Gå til innhold

Hva er best til å lese bøker?


ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bare et spm til. Har fått tilbud om å kjøpe en 1 generasjons PW. Så vidt jeg vet så er det 2 generasjoner av disse? Er det vesentlig forskjell? Børjeg gå for 2 gen? får 1 gen endel billigere

Sjekket kun på nett, men kan ikke finne at det er forskjell av betydning.

Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe 1. gen PW.

 

Vet ikke hvor du handler, men husk at hvis du kjøper den et annet sted enn amazon.com får du antakelig Postens tollgebyr på kr 129. Og mva er av både Kindle og frakt.

Så hvis det er liten innsparing kan vinninga gå opp i spinninga!

 

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk kjøpt en lite brukt paperwhite. Fikk den for 700kr inkludert omslaget som jeg regner med koster 240 på amazon. Har jeg gjort en bra deal?

Og hvordan finner jeg ut om paperwhiten er 1 eller 2 generasjon?

Siden det er en mnd siden 2. gen ble tilgjengelig for kjøp utenfor USA er det nok 1. gen. Hvis ikke er det noe galt med han som solgte den. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

 

Hva med bøker? Vanlige lagd av papir. Så slipper du alle distraksjoner etc. Facebook, YouTube. :D Bare en tanke

Bøker er gammeldags. Tenk hvor mange trær man hadde spart ved å kun ha digitale bøker.

 

-Og tenk hvor mye olje man hadde sluppet å hente opp dersom man ikke laget produkter i plast! :-)

Lenke til kommentar

Kindle er glimrende! Men det er som å lese en bok, så du trenger nok lys (den har ikke opplyst skjerm). Jeg personlig syns det er veldig mye mer behagelig for øynene å lese på en Kindle enn å lese lenge på et nettbrett. Enkle pdf'er går greit, men pdf'er med mye figurer/bilder etc er den ikke så god på. Men til lesing av vanlige bøker er den helt topp. Lett å ta med, superenkel oppkobling mot Amazon og ekstremt god batteritid, noe som er avgjørende for min del. Den holder en hel uke i Hellas uten lading :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min kindle i mange måneder og jeg må si det kanskje er det beste elektronikk-kjøpet jeg noen gang har gjort. Fantastisk flott til å lese bøker på. Har lest utrolig mye mer nå enn før. Og ikke minst er den lett å ta med, behagelig å holde og man har plass til en hel masse bøker. Og bra batterikapasitet.

Så hvis man liker å lese og er mye på farten kan jeg varmt anbefale kindle. Jeg har paperwhite.

Eneste ulempen er at noen pdf bøker ikke lar seg så godt lese på en kindle. Men nå er de fleste bøker tilgjengelig på mobi format hvis man er villig til å betale litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Nå har jeg hatt min kindle i mange måneder og jeg må si det kanskje er det beste elektronikk-kjøpet jeg noen gang har gjort. Fantastisk flott til å lese bøker på. Har lest utrolig mye mer nå enn før. Og ikke minst er den lett å ta med, behagelig å holde og man har plass til en hel masse bøker. Og bra batterikapasitet.

Så hvis man liker å lese og er mye på farten kan jeg varmt anbefale kindle. Jeg har paperwhite.

Eneste ulempen er at noen pdf bøker ikke lar seg så godt lese på en kindle. Men nå er de fleste bøker tilgjengelig på mobi format hvis man er villig til å betale litt.

 

Hyggelig å høre at du liker Kindlen og leser mer enn før. Veldig likt min egen erfaring.

 

Kindles håndtering av pdf er blitt bedre med en softwareoppdatering på Paperwhite 2. Det ser kjempebra ut og er en av grunnene til at jeg vil oppdatere.

 

 

Jeg har Kindle 5 og har nå begynt på franskkurs. Derfor synes jeg "vocubulary builder" og oversettelsesfunksjonene på Paperwhite er tingen. Paperwhite kan oversette hele setninger og det er velkomment når jeg har begynt å lese franske bøker. :)

Jeg har hatt Kindle 5 i 1 1/2 år og er veldig fornøyd, men vil kjøpe Paperwhite 2 nå for å få de siste funksjonene.

 

Det har kommet en ny Kindle Voyage som muligens vil erstatte Paperwhite, men den er noe dyrere og kommer først til Europa 21. oktober. Så jeg kommer til å kjøpe Paperwhite.

 

Mobi kan vel leses på Kindle, men Kindles format er vel azw. Så hvem selger mobi-format? (Mulig jeg misforstår deg.)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Ny Kindle Basic, ser ut til å ha det meste Paperwhite har, bortsett fra lys.

Så er en fin sak for en som vil ha en billig Kindle.

 

 

Ny toppmodell (svart/hvitt lesebrett) fra Kindle - Voyage

magnesium bakside og glass som er flush og trykkbryter i ramme for sideskift. Jeg er litt skeptisk til glasset som kan knuses, men jeg har hatt min Kindle i 1 1/2 år nå uten å miste den - så kanskje ikke så farlig..

 

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...