Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Pluss at de av utlendinger som er muslimer er som regel hjernevaska på det og det irriterer meg å se kirker og slikt og enda mer å se svære moskeer. Finnes MYE annet å bruke penger på enn den dritten der.. :grumpy:

 

Det siste løser vi helt enkelt ved å la folk betale for sine egne trosbehov. Vil de ha en kirke eller en moske så får medlemmene betale det av egen lomme, eller holde basar på kjøpesenteret.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg imøtegår konkret akkurat det du påstår - og hvis du mener jeg ikke følger debattskikken, så får du rapportere. Eller svare på de konkrete motargumentene jeg har gitt deg - du har ballen, og jeg venter

 

Jeg har argumentert for at alt du til nå har kommet med er kun "personlige problemer", og derfor betyr generaliseringene dine null og niks for den norske almenheten, eller som en "sannhet" - hva er uklart?

 

Og svar gjerne direkte denne gangen ..

 

Du må gjerne påpeke hvilke "personlige problemer" jeg har. Personlige problemer med innvandrere som gjør at jeg mener de tingene jeg gjør? Nei, det har jeg ikke. Akkurat nå bor jeg i utlandet selv (studier), og er per definisjon utlending der selv. Jeg har heller aldri opplevd ting personlig med innvandrere og har mange venner med annet opphav enn fra Norge, så det er heller ikke problemet. Problemet er hva jeg mener dette gjør med Norge på sikt og hvor forsvarlig dette er mot Norges innbyggere.

 

Jeg mener vi driver med en innvandringspolitikk i Norge som ikke er bra på sikt, både med tanke på økonomi, kultur og kriminalitet.

 

Angående det først avsnittet må du gjerne linke til et innlegg der du kommer med noen argumenter for innvandring. Det er en lang tråd og jeg gidder ikke leite gjennom alt (om det i det hele tatt er noe å finne), og de siste innleggene dine i denne tråden sier lite. Kan jo stille deg noen spørsmål da.

 

- Synes du det er forsvarlig økonomisk poltikk vi bedriver med ikke-vestlig innvandring i Norge per nå, når det er bevist at alle koster mer enn vi tjener på dem gjennom deres levetid i landet?

- Synes du det er rettferdig at eldre skal ligge på gangen på sykehjem, pga. lavt budsjett, og Norge bruker milliarder årlig på innvandring?

- Synes du det er rettferdig at unge kvinner skal føle seg utrygge for å gå på gata i Oslo på kveldstid med tanke voldtekt? Eller i skogen på dagtid for den saks skyld. Er det norske jenter som kler seg "horete" på byn sin feil at de blir voldtatt, eller er det innvandreres holdninger som er problemet?

- Synes du det er greit at vi skal kutte ut julefeiringstradisjoner på skoler fordi det ikke passer overens med alle verden kulturer?

- Synes du det er greit at innsatte fanger skal kreve eget kjøtt, egen kokk og eget kjøkken i fengsel pga. halal-mat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innvandringen er problemet, jo, slik systemet er per nå.

Vel. Om folk vandret inn i landet, uten å få noen kroner, så ville jo ikke dette medført problemer annet enn for de som innvandret selv? Siden systemet tar penger fra oss med makt å gir det til innvandrerne, og dette påvirker økonomien vår sterkt negativt, så er det jo ikke det at noen vandrer inn som er problemet.

 

Vi kan ikke både ha høye skatter og avgifter, velferdsgoder og ta inn drøssevis av dyre innvandrere i tillegg.

Jo, det går an. Og det har jo gått til nå. Problemet er ikke de som innvandrer, problemet er at de som innvandrer får alt gratis i fanget; Problemet er da at staten tar pengene våre å bruker det på det de vil, og ikke det vi vil. :)

 

Ikke på sikt. At en del mennesker ikke innser dette har med å gjøre med nettopp polikerne, ja. Det er kun FrP av de store partiene som faktisk har tatt et skikkelig standpunkt mot innvandringen i Norge.

Altså de snakker om det. Og fremmer strengere asylpolitikk, og sånt. Men de også vil importere innvandrere og betale for dyre asylmottak. Kanskje dyrere asylmottak enn det vi har nå, da de vil ha lukkede mottak med enda større sikkerhet. Dette vil de gjøre ved å tvinge til seg penger fra alle skattebetalerne i Norge; Både de som er sterkt uenige, og de som er helt enige, og de som er lunkne; Jeg vet ikke, samme for meg.=)

 

Hvor stor forskjell er det på antall innvandrere, hos eksempelvis Venstre, Høyre og FrP? Finnes det noen tall på det? Finnes det noen oversikt over hvor mye penger de vil bruke på innvandrere, og på å importere innvandrere?

 

Jeg har ikke helt oversikt.

 

En del nordmenn tenker heller ikke lenger enn fem år fram i tid og er vokst opp i velferdsstaten og regner med at siden vi har penger så har vi råd til dette på lang sikt.

Men det må jo være en eller annen kilde eller dokumentasjon du har sett som påviser velferdsstatlig kolaps dersom innvandringen fortsetter etc. ettersom du står så hardt på dette?

 

Jeg vet at du er for mer liberalisme, og jeg er forsåvidt ikke uenig i det, men per idag sånn som Norge er bygd opp så taper vi vanvittige mye penger på innvandringen. Vi skal være solidariske, men for min del er sikkerheten og levestandarden for våre egne viktigst.

Ja. Men levestandarden og sikkerheten den er der uten FrP som tar penger fra oss for å importere litt mindre innvandrere enn de andre partiene, for så å sette dem på kostbare kostnadslukende lukkede fengsels-liknende asyl-mottak.

 

Norske verdier ja. Norske flagg på 17. mai, at man kan se ansiktene til folk man prater med, norske tradisjoner som julefeiringen osv, som en del politiske korrekte mennesker gjør om.

Men vi kommer jo ikke til å miste dette?

Og hvor stor betydning har flagget vårt? Blått kristenkors på en rød bakgrunn?

Men du kan jo se ansiktene til den du prater med uansett? Hvordan kan dette ha noe med vår kultur å gjøre? Og julefeiringen er jo ikke Norsk?

 

Og om noen gjør om på noe, så er det jo nettopp dette som er feil. Innvandrerne kan jo ikke noe for at sosialister ønsker å eliminere alt som ikke er sosialistisk. :)

Men vi trenger jo ikke høre på dem. Vi har jo vår kultur like mye om noen fra andre kulturer kommer hit? Og hva med at de blir mer lik oss? Eller går det bare en vei, og det er at vi blir mer lik dem, og tar over deres tradisjoner og sånt? Dette høres jo ganske merkelig ut...

