Gå til innhold

Test: Microsoft Surface Pro 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er ikke mulig å pinch-zoome i chrome, så blir mye bom med finger/penn. Kan ikke touch-scrolle overalt. Desktop versjonen av chrome har dårlig oppløsning på skrift/tekt som plager meg urimelig mye.

 

Klarte heldigvis å få alle bookmarksene mine fra Chrome til IE11 vha "Xmarks". Veldig glad for dette!

 

Har ikke prøvd Opera eller Firefox. Er disse gode alternativ?

 

 

Tror det er i Firefox Aurora du kan vri siden/bilder 90 grader med en fingerbevegelse, det er ganske ålreit når man vil se ting på høykant. Det er litt "vanskelig" å scrolle sidelengs, for du må "bryte" den løs med å scrolle opp og ned først. Og den hakker. Men det er altså Aurora, som er en tidlig versjon. Forhåpentligvis blir dette bedre i vanlig versjon.

 

Opera Developer (19) og Chrome Canary har nok noen måneder igjen før de like gode på tablet som på desktop, men det eneste som stopper meg fra å bruke disse er problemet med uklar skrift @ høy DPI. Opera 12 er og forblir en desktop-browser, ikke touch, selv om den kan tilpasses enheten med større ikoner i et alternativt skin. Edit: Opera 12 har Pinch Zoom hos meg, mens Opera 19 ikke har det.

 

Endel artikler jeg har lest tyder på at både Firefox og Chrome har ambisjoner med touch @ Windows, men det er et stykke igjen. Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men Internet Explorer er et godt stykke foran ennå.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På den annen side har MacBook Air 11,6" en oppløsning på 1366 x 768 piksler og mangler helt touchskjerm, så Surface Pro 2 er et litt annet dyr sånn sett. Men for å lykkes er det klart at Microsoft må kunne konkurrere bedre på pris, spesielt når Apple har et rykte på seg for å ha dyre og overprisede produkter.

Hvis Apple hadde laget en MacBook Air med samme oppløsning og touchskjerm, så er det rimelig å anta at prislappen hadde vært vesentlig høyere også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...