Gå til innhold

Network Smoothing Factor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hit detection er client side og høy NSF skal derfor i teorien være bra ved at andre spilleres bevegelser smoothes ut. Men folk oppfatter dette ulikt og man må bare prøve seg frem og finne ut hva som passer best en selv.

Har du gjort noe testing? Jeg leste teksten, og vil gjerne at det jeg ser er der fi faktisk er, men ikke hvis det betyr at de beveger seg i rykk og napp rundt omkring.

Lenke til kommentar

Network Smoothing = 0% så vil fiendene være akkurat der du ser dem, men animasjonene vil hakke hvis servern ikke kan gi deg nok data eller du ikke kan motta dataen rask nok.

 

Network Smoothing = 100% så "gjetter" man hvor fienden har løpt omtrent.Istedenfor at karaktern hakker så ser hele animasjonen jevnt ut pga den fyller inn manglende data med en hel rekke kalkulasjoner hvor fienden har løpt hen.

 

Dette høres verre ut enn det er, dette er snakk om sikkert 0.1ms sikkert. Men for snipere så vil det være en klar fordel med å ha lavere network smoothing.

Lenke til kommentar

Tror du har missa poenget med client based hit detection. Fi er der du ser han er. Enkelt og greit.

 

Jo det er greit, men du kommer til å bli skutt før du ser han.

Du kan teste dette med en venn så ser du det rimelig fort. Finn en dør, still deg i midten, få han til å poppe inn og skyt deg en gang på 0% network smoothing og deretter på 100%. Det som vil skje er at du blir skutt før han har vist seg rundt hjørnet. Network Smoothing delayer animasjonen noe som er rimelig ille særlig i close quarters.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

 

Jo det er greit, men du kommer til å bli skutt før du ser han.

Du kan teste dette med en venn så ser du det rimelig fort. Finn en dør, still deg i midten, få han til å poppe inn og skyt deg en gang på 0% network smoothing og deretter på 100%. Det som vil skje er at du blir skutt før han har vist seg rundt hjørnet. Network Smoothing delayer animasjonen noe som er rimelig ille særlig i close quarters.

Ja, kan hende stemmer det. Isåfall snakker vi 200ms+ delay. Er også derfor jeg ikke anbefaler over 20% som inf :)

Lenke til kommentar

Bare slik for å klargjøre for egen del; Vil vi med rask nettlinje kunne kjøre lavere NSF med bedre resultater?

 

Sitter på en relativt kraftig fiber-linje, og fikk følelsen av at det ble mye bedre ved å sette den på 0%. Opplever ingen hakking i det hele tatt (passer på å connecte til servere så nært som mulig).

 

Lurer bare på om dette er noe mentalt i hodet mitt, eller om jeg faktisk kan ha fått en reel gevinst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...