 

For eksempel nisselue-saken i Drammen i fjor, der en skole nektet barna nisseluer på juleavslutningen fordi de skulle ta hensyn til andre kulturer.

Dette er jo galt. Det som er galt er ikke innvandringen, men at noen nekter andres frihet til å ytre seg som de vil. For det er jo det, det bunner i til slutt om man begynner å lage en diskusjon om nisseluer. =)

 

Sa jeg juleavslutning? Mente "vintermarkering". Det er sånne småting som kommer, men som i det store og hele neppe forsvinner med mer innvandring.

Dette er ikke noe norsk... Det er heller ikke kristendommen. Kristen kulturarv er ikke norsk. Den kommer opprinnelig fra, ja du vet (...) Trenger jo ikke fortelle det, men det virker som mange glemmer det mange ganger, når de snakker om kulturen vår osv.

For å si det rett ut: Kristendommen kommer fra midtøsten... Ikke-vestlige land...

 

Opprinnelig var vel det koselige navnet Jesus, Yeshua bin Yoseph. Altså Jesus sønn av Josef på norsk. Så ble denne blandet sammen med en annen hedensk guddom som ble kalt kristus, og så fikk man Jesus Kristus... Det vi har av juletradisjoner med kristendom, osv osv. er jo da ikke særlig norsk?

 

Jeg er enig i at politikkerne må ta mye av skylden for det, da det er kun FrP som tar saken seriøst. FrP er for mange urealistisk å stemme på uansett, pga. andre standpunkter.

Hmm. Eneste som tar saken seriøst? Det høres jo litt rart ut egentlig, all den tid vi går mot undergangen. :)

 

De fleste økonomer jeg har snakket med er jo sterkt uenige. Jeg har hørt lærere på BI som har snakket positivt og mye, og lenge om innvandring. En som gjorde narr av innvandringsmotstandere. Og det er jo rart dersom vi er i ferd ut for stupet....

 

Når det gjelder kriminalitet, så er det rett at Norge har lite kriminalitet, men er det grunn nok til å la være å se på det? Ønsker vi mer kriminalitet og bråk?

Nei. Vi trenger et sterkt og effektivt politi. Og derfor må vi fokusere på å fjerne unødvendige lover, og fokusere på de lovene som beskytter folk mot maktbruk (psykisk og fysisk) og vold generelt, samt tyverier.

 

Kriminalitet vil det alltid være, men det er type kriminalitet som overfallvoldteker (som som regel begås av innvandrere) som vi importerer via innvandring.

Et liberalistisk parti, importerer ingen ting. De er for fri innvandring, men de importerer ikke. Hvorfor er ikke dette bedre å stemme på enn et parti som vil importere bare litt mindre enn de andre?

 

Politiressurser og høyere straffer er et mulige tiltak, men til syvende og sist er det holdninger blant menneskene som har noe å si her.

 

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Jaja. Selvsagt. Men det vil jo alltid være slik at statisitkken viser at noen grupper har mer av sånn og sånn enn andre grupper osv. F.eks. "Flertallet av kristne pedofile, er katolikker" osv osv... Men det betyr jo ikke at vi kan dømme alle katolikker nord og ned for pedofili? =)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel. Om folk vandret inn i landet, uten å få noen kroner, så ville jo ikke dette medført problemer annet enn for de som innvandret selv? Siden systemet tar penger fra oss med makt å gir det til innvandrerne, og dette påvirker økonomien vår sterkt negativt, så er det jo ikke det at noen vandrer inn som er problemet.

Enig i dette forsåvidt. Dette ville til syvende og sist også ført til mindre innvandring, da folk ikke får høre i hjemlandet at "du kan komme til Norge å sitte på rævva og leve godt".

 

Jo, det går an. Og det har jo gått til nå. Problemet er ikke de som innvandrer, problemet er at de som innvandrer får alt gratis i fanget; Problemet er da at staten tar pengene våre å bruker det på det de vil, og ikke det vi vil. :)

Det er også en kultur innenfor enkelte innvandringsgrupper. Mennesker fra f.eks Somalia er late og vil helst jobbe så lite som mulig. Drar alle over en kam nå, siden det er det eneste man kan gjøre i grunn. Selv om det selvfølgelig er store induviduelle forskjeller.

 

Altså de snakker om det. Og fremmer strengere asylpolitikk, og sånt. Men de også vil importere innvandrere og betale for dyre asylmottak. Kanskje dyrere asylmottak enn det vi har nå, da de vil ha lukkede mottak med enda større sikkerhet. Dette vil de gjøre ved å tvinge til seg penger fra alle skattebetalerne i Norge; Både de som er sterkt uenige, og de som er helt enige, og de som er lunkne; Jeg vet ikke, samme for meg.=)

 

Hvor stor forskjell er det på antall innvandrere, hos eksempelvis Venstre, Høyre og FrP? Finnes det noen tall på det? Finnes det noen oversikt over hvor mye penger de vil bruke på innvandrere, og på å importere innvandrere?

 

Jeg har ikke helt oversikt.

Noen tall er det vel ingen av partiene som opererer med tror jeg. FrP er langt mer innvandringskritiske enn de andre partiene, det er vel ingen hemmelighet. Så får vi håpe de klarer å gjøre noe med det i regjering, men det spørs siden Høyre er såpass mye sterkere enn dem.

 

http://www.frp.no/Aktuelt/Innvandringstempoet-maa-ned

 

 

Men det må jo være en eller annen kilde eller dokumentasjon du har sett som påviser velferdsstatlig kolaps dersom innvandringen fortsetter etc. ettersom du står så hardt på dette?

Står litt om det i linken til over også. Velferdstaten er bygd opp på at "alle" som bor her jobber og penger går inn til statskassa. Nå tar vi inn mange mennesker som koster mer enn staten tjener på de, og fortsetter dette tempoet trenger man ikke være rakettforsker for å se hvor det bærer. Vi kan ikke ha alt for mange innbyggere som koster staten, før det går utover resten av befolkningen.

 

Ja. Men levestandarden og sikkerheten den er der uten FrP som tar penger fra oss for å importere litt mindre innvandrere enn de andre partiene, for så å sette dem på kostbare kostnadslukende lukkede fengsels-liknende asyl-mottak.

Disse asylmottakene er småpenger i forhold, og en god invistering. FrP vil at saksbehandlingen skal ta mindre enn seks måneder og at de da sendes ut så fort som mulig. Idag tar det mye lenger tid, og dermed koster hver asylsøker mer enn det kunne gjort.

 

Men vi kommer jo ikke til å miste dette?

Og hvor stor betydning har flagget vårt? Blått kristenkors på en rød bakgrunn?

