Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal til Thailand, og ønsker å medbringe mat i kofferten.

 

Nota bene: alt av gjenstander er forseglet og har ikke blitt åpnet. Det er i tillegg kun plante-basert mat, vegetariansk/vegansk.

- Vegansk kjøtt (1 pakke).
- Veganske stekte poteter (1 pakke).
- Nuddler (5 pakker).
- Havregryn (1 pakke).
- 5 liter med ris melk.
- Fryste grønnsaker.
- Brød (1 stk.).

- Tofu (5-10 pakker).

- Ris (1 pakke).

- Rismelk (5 liter).

 

Jeg vet at det meste av dette allerede er lett tigjengelig i Thailand, men det er ei poenget.

Hvor deklarerer jeg det på OSL?

 

Vil problemer oppstå? Hva mener du?

 

Og jeg vil så klart deklarere det først, men hvorledes?

Endret av LetThisEndNoah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal reise ned til thailand er det ikke før du er i thailand at du må deklarere, og omvendt når du reiser tilbake til norge. Etter du har hentet bagasjen er det to veier å gå gjennom tollen. Du må gå gjennom der man har noe å fortolle. Det må være klart merket hva maten inneholder og helst på engelsk slik at tollerne i Thailand kan lese det uten problemer. fungerer på samme måte i thailand som i norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis du skal reise ned til thailand er det ikke før du er i thailand at du må deklarere, og omvendt når du reiser tilbake til norge. Etter du har hentet bagasjen er det to veier å gå gjennom tollen. Du må gå gjennom der man har noe å fortolle. Det må være klart merket hva maten inneholder og helst på engelsk slik at tollerne i Thailand kan lese det uten problemer. fungerer på samme måte i thailand som i norge.

 

Vet du hvordan en veksler fra NOK til Thai Baht, her i Norge? Slik at jeg ikke trenger å rote rundt på flyplassen (BKK) når jeg ankommer. Gjøres dette i banken, eller noe slikt?

 

Takk så mye.

Lenke til kommentar

Dette går ikke i håndbagasje og i innsjekket bagasje er det ikke så lurt å ha med noe slikt. Røff behandling av koffertene og stor variasjon av lufttrykk og temperatur gir veldig høy risiko for at det vil lekke noe ut av dette.

 

Jeg skal sørge får å forsegle den (eventuelt med duct tape), slik at det vil ende opp å lekke.

Lenke til kommentar

Sånn ut av ren nysgjerrighet: Hvorfor drar du med deg frukt til paradis? Fordi det er garantert vegetar eller noen form for mat-allergi?

 

Personlig så har jeg stort sett ikke sett bedre utvalg av råvarer enn på de store matbutikkene i tilknytning til kjøpesentre i Bangkok. Skulle ikke tro det det var noe problem å finne alt hva man ønsker der :) Det forutsetter jo at man faktisk er i Bangkok for å handle der, da.

 

Tenker bare det blir problematisk hvis man blir stoppet i tollen der uten å ha tillatelse, som nevnt av Jon67. Og sikkert mye pes å skaffe tillatelse også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn ut av ren nysgjerrighet: Hvorfor drar du med deg frukt til paradis? Fordi det er garantert vegetar eller noen form for mat-allergi?

 

Personlig så har jeg stort sett ikke sett bedre utvalg av råvarer enn på de store matbutikkene i tilknytning til kjøpesentre i Bangkok. Skulle ikke tro det det var noe problem å finne alt hva man ønsker der :) Det forutsetter jo at man faktisk er i Bangkok for å handle der, da.

 

Tenker bare det blir problematisk hvis man blir stoppet i tollen der uten å ha tillatelse, som nevnt av Jon67. Og sikkert mye pes å skaffe tillatelse også :)

 

Har nettopp sendt en melding til den Thailandske ambassade i Oslo.

Får jeg et "nei", så er valget klart.

 

Jeg drar egenhendig ned, så ønsker helst ikke å måtte (eventuelt) pendle rundt omkring,

for å finne de rette produkter, meget spesifikke produkter, på et vis.

 

Skjønt, har så klart planer om å utforske de kronglete gater, markedene, sentrene, osv...

 

Leter nå etter et hotell med både badekar/jacuzzi, samt komfyr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...