Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dritt lei av romkameraten


Anbefalte innlegg

Antar du siktet til henne og ikke meg. Min mentale status er ikke relevant.

 

Uansett: prat med henne. Si hvordan dere fller det. Ikke legg noe mellom. Begynn å ta ut klær så dere kan vaske egne etc.

Nei, jeg siktet selvfølgelig ikke til deg. Gikk litt fort her

 

Jeg tror ikke det hjelper å prate med henne lenger. Må nok bare gjøre som de andre her sier, bare legge all dritten på rommet hennes.

 

Men takk for svar.

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overrasket over at dere har holdt ut såpass lenge. Send skløtta på huet og ræva ut med god samvittighet. Det finnes mange andre potensielle leieboere som er langt lettere å tolerere. Det er leit for henne at hun ikke har noe annet sted å bo, men det er ikke noe som skal gå ut over deg og kompisen deres. Du er ikke akkurat faren hennes. Det er hennes problem og det er på ingen måte uventet eller ufortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du nevner at foreldrene deres er gode bekjente.

jeg hadde faktisk tatt turen de 500m over til hennes foreldre og snakka med dem om situasjonen.

hva dattera gjør(bærsjer i håndkle) og ikke gjør, og at det er helt uholdbart å bo med henne.

rart hva en tlf fra pappa løser enkelte ganger.

Jeg har ringt mora hennes flere ganger før, men hun er like hurpete som dattera.

Mora sa alltid at vi alle er voksne og må ordne opp i dette selv.

Faren hennes kjenner jeg ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

Lenke til kommentar

 

Jeg har ringt mora hennes flere ganger før, men hun er like hurpete som dattera.

Mora sa alltid at vi alle er voksne og må ordne opp i dette selv.

Faren hennes kjenner jeg ikke.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

 

 

Det er jeg egentlig enig i. Det er klart at foreldre med voksne barn ikke vil involvere seg fordi den 22 år gamle bofellen bestemte seg for å sladre. Og du vil vel at dattera skal bidra fordi du ber henne om det, ikke fordi foreldrene drar i øret hennes? Skulle du ringt dem hver gang dere er uenige om noe?

Lenke til kommentar

Hun har fortsatt ikke kommet hjem etter vi avtale det "møtet" vi skulle ha på søndag, så nå vurderer jeg å sende henne en melding om at hvis hun ikke skjerper seg nå, så legger vi ut en annonse på finn, sånn av vi får byttet henne ut med en annen person.

Skal jeg skrive det på en "snill" måte, eller skal jeg være litt rett frem og frekk?

Gi meg gjerne eksempler på hva jeg kan skrive!
Hakke peiling på hvordan jeg skal formulere meg uten at hun lager noe drama ut av det...


Vi har forresten ikke økonomi til å betale hele husleien alene, så vi må få tak i en ny leietaker før hun flytter ut.

TS



Anonymous poster hash: d3c77...cc8
Lenke til kommentar

Har dere ikke allerede prøvd å snakke med henne og truet med å finne en ny bofelle? Galskap er å gjenta den samme hnadlingen igjen og igjen og forvente et nytt resultat.

 

Du trenger ikke å være frekk. Vær presis og kortfattet. Hun vet vel hvorfor dere ikke vil ha henne lenger. Skriv for eksempel "Hei. Vi har ikke hørt fra deg, så nå har vi bestemt oss for å finne en ny bofelle."

Lenke til kommentar

 

Det er jeg egentlig enig i. Det er klart at foreldre med voksne barn ikke vil involvere seg fordi den 22 år gamle bofellen bestemte seg for å sladre. Og du vil vel at dattera skal bidra fordi du ber henne om det, ikke fordi foreldrene drar i øret hennes? Skulle du ringt dem hver gang dere er uenige om noe?

Grunnen til at jeg har ringt henne før, er at hun alltid har ringt til meg når dattera hennes ikke har turt å ta opp ting med oss.

Som feks at hun ikke har råd til strømregningen denne måneden, og ville at vi skulle legge ut pengene for henne.

Det er jo ikke vårt problem, så vi ba dem ordne med pengene selv.

Da får jeg kjeft av mora fordi hun mener jeg kan hjelpe henne litt i og med at jeg kjenner familien hennes fra før av.

 

 

Har dere ikke allerede prøvd å snakke med henne og truet med å finne en ny bofelle? Galskap er å gjenta den samme hnadlingen igjen og igjen og forvente et nytt resultat.

 

Vi har sagt til henne før at vi ha henne ut av leiligheten om hun fortsetter sånn som hun gjør, men så smisker hun litt og tror at alt er i orden.

 

 

Skriv for eksempel "Hei. Vi har ikke hørt fra deg, så nå har vi bestemt oss for å finne en ny bofelle."

 

Er ikke det litt for tidlig å skrive? Hun har jo bare vært borte i to dager.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg har ringt henne før, er at hun alltid har ringt til meg når dattera hennes ikke har turt å ta opp ting med oss.

Som feks at hun ikke har råd til strømregningen denne måneden, og ville at vi skulle legge ut pengene for henne.

Det er jo ikke vårt problem, så vi ba dem ordne med pengene selv.

Da får jeg kjeft av mora fordi hun mener jeg kan hjelpe henne litt i og med at jeg kjenner familien hennes fra før av.

 

Vel, da er det annerledes.

 

 

Er ikke det litt for tidlig å skrive? Hun har jo bare vært borte i to dager.

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

 

Ikke hvis dere skulle tatt praten på søndag. Men det er mulig jeg misforsto?

Lenke til kommentar

Kaster dere bare henne ut, er det hun som kan gå til sak mot dere. Dere må sende varsel ut en måned før hun må ut av leiligheten, sånn at hun har tid til å anke utkastelsen eller få pakket sammen tingene sine. Så må det være en veldig god grunn, er det klare husregler hun har brutt gjentagelig har dere en sak, visst ikke er det lite vits å prøve engang.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg har ringt henne før, er at hun alltid har ringt til meg når dattera hennes ikke har turt å ta opp ting med oss.

Som feks at hun ikke har råd til strømregningen denne måneden, og ville at vi skulle legge ut pengene for henne.

Det er jo ikke vårt problem, så vi ba dem ordne med pengene selv.

Da får jeg kjeft av mora fordi hun mener jeg kan hjelpe henne litt i og med at jeg kjenner familien hennes fra før av.

 

 

 

Vi har sagt til henne før at vi ha henne ut av leiligheten om hun fortsetter sånn som hun gjør, men så smisker hun litt og tror at alt er i orden.

 

 

 

Er ikke det litt for tidlig å skrive? Hun har jo bare vært borte i to dager.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

 

 

Borte i to dager? Har hun med seg hunden?

Lenke til kommentar

 

Borte i to dager? Har hun med seg hunden?

Hun har vært borte siden søndag, men kom hjem nå.

Ja, hun hadde med seg hunden.

 

 

Vi sendte henne en melding på tirsdag og skrev at om hun ikke kommer hjem for å prate med oss, så ringer vi utleier og får henne ut av leiligheten.

Hun svarte at hun skulle prøve å skjerpe seg hvis vi kunne sette opp en vaskeliste med dato og underskrift på hva vi har gjort, og når vi har vasket.

 

Hun kom hjem nå nettopp, og låste seg med en gang inne på rommet sitt.

Vi får bare se an hvordan hun oppfører seg de neste dagene...

 

Anonymous poster hash: d3c77...cc8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...