Men du kan jo se ansiktene til den du prater med uansett? Hvordan kan dette ha noe med vår kultur å gjøre? Og julefeiringen er jo ikke Norsk?

 

Og om noen gjør om på noe, så er det jo nettopp dette som er feil. Innvandrerne kan jo ikke noe for at sosialister ønsker å eliminere alt som ikke er sosialistisk. :)

Men vi trenger jo ikke høre på dem. Vi har jo vår kultur like mye om noen fra andre kulturer kommer hit? Og hva med at de blir mer lik oss? Eller går det bare en vei, og det er at vi blir mer lik dem, og tar over deres tradisjoner og sånt? Dette høres jo ganske merkelig ut...

Her har du et eksempel på at norsk kultur vaskes ut. Sånne holdninger. Jeg er fullt klar over hvor kristendommen stammer fra, men det er ikke samme område den har stått sterkest i de siste hundre årene. Nå vet jeg ikke hvordan det feires jul blant de kristne i midtøsten, men vi har i alle fall vår julefeiring og den er del av norsk tradisjon.

 

Dette er jo galt. Det som er galt er ikke innvandringen, men at noen nekter andres frihet til å ytre seg som de vil. For det er jo det, det bunner i til slutt om man begynner å lage en diskusjon om nisseluer. =)

Hadde det ikke vært for innvandringen, hadde det ikke vært er spørsmål engang. I denne saken er det en poltisk korrekt skoleledelse som gjør det, og flere sånne saker blir det garantert. Vi har jo sett liknende saker også, f.eks den skolen/barnehagen (husker ikke, er en stund siden) i Sverige som nektet barna å lage pepperkakemenn fordi det var rasistisk.

 

Dette er ikke noe norsk... Det er heller ikke kristendommen. Kristen kulturarv er ikke norsk. Den kommer opprinnelig fra, ja du vet (...) Trenger jo ikke fortelle det, men det virker som mange glemmer det mange ganger, når de snakker om kulturen vår osv.

For å si det rett ut: Kristendommen kommer fra midtøsten... Ikke-vestlige land...

 

Opprinnelig var vel det koselige navnet Jesus, Yeshua bin Yoseph. Altså Jesus sønn av Josef på norsk. Så ble denne blandet sammen med en annen hedensk guddom som ble kalt kristus, og så fikk man Jesus Kristus... Det vi har av juletradisjoner med kristendom, osv osv. er jo da ikke særlig norsk?

Svarte vel på den litt lenger opp.

 

Hmm. Eneste som tar saken seriøst? Det høres jo litt rart ut egentlig, all den tid vi går mot undergangen. :)

 

De fleste økonomer jeg har snakket med er jo sterkt uenige. Jeg har hørt lærere på BI som har snakket positivt og mye, og lenge om innvandring. En som gjorde narr av innvandringsmotstandere. Og det er jo rart dersom vi er i ferd ut for stupet....

Man hører stadig folk snakke om at innvandringen er positiv økonomisk, og det kan den også være, dersom man tar inn innvandrere som er skikket til å gå rett i jobb i Norge. Innvandrere fra Sverige for eksempel, det er positivt. At andre ikke tar det seriøst er fordi det går bra nå, og at det har gått bra i Norge lenge, men hvor mange innbyggere kan et land ha som koster staten mer enn de tjener inn før ting går til helvete?

 

 

Nei. Vi trenger et sterkt og effektivt politi. Og derfor må vi fokusere på å fjerne unødvendige lover, og fokusere på de lovene som beskytter folk mot maktbruk (psykisk og fysisk) og vold generelt, samt tyverier.

Det er jeg enig. Vi har mange tullelover og fokuset hos politiet ligger ofte helt feil. Likevel, man må se på kjernen på en del av problemene. Nytter ikke å ha politi overalt i Norge til enhver tid. Politi kan være avskekkende der og da, men mennesker som faktisk begår f.eks. overfallvoldtekter vil benytte muligheten når den byr seg.

 

Et liberalistisk parti, importerer ingen ting. De er for fri innvandring, men de importerer ikke. Hvorfor er ikke dette bedre å stemme på enn et parti som vil importere bare litt mindre enn de andre?

Mindre innvandring = mindre problemer.

 

Jaja. Selvsagt. Men det vil jo alltid være slik at statisitkken viser at noen grupper har mer av sånn og sånn enn andre grupper osv. F.eks. "Flertallet av kristne pedofile, er katolikker" osv osv... Men det betyr jo ikke at vi kan dømme alle katolikker nord og ned for pedofili? =)

Nå er ikke problemet i Norge pedofile katolikker. Groteske voldteker av jenter/damer på åpen gate her er problem man ikke kan le bort, eller bortforklare med at andre problemer skapes av andre grupper.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Du må gjerne påpeke hvilke "personlige problemer" jeg har. Personlige problemer med innvandrere som gjør at jeg mener de tingene jeg gjør? Nei, det har jeg ikke. Akkurat nå bor jeg i utlandet selv (studier), og er per definisjon utlending der selv. Jeg har heller aldri opplevd ting personlig med innvandrere og har mange venner med annet opphav enn fra Norge, så det er heller ikke problemet. Problemet er hva jeg mener dette gjør med Norge på sikt og hvor forsvarlig dette er mot Norges innbyggere.

Du blandet deg inn i en samtale mellom undertegnede og "nektard" - dere fikk samme svaret, og nektard forstod det, men du forstod det visst ikke, så det er ikke min feil at det ble for vanskelig for deg, Jeg er fremdeles av den formening at upersonlige lyder er nettopp bare det, så får det bli opp til hver og en hvordan de selv tolker de lydene de hører.

Ellers har jeg ikke noe å tilføye til det du skriver, annet enn at jeg har også lang erfaring i å bo og leve og jobbe sammen med ulike nasjonaliteter her til lands.

 

 

 

Jeg mener vi driver med en innvandringspolitikk i Norge som ikke er bra på sikt, både med tanke på økonomi, kultur og kriminalitet.

 

Og jeg mener at vi stort sett har det bra, men hva fremtiden bringer vet jeg intet om

 

 

Angående det først avsnittet må du gjerne linke til et innlegg der du kommer med noen argumenter for innvandring. Det er en lang tråd og jeg gidder ikke leite gjennom alt (om det i det hele tatt er noe å finne), og de siste innleggene dine i denne tråden sier lite. Kan jo stille deg noen spørsmål da.

 

Hvorfor skal jeg komme med argumenter for innvandring? Jeg forholder meg til at folkeforflytninger skjer og har skjedd siden det kom mennesker på jorden. Jeg er hverken i mot, eller for, denne "innvandringen".

