Gå til innhold

Hvordan snike seg unna toll???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha sendt en tekstilvare fra canada til norge med en pris på ca 2500 kr totalt vare+shipping. Og no datautstyr til 3000 kr Er det noen mulighet fpr å lure seg unna toll. Varene kommer i 2 separate pakker på to forskjellige tider. Er kjipt å betale toll

Noen som vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gifrwrapping Serious????

Høret at hvis man sender som gave så slipper man toll? Hva med vareprøve?

Vel.. vareprøver for 3000 spenn? Da må også de som sender det sette at verdien er 0.

Men jeg har hørt at giftwrapping funker ja.. kjenner flere som har gjort det med diverse produkter...

Skrevet

Du kan få de som sender pakken til å legge en falsk faktura på mindre enn toll beløpet...hva nå enn det er. Og heller sende den andre seinere eller tidligere da ;) Er seff. litt i tvil at de gjør det

Skrevet

Be avsender om å pakke det pent inn med navnelapp og det hele. Be han skrive på tolldeklarasjonen at pakken har verdi på si $100,- (maksgrense i Norge for gaver er 1000,-)

Send den med ordinær post og kryss fingrene.

Skulle du bli stoppet blir du belastet med moms på 24% pluss et gebyr fra ekspeditøren (alt fra 50,- til 160,-)

Lykke til!

Skrevet

Fikk igår ei "gave" fra Danmark verdi Ca 180 Dkr, gjett hva slags lapp jeg fikk i posten.

Jo jeg fikk brev om,

MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING ja i bold skrift og CAPS på.

Nå vil jo faktisk "gaven" koste meg penger da posten skal ha penger for å sjekke varene.

Og jo det er en "gave" da firmaet jeg handlet hos dreit seg ut forige gang og dette er plaster på såret pakke.

Skrevet

JAMEN varen KOSTER MEG IKKE NOE. hvordan fortolle noe som ikke har pris.

Har sendt inn faks slik at Posten tar det automatisk neste gang.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...