Gå til innhold

Konkurranse: Vil du vinne WiMP HiFi og et tøft lydanlegg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er virkelig genialt at WiMP har lansert WiMP HiFi, men for meg er det nesten ubrukelig så lenge det kun finnes til smarttelefoner og nettbrett. Hvis de bare gjør det tilgjengelig på PCer også går jeg gladelig bort fra Spotify. Er det ikke uansett mer logisk å tenke at HiFi-entusiaster hører på musikken sin fra en PC, ikke fra telefonen sin?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes jo måter for å kjøre telefonlyden via stereoanlegget - her i huset går det i airplay via en rapsberry - som her bare går videre via hdmi til TVen, men det hadde jo ikke vært noe problem å koblet på en bedre USB DAC. (Hvis da ikke wimp hifi er laget sånn at den nekter å forlate telefonen / nettbrettet i det digitale domenet, i så fall er jeg helt enig)

Lenke til kommentar

Sammenlignet med Spotify så må jeg si at WiMP virker som en lovende konkurrent (hovedsaklig pga. HiFi-abonnementet). Prøvde det på nettbrettet og enten må det være placebo eller så hører jeg faktisk forskjell på klarheten. Bare synd min FiiO E7 ikke fungerte med Nexus-en min.

 

For de som ikke ser vitsen i dette på nettbrettet, så kan jeg minne om at FiiO lanserer en DAC som er designet for å virke på mobile enheter, E18 heter den. Dvs. en dekoder og forsterker som har lydkvalitet på nivå med E17, som kan kobles til PC eller mobile enheter med bl.a. USB.

Lenke til kommentar

Det er virkelig genialt at WiMP har lansert WiMP HiFi, men for meg er det nesten ubrukelig så lenge det kun finnes til smarttelefoner og nettbrett. Hvis de bare gjør det tilgjengelig på PCer også går jeg gladelig bort fra Spotify. Er det ikke uansett mer logisk å tenke at HiFi-entusiaster hører på musikken sin fra en PC, ikke fra telefonen sin?

 

De har langt flere brukere på mobil/nettbrett enn på PC/Mac - og i tillegg er det jo nærliggende at langt flere har Airplay på et anlegg der en kan høre forskjell, enn at en har Mac/PCen tilkoblet et slikt anlegg.

 

Wimp har jo også støtte for dedikerte enheter, som Sonos og Bluesound.

Lenke til kommentar

Blir ikke lyden komprimert over Airplay??eller tar jeg helt feil ...hvis den blir er jo hele poenget vekke med wimp hifi.

Synes det er rart at dem ikke har innført det på pc også. Clienten er jo der...skulle ikke by på store problemer å legge til støtten.

Airplay er en lossless komprimering - den bruker Apple Lossless, som er en åpen og fritt tilgjengelig standard for tapsfri lydkomprimering.

 

Airplay fra mobil/iPad gir altså CD-kvalitet på lyden til mange nyere receivere og til Apple-TV.

Lenke til kommentar

Airplay er en lossless komprimering - den bruker Apple Lossless, som er en åpen og fritt tilgjengelig standard for tapsfri lydkomprimering.

 

Airplay fra mobil/iPad gir altså CD-kvalitet på lyden til mange nyere receivere og til Apple-TV.

 

 

Takk for svar. Av en eller annen grunn hadde jeg sett for meg at lyden blir komprimert av Airplay protokollen, uansett lydformat.....noen lignende bluetooth lyd.

Lenke til kommentar

Håper den nye programvaren til PC og OS X IKKE blir skrevet i ubrukelige Adobe Air hvertfall... Bruker WiMP HiFi nå og er ganske godt fornøyd og på iOS så fungerer det tålig bra men klienten til Windows og OS X når ikke Spotify til tærne engang når de sverger til noe så håpløst og gammeldags som Adobe Air.

Lenke til kommentar

Håper den nye programvaren til PC og OS X IKKE blir skrevet i ubrukelige Adobe Air hvertfall... Bruker WiMP HiFi nå og er ganske godt fornøyd og på iOS så fungerer det tålig bra men klienten til Windows og OS X når ikke Spotify til tærne engang når de sverger til noe så håpløst og gammeldags som Adobe Air.

 

Jeg er heller ikke særlig begeistret for Adobe Air, og hadde foretrukket at WiMP ikke bruker dette, men er det egentlig SÅ dårlig? Vil gjerne høre hva du mener om saken.

Lenke til kommentar

Problem nummer #1 med Adobe Air er at det er så utrolig lite effektivt, kjører siste versjon av WiMP og Spotify under Windows 8.1 her nå kan rapportere følgende:

 

 

WiMP bruker 225mb minne, og det er før jeg i det hele tatt gjør noe som helst i applikasjonen. 0,8% CPU (har Intel Core i7-3960X) og etter jeg starter å spille av en sang såhopper minne forbruket til type 250-300mb og CPU hopper fra 0,8 - 2.0%.

 

Spotify bruker 60mb minne, før jeg tar tatt i bruk programmet og 0,1% CPU og etter jeg starter en sang hopper minne opp til 62-65mb og CPU ligger på mellom 0,1 - 0,5%.

 

 

Og når det gjelder navigering i applikasjonene så føles WiMP som å navigere via en flashnettside, alt går tregt og føles som det jobber i mot brukeren. Spotify flyter mye bedre og fremstår langt bedre optimalisert og situasjonen føles enda verre under OS X. Pluss du er jo avhengig av å ha Adobe Air installert og oppdatert på systemene du ønsker å kjøre WiMP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...