 

 

 

- Synes du det er forsvarlig økonomisk poltikk vi bedriver med ikke-vestlig innvandring i Norge per nå, når det er bevist at alle koster mer enn vi tjener på dem gjennom deres levetid i landet?

 

Hvert eneste år kommer det nye innvandrerregnskap fra ulike hold. De regnskapene hvor kilden ligger til høyre på den politiske skala, later til å bestandig vise et minus, mens til venstre på den politiske skalaen, presenteres det regnskaper som viser "break even" eller et pluss. Så det blir dermed et spørsmål om hvilket regnskap, og hvilke faktorer de vinkles mot eller for. Jeg lurer på hvordan regnskapet for "fri flyt av varer og tjenester og mennesker", eller den såkalte eøs/schengen-avtalen ville gi. Går vi i minus på det regnskapet, eller er vi i pluss? Hvis vi har et pluss, så er det sånn at vi virkelig mener at vi skal "have your cake and eat it to"?

 

 

 

- Synes du det er rettferdig at eldre skal ligge på gangen på sykehjem, pga. lavt budsjett, og Norge bruker milliarder årlig på innvandring?

 

Det har ingenting med innvandring å gjøre, men siden jeg jobber på et pleiehjem for eldre demente kan jeg si at her sløser vi penger på helt andre ting enn "innvandring", og alle de tingene har med "feil" i vår egen kultur å gjøre.

 

 

 

- Synes du det er rettferdig at unge kvinner skal føle seg utrygge for å gå på gata i Oslo på kveldstid med tanke voldtekt? Eller i skogen på dagtid for den saks skyld. Er det norske jenter som kler seg "horete" på byn sin feil at de blir voldtatt, eller er det innvandreres holdninger som er problemet?

 

Når fikk du det for deg at verden skal og kan være helt rettferdig? Du forlanger i hvert fall det umulige, hvis det er sånn. Men hva gjelder sikkerheten på våre gater, så har jeg vent meg til at slikt kommer og går i bølger. Men for å svare på selve spørsmålet om jeg synes det er greit, så blir svaret: NEI

 

 

- Synes du det er greit at vi skal kutte ut julefeiringstradisjoner på skoler fordi det ikke passer overens med alle verden kulturer?

For min del kan de gjerne kutte ut mange av disse så kalte "feiringene" sine her til lands. Det meste er bare påfunn for å selge ting og tang

 

 

 

- Synes du det er greit at innsatte fanger skal kreve eget kjøtt, egen kokk og eget kjøkken i fengsel pga. halal-mat?

Ja jeg synes det er greit at folk gis adgang til å kreve sin rett, men jeg er usikker på om forespørslene hele tiden skal etterkommes

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Du blandet deg inn i en samtale mellom undertegnede og "nektard" - dere fikk samme svaret, og nektard forstod det, men du forstod det visst ikke, så det er ikke min feil at det ble for vanskelig for deg, Jeg er fremdeles av den formening at upersonlige lyder er nettopp bare det, så får det bli opp til hver og en hvordan de selv tolker de lydene de hører.

Ellers har jeg ikke noe å tilføye til det du skriver, annet enn at jeg har også lang erfaring i å bo og leve og jobbe sammen med ulike nasjonaliteter her til lands.

 

 

Og jeg mener at vi stort sett har det bra, men hva fremtiden bringer vet jeg intet om

 

 

Hvorfor skal jeg komme med argumenter for innvandring? Jeg forholder meg til at folkeforflytninger skjer og har skjedd siden det kom mennesker på jorden. Jeg er hverken i mot, eller for, denne "innvandringen".

 

 

Hvert eneste år kommer det nye innvandrerregnskap fra ulike hold. De regnskapene hvor kilden ligger til høyre på den politiske skala, later til å bestandig vise et minus, mens til venstre på den politiske skalaen, presenteres det regnskaper som viser "break even" eller et pluss. Så det blir dermed et spørsmål om hvilket regnskap, og hvilke faktorer de vinkles mot eller for. Jeg lurer på hvordan regnskapet for "fri flyt av varer og tjenester og mennesker", eller den såkalte eøs/schengen-avtalen ville gi. Går vi i minus på det regnskapet, eller er vi i pluss? Hvis vi har et pluss, så er det sånn at vi virkelig mener at vi skal "have your cake and eat it to"?

 

 

Det har ingenting med innvandring å gjøre, men siden jeg jobber på et pleiehjem for eldre demente kan jeg si at her sløser vi penger på helt andre ting enn "innvandring", og alle de tingene har med "feil" i vår egen kultur å gjøre.

 

 

Når fikk du det for deg at verden skal og kan være helt rettferdig? Du forlanger i hvert fall det umulige, hvis det er sånn. Men hva gjelder sikkerheten på våre gater, så har jeg vent meg til at slikt kommer og går i bølger. Men for å svare på selve spørsmålet om jeg synes det er greit, så blir svaret: NEI

For min del kan de gjerne kutte ut mange av disse så kalte "feiringene" sine her til lands. Det meste er bare påfunn for å selge ting og tang

 

Ja jeg synes det er greit at folk krever sin rett, men jeg er usikker på om forespørslene hele tiden skal etterkommes

 

Sir, I applaud you.

Well said!

 

:D

Lenke til kommentar

Det er også en kultur innenfor enkelte innvandringsgrupper. Mennesker fra f.eks Somalia er late og vil helst jobbe så lite som mulig. Drar alle over en kam nå, siden det er det eneste man kan gjøre i grunn. Selv om det selvfølgelig er store induviduelle forskjeller.

De er ikke latere enn andre mennesker dersom systemet er lagt opp slik at de må gjøre noe. Problemet her er vel uhjelpen, som hele tiden forsyner dem med ting helt gratis. Og når de får alt gratis uten at noen stiller noen krav, så blir de late over tid. Dette er galt. Dette er galt med uhjelpen. Uhjelp burde gå til bygging av skoler, fabrikker, osv. og sørge for at disse har en jobb å gå til, osv. Og om de ikke jobber, når de har mulighet, så burde de ikke fått noe... Kriminalitet er også noe som er et resultat av fattigdom, resonnerte vi oss frem til her på forumet.

 

Noen tall er det vel ingen av partiene som opererer med tror jeg. FrP er langt mer innvandringskritiske enn de andre partiene, det er vel ingen hemmelighet. Så får vi håpe de klarer å gjøre noe med det i regjering, men det spørs siden Høyre er såpass mye sterkere enn dem.

