Gå til innhold

[Løst] Bindingstid i 13 måneder (fra november til november)?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal bytte fra Tele2 til en annen leverandør nå. Jeg kjøpte en Samsung Note 2 i fjor med binding hos Tele2. Det var i slutten av Oktober og bindingstiden min gikk ut nå den 25.10. Da jeg snakket med Tele2, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale binding også i November i år, da første betalingen av abonentet mitt i fjor var i November. Det er greit det, men så begynte jeg å telle måneder og betaler man November til og med November neste år, så har man betalt 13 måneder og det er vel ikke riktig? Det lengste man har lov å binde seg i Norge er vel 12 måneder? Tele2 sier binding i et år og et år er 12 måneder. Hvorfor skal jeg da betale binding i 13? Ikke at dette er en stor sum, men hvis det er sånn at dem lurer tusenvis av brukere, så er det snakk om mye penger. Noen som har tenkt over det samme her? Morro å høre inspill fra andre angående dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg skal bytte fra Tele2 til en annen leverandør nå. Jeg kjøpte en Samsung Note 2 i fjor med binding hos Tele2. Det var i slutten av Oktober og bindingstiden min gikk ut nå den 25.10. Da jeg snakket med Tele2, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale binding også i November i år, da første betalingen av abonentet mitt i fjor var i November. Det er greit det, men så begynte jeg å telle måneder og betaler man November til og med November neste år, så har man betalt 13 måneder og det er vel ikke riktig? Det lengste man har lov å binde seg i Norge er vel 12 måneder? Tele2 sier binding i et år og et år er 12 måneder. Hvorfor skal jeg da betale binding i 13? Ikke at dette er en stor sum, men hvis det er sånn at dem lurer tusenvis av brukere, så er det snakk om mye penger. Noen som har tenkt over det samme her? Morro å høre inspill fra andre angående dette her.

Er det virkelig ingen som har noen synspunkter på dette? Dette burde jo vedrøre mange tusen mennesker, hvis det er sånn leverandørene driver. Da lurer dem jo fra oss endel penger.....

Lenke til kommentar

Jeg var inne på mine sider å ser at bindingen min går ut den dagen jeg bestilte Tele2 abo. Ikke den dagen jeg begynte bruke den. Så jeg regner med at den dagen er det som gjelder :-)

Bindingen går ut da, ja, men nedbetalingen av tlf skulle dem gjøre enda en gang. Har spurt på FB siden dems nå i ettermiddag, så får vi se....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...