene og streamer video, kanskje alt samtidig, finner du overalt.

 

Ellers må du jo bare snakke med vedkommende å si ifra at nettet ikke er kraftig nok til å støtte så tung bruk fra en person og samtidig være brukbart for andre.

Lenke til kommentar

Hei, jeg deler selv nett med naboen. Vi er tre husstander som deler en fiber linje. Selv så streamer jeg mye, noe også naboene gjør. I tillegg til dette så spiller og server spill på nett, noe som også tar mye båndbredde. Men jeg har valgt å sette begrensninger på båndbredde bruk i routeren. På den måten får vi ingen konflikter. Ta det opp med naboen din og få satt begrensninger i ruoteren på båndbredde. Eller få ham til å laste når ingen er hjemme. For eksempel i arbeidstiden eller om natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...