Høyre har et ekstremt godt rykte på seg for å være økonomisk kloke i hodet. Hvordan kan det ha seg at disse ikke ser de store farene FrP ser? Disse er i kontakt daglig på tinget og i kommunene, og om FrP hadde rett, så ville jo de fleste borgerlige Høyrepolitikerne latt seg overbevise? FrP'ere består jo ikke av de høyest utdannede i samfunnet. Dette er jo partiet for Harry Waldemar Hoff, som da var tidligere Arbeiderparti-sympatisør; men som har gått lei av AP og som ønsker en liten forandring og strengere innvandring. Dette etter han hadde lest en del kommentarer på dagbladet og Vg på internett hvor han hadde blitt påvirket av ytterliggående mennesker som spår dommedag med de andre partiene (...) :) Er det ikke litt slik?

 

 

http://www.frp.no/Aktuelt/Innvandringstempoet-maa-ned

 

Står litt om det i linken til over også. Velferdstaten er bygd opp på at "alle" som bor her jobber og penger går inn til statskassa. Nå tar vi inn mange mennesker som koster mer enn staten tjener på de, og fortsetter dette tempoet trenger man ikke være rakettforsker for å se hvor det bærer.

Tviler på at det jobber mange rakettforskere i FrP, eller at FrP har rakettforskere som velgere. : ) Beklager, om jeg støter noen her, ikke meningen det, men jeg også kan snakke "rett fra levera" enkelte ganger, akkurat slik FrPere gjør om trygdesnyltere etc. :) Hvorfor har ikke de andre borgerlige partiene "tempoet må ned" artikkler på sine nettsider? Disse omgår jo FrPere daglig og kjenner til de samme argumentene som benyttes, men lar seg ikke påvirke i nevneverdig grad: Hvorfor ikke? Er ikke diss opptatt av velferd? Til og med Venstre omtaler velferdsstatens bærekraft i forbindelse med innvandring i sitt budsjett, i sitt program.. Så de har jo tatt det med i betraktning. Hvorfor ser ikke disse nødvendigheten av å føre FrPs politikk og retorikk? Og det viktigste: Hva er forskjellen på FRP og Venstres politikk om man fjerner retorikken, argumentasjonene osv. Hva er i praksis annerledes? Begge vil ha raskere og mer effektiv utsending av innvandrere som har fått avslag, osv. men ellers da?

 

Vi kan ikke ha alt for mange innbyggere som koster staten, før det går utover resten av befolkningen.

Disse asylmottakene er småpenger i forhold, og en god invistering. FrP vil at saksbehandlingen skal ta mindre enn seks måneder og at de da sendes ut så fort som mulig. Idag tar det mye lenger tid, og dermed koster hver asylsøker mer enn det kunne gjort.

DLF vil ikke tvinge noen til å betale for noe de ikke vil betale for. Jeg vil se på dette som et bedre alternativ til FrP. :)

 

Her har du et eksempel på at norsk kultur vaskes ut. Sånne holdninger.

Dette blir jo bare en påstand... Jeg fikk jo ikke svar på det jeg spurte om.

Jeg er ikke politisk korrekt, og har ikke slike holdninger som FrP politikerne har.

FrP er nå en del av establishmentet, og alle som mener noe annet enn establishmentet er i dag politisk ukorrekte.

 

Jeg kan heller ikke se at norsk kultur utvaskes av dette. Og jeg kan ikke se at et flagg eller nisseluer har noe med norsk kultur å gjøre heller... Jeg er for frihet. Jeg vil at folk som ønsker å gå med norsk flagg skal få gjøre det, men at det ikke burde hindre andre å gå med andre flagg dersom de ønsker det. Og jeg ønsker at folk skal få ha nisseluer og alt det der, osv. Men trenger man FrP for det?

 

Jeg er fullt klar over hvor kristendommen stammer fra, men det er ikke samme område den har stått sterkest i de siste hundre årene. Nå vet jeg ikke hvordan det feires jul blant de kristne i midtøsten, men vi har i alle fall vår julefeiring og den er del av norsk tradisjon.

Da kan muslimske tradisjoner også bli en del av norsk tradisjon. Jeg liker ingen av delene. Jeg liker ikke religion uansett om det er kristendom eller islam eller jødedom. Men alt kan bli norsk tradisjon, ifølge deg, om de da blir her i norge og gjentaes i lang tid slik at det blir tradisjon her i Norge...

 

Hadde det ikke vært for innvandringen, hadde det ikke vært er spørsmål engang. I denne saken er det en poltisk korrekt skoleledelse som gjør det, og flere sånne saker blir det garantert.

Nei, de er ikke politisk korrekte... Det som er politisk korrekt å gjøre, det er ikke å begrense friheten til folk, slik jeg ser det, det er det motsatte; fremme frihet.

 

Det er en politisk bommert å sitte å forby ting og tang med den begrunnelsen disse har.

 

Vi har jo sett liknende saker også, f.eks den skolen/barnehagen (husker ikke, er en stund siden) i Sverige som nektet barna å lage pepperkakemenn fordi det var rasistisk.

Ikke innvandringen som er problemet her, men ekstremt dumme mennesker av svensk nasjonalitet.

 

Svarte vel på den litt lenger opp.

Man hører stadig folk snakke om at innvandringen er positiv økonomisk, og det kan den også være, dersom man tar inn innvandrere som er skikket til å gå rett i jobb i Norge. Innvandrere fra Sverige for eksempel, det er positivt. At andre ikke tar det seriøst er fordi det går bra nå, og at det har gått bra i Norge lenge, men hvor mange innbyggere kan et land ha som koster staten mer enn de tjener inn før ting går til helvete?

La meg spørre deg om hva slags kostnad det hadde hatt dersom staten ikke finansierte noe gjennom initiering av tvang.

 

Det er jeg enig. Vi har mange tullelover og fokuset hos politiet ligger ofte helt feil. Likevel, man må se på kjernen på en del av problemene.

Kjernen i problemene er folk som hele tiden tenker forbud, dersom de ser noe de ikke liker synet av, osv. Problemet er mennesker som ønsker å begrense friheten til andre.

Problemet er mennesker som tvinger til seg andres penger for å finansiere sitt eget livssyn, politisk syn osv. Problemet er velferdsstaten, som da skaper avhengighet, og som får folk til å tenke at alt må løses igjennom staten.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og jeg mener at vi stort sett har det bra, men hva fremtiden bringer vet jeg intet om

Det er det som er problemet også. Vi har det veldig bra nå, og derfor tror folk at det ikke kan endre seg.

 

Hvorfor skal jeg komme med argumenter for innvandring? Jeg forholder meg til at folkeforflytninger skjer og har skjedd siden det kom mennesker på jorden. Jeg er hverken i mot, eller for, denne "innvandringen".

Du framstår for. Du kritiserer de som er mot, og tar dermed et standpunkt.

Hvert eneste år kommer det nye innvandrerregnskap fra ulike hold. De regnskapene hvor kilden ligger til høyre på den politiske skala, later til å bestandig vise et minus, mens til venstre på den politiske skalaen, presenteres det regnskaper som viser "break even" eller et pluss. Så det blir dermed et spørsmål om hvilket regnskap, og hvilke faktorer de vinkles mot eller for. Jeg lurer på hvordan regnskapet for "fri flyt av varer og tjenester og mennesker", eller den såkalte eøs/schengen-avtalen ville gi. Går vi i minus på det regnskapet, eller er vi i pluss? Hvis vi har et pluss, så er det sånn at vi virkelig mener at vi skal "have your cake and eat it to"?

Hvilke regnskap man bruker har en del å si ja. Baserer meg på

tallene finansavisen har, som er tatt ut fra SSB. Fra disse kommer det fram at de dyreste innvandrerne er somaliere, som koster i gjennomsnitt 9 millioner i netto. De "billigste" ikke-vestlige innvandrerne er fra Sri Lanka, som koster 1 million.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner

 

Det har ingenting med innvandring å gjøre, men siden jeg jobber på et pleiehjem for eldre demente kan jeg si at her sløser vi penger på helt andre ting enn "innvandring", og alle de tingene har med "feil" i vår egen kultur å gjøre.

Det er sikkert ting som kan gjøres bedre i systemet, men mangel på penger er ofte et problem her. Det er ikke rett at de eldre skal lide for dette. Det er tross alt de som har bygd opp landet som innvandrere som kommer til Norge lever på.

 

Når fikk du det for deg at verden skal og kan være helt rettferdig? Du forlanger i hvert fall det umulige, hvis det er sånn. Men hva gjelder sikkerheten på våre gater, så har jeg vent meg til at slikt kommer og går i bølger. Men for å svare på selve spørsmålet om jeg synes det er greit, så blir svaret: NEI

 

Ja jeg synes det er greit at folk gis adgang til å kreve sin rett, men jeg er usikker på om forespørslene hele tiden skal etterkommes

Ser du hvordan disse sitatene blir selvmotsigende? :)

 

Det er en menneskerett å få servert spesialmat når du sitter i fengsel. Om jeg finner opp en religion som heter "fårikålislam", skal jeg da få sitte å kreve fårikål i fengsel i utlandet? Egen kokk vil jeg også ha, og kun fårekjøtt fra Norge. For min del er ikke religion noe argument i det hele tatt for å kreve spesialbehandling og påkoste staten ting. Det er til syvende sist vi andre som betaler for dette, og pengene går fra andre ting som kunne vært viktig.

 

For min del kan de gjerne kutte ut mange av disse så kalte "feiringene" sine her til lands. Det meste er bare påfunn for å selge ting og tang

Fint eksempel på utviskning av norsk kultur, som jeg føler mange av de innvandringsglade debattantene her inne er for. Norsk kultur er ikke viktig for dere, men at muslimer skal kreve halal-kjøtt i fengsel, det er viktig.

 

De fleste religiøse ting er også påfunn som du beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er det som er problemet også. Vi har det veldig bra nå, og derfor tror folk at det ikke kan endre seg.

 

I stedet for å tviholde på noe som ikke varer (alt rundt oss og inni oss endrer seg til enhver tid), kan man forholde seg til at lykken kommer og går, og det samme gjør lidelsene. Å forsøke å klamre seg til den ene eller den andre, er rett og slett å lage enda større lidelser. Men det er vel den mekanismen som også utvikler det "sterke" i oss, så da er det vel greit at det er sånn.

 

Du framstår for. Du kritiserer de som er mot, og tar dermed et standpunkt.

 

Jeg forholder meg til argumentene, og lurer ikke så mye på hvem det er som sitter bak dem. Den største tabben man gjør, er å tenke: jeg sitter her og du sitter der, fordi begge to er på samme sted, nemlig i vårt eget hode.

 

Hvilke regnskap man bruker har en del å si ja. Baserer meg på

tallene finansavisen har, som er tatt ut fra SSB. Fra disse kommer det fram at de dyreste innvandrerne er somaliere, som koster i gjennomsnitt 9 millioner i netto. De "billigste" ikke-vestlige innvandrerne er fra Sri Lanka, som koster 1 million.

 

Ja, det er ikke tvilo om at enkelte grupper/kulturer av innvandrere, later til å ha større kulturelle forordninger og hindringer som de bringer med seg, og som forvansker integreringsarbeidet. Jeg tror ikke det er annet å gjøre med dem, enn å være enda tettere på dem (altså bruke enda mer ressurser), og finne "nøkkelen" sammen med dem. Så kan jeg for egen del si at jeg har hatt underordnede i arbeidsstokken som har vært av somalisk opphav, og jeg har intet å utsette på dem som gode kollegaer, og en spesiell person, var en av de viktigste ressursene vi hadde på den tiden, og som var med å redde den bedriften jeg hadde ansvaret for.

 

Det er sikkert ting som kan gjøres bedre i systemet, men mangel på penger er ofte et problem her. Det er ikke rett at de eldre skal lide for dette. Det er tross alt de som har bygd opp landet som innvandrere som kommer til Norge lever på.

De eldre av i dag var barna til gårsdagen eldre, som da var de som bygde landet på den tiden. Og når du har blitt gammel, så er også du plutselig blitt "en som bygde landet". Ikke glem at pensjonerte innvandrere også har vært med å bygge landet, osv osv osv.

Det er en menneskerett å få servert spesialmat når du sitter i fengsel. Om jeg finner opp en religion som heter "fårikålislam", skal jeg da få sitte å kreve fårikål i fengsel i utlandet? Egen kokk vil jeg også ha, og kun fårekjøtt fra Norge. For min del er ikke religion noe argument i det hele tatt for å kreve spesialbehandling og påkoste staten ting. Det er til syvende sist vi andre som betaler for dette, og pengene går fra andre ting som kunne vært viktig.

Dette med halal og kjøkkenproblematikk, har jeg vært involvert i på flere nivåer opp gjennom åra. Og de første årene var jeg en av de norske kjøkkenansatte som aktivt motarbeidet at det skulle være praktisk mulig å gjennomføre uten markante og rådyre tilpasninger av utstyr og personell.

Det var bare et spill vi holdt på med fordi vi ikke likte å bli "kommandert av muslimer" ... (så barnslig var altså jeg også ;))

Senere fikk jeg være med å erfare hvor enkelt sånt noe er å fikse - den største jobben er faktisk å gjøre noe med måten vi norske kokker og sjefer ser på problemstillingen.

 

Fint eksempel på utviskning av norsk kultur, som jeg føler mange av de innvandringsglade debattantene her inne er for. Norsk kultur er ikke viktig for dere, men at muslimer skal kreve halal-kjøtt i fengsel, det er viktig.

 

Vi er så steinrike og så opptatt av nytelse til enhver tid at vi har julaften og nyttårsfeiring hver bidige dag (jada, jeg setter det helt ut på tuppen av tippen, men mener dette helt oppriktig. Hvis vi får fjernet alle disse tøvete "feiringene" og heller fikk de tillagt den ordinære ferietiden vår, så hadde jeg gjerne tatt i mot med åpne armer. Og hvis det betyr for deg en utvanning av kulturen vår, får det heller stå sin sak

De fleste religiøse ting er også påfunn som du beskriver.

 

Alle religiøs aktivitet skal bekostes av de som bedriver den, og det er min holdning til det spørsmålet

Lenke til kommentar

I stedet for å tviholde på noe som ikke varer (alt rundt oss og inni oss endrer seg til enhver tid), kan man forholde seg til at lykken kommer og går, og det samme gjør lidelsene. Å forsøke å klamre seg til den ene eller den andre, er rett og slett å lage enda større lidelser. Men det er vel den mekanismen som også utvikler det "sterke" i oss, så da er det vel greit at det er sånn.

"Tviholde på noe som ikke varer". Det kan vare, om vi er smarte og ikke sløser det vekk. Vi skal være så solidariske og snille, men ender opp med å skade oss selv.

 

Jeg forholder meg til argumentene, og lurer ikke så mye på hvem det er som sitter bak dem. Den største tabben man gjør, er å tenke: jeg sitter her og du sitter der, fordi begge to er på samme sted, nemlig i vårt eget hode.

Sant nok, men vi har ulike standpunkt. Jeg ser problematikken med innvandring, det gjør åpenbart ikke du.

 

Ja, det er ikke tvilo om at enkelte grupper/kulturer av innvandrere, later til å ha større kulturelle forordninger og hindringer som de bringer med seg, og som forvansker integreringsarbeidet. Jeg tror ikke det er annet å gjøre med dem, enn å være enda tettere på dem (altså bruke enda mer ressurser), og finne "nøkkelen" sammen med dem. Så kan jeg for egen del si at jeg har hatt underordnede i arbeidsstokken som har vært av somalisk opphav, og jeg har intet å utsette på dem som gode kollegaer, og en spesiell person, var en av de viktigste ressursene vi hadde på den tiden, og som var med å redde den bedriften jeg hadde ansvaret for.

Eventuelt la være å gi asyl til folk som kommer fra områder som gir oss mye problemer. Det er det enkleste og smarteste vi gjør, samt at vi prøver bedre å integrere folk vi allerede har tatt inn.

 

De eldre av i dag var barna til gårsdagen eldre, som da var de som bygde landet på den tiden. Og når du har blitt gammel, så er også du plutselig blitt "en som bygde landet". Ikke glem at pensjonerte innvandrere også har vært med å bygge landet, osv osv osv.

Pensjonerte innvandrere har jo samme rettighetene og problemet som etnisk norske eldre. De som er pensjonister og gamle i dag er jo mennesker som har jobbet i en periode Norge har gått fra et relativt fattig land etter krigen til å bli en rik nasjon med mange goder.

 

Dette med halal og kjøkkenproblematikk, har jeg vært involvert i på flere nivåer opp gjennom åra. Og de første årene var jeg en av de norske kjøkkenansatte som aktivt motarbeidet at det skulle være praktisk mulig å gjennomføre uten markante og rådyre tilpasninger av utstyr og personell.

Det var bare et spill vi holdt på med fordi vi ikke likte å bli "kommandert av muslimer" ... (så barnslig var altså jeg også ;))

Senere fikk jeg være med å erfare hvor enkelt sånt noe er å fikse - den største jobben er faktisk å gjøre noe med måten vi norske kokker og sjefer ser på problemstillingen.

Å den løsningen vil være å bygge nye kjøkken, ansette nye kokker og skille alt i to?

 

Vi er så steinrike og så opptatt av nytelse til enhver tid at vi har julaften og nyttårsfeiring hver bidige dag (jada, jeg setter det helt ut på tuppen av tippen, men mener dette helt oppriktig. Hvis vi får fjernet alle disse tøvete "feiringene" og heller fikk de tillagt den ordinære ferietiden vår, så hadde jeg gjerne tatt i mot med åpne armer. Og hvis det betyr for deg en utvanning av kulturen vår, får det heller stå sin sak

Dette er din sak, og heller en uvanlig oppfatning i Norge i dag. At du misliker jul- og nyttårsfeiring er synd for deg, jeg og det fleste andre liker det. Også innvandrere.

 

Alle religiøs aktivitet skal bekostes av de som bedriver den, og det er min holdning til det spørsmålet

Regner med muslimske innsatte tar regningen for halal-kjøttet, bygingen av nye kjøkken og lønna til kokken som skal jobbe også da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Tviholde på noe som ikke varer". Det kan vare, om vi er smarte og ikke sløser det vekk. Vi skal være så solidariske og snille, men ender opp med å skade oss selv.

 

Men du er vel enig i det ellers helt aksepterte vitenskapelige prinsippet om at ingenting står stille i universet, og at alt endrer seg til enhver tid? Og hvis du er enig i det prinsippet, er vel ikke uenigheten større hva angår hvordan vi som kultur og enkeltindivid skal se på fremtiden - nemlig at den er helt usikker, og jo større planer, medfølgende forhøyet "tvang og kontroll" (naturlig konsekvens av å sette seg store kompliserte mål) dette må resultere i, vil være til mer skade for kulturen vår inkludert surt og knallhardt ærlig arbeid, av alle typer nordmenn, før og nu, for å komme hit vi har kommet.

 

Vi trenger ikke flere kontrollfriker - de er de mest usikrede av alle typer "tikkende bomber" rundt oss

 

Hvordan viser historien oss av den typen mekanismer? Er det ikke sånn at alle større imperier har slukt seg selv, og er ikke det å tviholde på "fremtiden" ved å utøve forhøyet grad av tvang og kontroll, vært de to årsakene som har bidratt til fiaskoene?

 

Vi blir sterkere av å bli mer integrerte med menneskeheten - ikke innavl i vår særhet

 

Så vi må bli flinkere til å integrere oss selv også, og fremtiden er usikker, så derfor må planleggingen være tentativ

 

 

 

 

Sant nok, men vi har ulike standpunkt. Jeg ser problematikken med innvandring, det gjør åpenbart ikke du.

 

Ikke hold på å forsøke å skape avstand, fordi det er oppi hodet ditt den "avstanden" er. Jeg ser ganske enkelt ikke det samme som det du gjør - verre er det ikke, så slapp av! :)

Eventuelt la være å gi asyl til folk som kommer fra områder som gir oss mye problemer. Det er det enkleste og smarteste vi gjør, samt at vi prøver bedre å integrere folk vi allerede har tatt inn.

 

Jepp!! Konsolidere, for så å bli mere effektive selv. Har personlig erfaring i den typen arbeid, og vet hvor lett det er. Samt vet jeg hvor mange snuskete helhvite "barmhjertige hvithaier", av den norske typen forretningsmenn og kvinner, som soper inn så det knaker i bingene sine ved å gjøre halvgodt arbeid. Har fått frysninger på ryggen opptil altfor mange ganger ..

Å den løsningen vil være å bygge nye kjøkken, ansette nye kokker og skille alt i to?

 

Sunn fornuft, og pragmatisk overordnet blikk på problemet, kort sagt: hvis man ikke fokuserer på det som et problem i seg selv, så fordufter det - folk liker å være smarte, selv om de tilfeldigvis går rundt med en turban på hodet ;)

Dette er din sak, og heller en uvanlig oppfatning i Norge i dag. At du misliker jul- og nyttårsfeiring er synd for deg, jeg og det fleste andre liker det. Også innvandrere.

 

Feiringene bryr meg ganske enkelt ikke - dere får gjøre som dere selv vil for min del

Regner med muslimske innsatte tar regningen for halal-kjøttet, bygingen av nye kjøkken og lønna til kokken som skal jobbe også da :)

 

God ide - vi lar alle innsatte jobbe for mat og husrom.

 

:)

Lenke til kommentar

Men du er vel enig i det ellers helt aksepterte vitenskapelige prinsippet om at ingenting står stille i universet, og at alt endrer seg til enhver tid? Og hvis du er enig i det prinsippet, er vel ikke uenigheten større hva angår hvordan vi som kultur og enkeltindivid skal se på fremtiden - nemlig at den er helt usikker, og jo større planer, medfølgende forhøyet "tvang og kontroll" (naturlig konsekvens av å sette seg store kompliserte mål) dette må resultere i, vil være til mer skade for kulturen vår inkludert surt og knallhardt ærlig arbeid, av alle typer nordmenn, før og nu, for å komme hit vi har kommet.

 

*Korta ned*

Ting endrer seg, ja. Mye kan vi ikke gjøre noe med, men noe kan vi. Et multikulturelt samfunn er noe det prates så fint om, og forsåvidt går det helt ok nå, men i fremtiden.. Norge blir mer og mer sekulært med tanke på gamle kristne tradisjoner, men likevel tar vi inn drøssevis av muslimer hvert eneste år som ikke har noe lyst å være med på den endringen. Noen er det, men langt i fra alle. Er det noe historien viser er det at slike "multikulturelle" land samfunn ikke fungerer så godt, og det er mange motsetninger der muslimer er involvert. Trenger ikke lenger tilbake i tid i Europa enn å se på bråket i gamle Jugoslavia der mange folkeslag og ulike etniske og relgiøse grupper levde sammen i samme land.

 

Dette er kulturelle problemer som ofte oppstår i land der minoriteter blir for store, og problemer knytta til religion. Vi ser tendensene i Europa nå også. Noen kulturer passer rett og slett bedre sammen enn andre, og man kan ikke fnyse av det.

 

Vi skal huske på at mange av innvandrerne i Norge i dag kommer fra helt andre leveforhold og forhold til religion vi har i Norge i dag. Mange muslimer kommer fra land som ligger langt bak oss i tid når det gjelder holdninger og forhold til relgion, menneskerettigheter og liknende ting. Mange muslimer er opplært til at kristne er fienden, og at alle som ikke er muslimer ikke er like mye verdt i forhold til Gud. Bråk mellom kristne og muslimer har i mange hundre år vært vanlig, men det er på ingen måte en utdødd ting. Jugoslavia er et tilfelle, et annet er Armenia og Azerbadjan. Mens vi ser en utvikling i Vest-Europa der kristendom og relgion har mindre å si, så skjer ikke den samme utviklingen i områder der islam står sterkest. Selv vanligvis så sekulære Tyrkia ser man en tendens til at islam får mer å si under Erdoğan.

 

Det er rett og slett kulturkrasj, og enn så lenge ser vi det ikke så alt for mye i Norge, siden det ikke er mange muslimer enda, men vi så det for eksempel da karakturtegningene av Muhammed ble publisert. Britene har sine problemer, og det er ingen grunn til å anta at tendensene i Norge vil være annerledes med tiden.

 

Hovedproblemet med for mye innvandring etter min mening er der enkelte minioriteter ble for store. Historien viser gang på gang at dette ofte ender i bråk og tull. Ung som jeg er, ønsker jeg å vokse opp i land der man slipper disse problemene. Det er kanskje uproblematisk for folk som er nære pensjonsalder, men for oss som kanskje har 80 år igjen å leve i dette landet, så er det ikke det.

 

Når det gjelder de økonomiske problemene som kommer av innvandring, så står jeg fortsatt på mitt. Nedgangstider vil sikkert komme, men vi kan fortsatt gjøre det vi kan for å forhindre/minske dem. Det nytter ikke å skylde på at staten når det gjelder at en del innvandrere får mye støtte og derfor ikke gidder å jobbe. Det er stor forskjell på arbeidsvilligheten til mennesker også. Noen er rett og slett late. Tamiliere fra Sri Lanka kommer også fra problematiske forhold i hjemlandet sitt, samme som f.eks somaliere. Likevel koster de staten en niendel av somaliere i gjennomsnitt. Hvorfor det? Hvorfor koster de en femtedel av innvandrere fra Pakistan? Begge kommer fra andre land, har samme problemer med språk og klima. Her har arbeidsmentaliteten og kultur mye å si.

 

Bottom line er. Noe innvandring er helt ok, men med dagens nivå skaper vi oss selv et problem i framtiden (og nåtiden forsåvidt), både med tanke på kulturelle problemer, økonomi og kriminalitet.

 

 

God ide - vi lar alle innsatte jobbe for mat og husrom.

Nå skal jeg ikke si at jeg vet helt hvordan systemet funker for innsatte i dagens norske fengsler når det gjelder økonomi, men at alle skal arbeide ekstra for at muslimer skal få spesialmat.. det blir litt for dumt, og helt stikk i strid med det du sa tidligere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...