Gå til innhold

iPad eller mac?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg enten iPad eller mac, men er usikker på hva jeg skal velge! Jeg skal bruke den mest til å surfe på nettet og se på filmer og høre på musikk, men også ta litt notater på skolen.

Er det noen som har noen meninger om hva jeg burde velge så tar jeg i mot tips med stor takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kjøpe Ipad :) IPad fungerer fint til surfing, fint til film titting og grei til å høre på musikk med. Litt notater burde også gå for å si det sånn :p Grunnen til at jeg mener at Ipad er det beste for deg er at Mac er for det første mye dyrere, dermed vil det ikke være gunstig å kjøpe en mac i forhold til bruksområdet ditt hvis du sammenligner prisen på en IPad. I pad er også lettere å få med seg med tanke på å ha den på skolen og også lettere å høre på musikk med.

 

En Ipad er helt ok å surfe med! Film fungerer også helt greit i forhold til mac. Fordeler med mac er jo at det er litt mer muligheter med en mac, men det er ingen grunn til å kjøpe en mac hvis er Ipad likevel er optimal til dine behov. Og til det du skal bruke den til så virker det som om Ipad er det rette for deg. En ting er at det kan være litt bedre å skrive med en mac, men nå finnes det jo slike tastaturer til Ipad som kan kobles på om du vil kjøpe det.

 

Generelt sett så kjøp deg en iPad.

En Ipad vil være billigere, enklere å ta med seg, bedre batteri tid, lettere å høre på musikk og dessuten så vil jeg påstå at den fungerer like bra som mac til surfing og når det gjelder film så er den like god der også, men en mac har da større skjerm noe som er en pluss på den siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ipad er halvparten så dyr som en mac, og kan gjøre alt du skriver du skal bruke den til. Nå som iPad Air kommer 1 nov. får du iWork gratis med. Etter min mening velger du iPad.

 

Okei! Takk for svaret!

Burde kjøpe Ipad :) IPad fungerer fint til surfing, fint til film titting og grei til å høre på musikk med. Litt notater burde også gå for å si det sånn :p Grunnen til at jeg mener at Ipad er det beste for deg er at Mac er for det første mye dyrere, dermed vil det ikke være gunstig å kjøpe en mac i forhold til bruksområdet ditt hvis du sammenligner prisen på en IPad. I pad er også lettere å få med seg med tanke på å ha den på skolen og også lettere å høre på musikk med.

 

En Ipad er helt ok å surfe med! Film fungerer også helt greit i forhold til mac. Fordeler med mac er jo at det er litt mer muligheter med en mac, men det er ingen grunn til å kjøpe en mac hvis er Ipad likevel er optimal til dine behov. Og til det du skal bruke den til så virker det som om Ipad er det rette for deg. En ting er at det kan være litt bedre å skrive med en mac, men nå finnes det jo slike tastaturer til Ipad som kan kobles på om du vil kjøpe det.

 

Generelt sett så kjøp deg en iPad.

En Ipad vil være billigere, enklere å ta med seg, bedre batteri tid, lettere å høre på musikk og dessuten så vil jeg påstå at den fungerer like bra som mac til surfing og når det gjelder film så er den like god der også, men en mac har da større skjerm noe som er en pluss på den siden.

 

Okei! Takk for svaret!

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til at iPad-en min har erstattet laptop-en min helt. De eneste gangene jeg bruker laptop-en nå er til tentamen og slikt. Jeg bruker iPad på skolen hver dag sammen med et bluetooth tastatur, og det funker fint for meg. Og det er slik som BirgerCAC sier, en iPad er mye lettere å ta med seg. Ipad er også genialt å bruke til å ha notater på når jeg holder fremlegg. Batteritisen er også bra på en iPad. Jeg lader min på natten og jeg har plenti med strøm til skolen og resten av dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drasse på tastatur? Jeg mener tastatur som man kobler på pad også kan man lukke i paden med tastaturet. Tar ikke mer plass en i paden selv. Kjenner en som kjøpte seg slik på DealExtreme eller lignende. Dessuten så vil jeg ikke si at det er bedre å drasse rundt på en mac. En annen ulempe er at mac koster så mye mer og han har ikke bruk for det.

 

Han trenger ikke noe mer enn en iPad. Han sa at han skulle surfe, se på film, høre på musikk og notere litt... Da trenger man ikke flere valgmuligheter enn det en Ipad byr på! Dermed så trenger han ikke en mac og han trenger ikke mer programvare enn den han får på en iPad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg selv er PC slave og jeg kan ikke bruke annet en Pc hvis jeg skal surfe på nett osv. Slik er jeg bare kan du si. Kanskje jeg en sjelden gang sjekker forumet på mobilen, eller skal ha opp noe viktig, men ellers så går det i Pc,. Likevel så mener jeg at en iPad er best for denne karen.

 

Jeg vil ikke si at det er så mye lettere å høre på musikk hvis du tenker på størrelsen på en bærbar. Når det gjelder en Ipad så kan du drasse den med deg overalt og høre på musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og selv for de enke bruksområdene er det mest behagelig med en mac. Jeg bruker macen min hovedsakelig til skriving, spotify og surfing, men jeg ville likevel aldri i verden byttet det mot en ipad. Det er jo en individuell sak, men jeg mener at for lengre tids bruk er det uten tvil mer behagelig med en "ordentlig" maskin med trackpad, innebygd tastatur og evt mulighet til å koble til mus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også en Pc fan og syntes at det er bedre med en Pc når man surfer osv. Til p ta notater så tenker jeg at en iPad får duge i lange baner. Når det kommer til musikk så vil jeg si at en Ipad er bedre av praktiske grunner som f eks at en iPad er lett å ha med seg osv. Når det kommer til film så ser jeg personlig mest film på mobil, men det er klart at dette er bedre med en større skjerm så der gir jeg mac pluss.

 

Surfing er det ett fett føler jeg. Jeg foretrekker data, mens andre foretrekker kanskje Ipad.

Det som er en ekstrem ulempe her er prisen på mac. Hvis det derimot hadde stått om en PC og en iPad så hadde nok jeg gått for Pc selv om det av praktiske årsaker er bedre med musikk på i Pad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du at du har råd til Ipad og Mac? I så fall så ikke sløs med pengene dine. Velg deg da heller en av tingene og hvis du vil gå for noe annet enn Ipad så velg deg en Pc i stedet for, selv om en mac kanskje ser bedre ut så må du være økonomisk klok her også.

Tenkte å kjøpe enten iPad eller mac, så skal ikke ha begge deler.

Lenke til kommentar

Ok, hvis du kun skal bruke den til det du skrev i første innlegg så ville jeg ha gått for en ipad, men hvis du tror du kommer til å bruke den til mer så ville jeg gått for en PC eller mac. Hvis du velger design fremfor pris så ville jeg tatt mac og da macbook air som holder i lange baner. Hvis du er såpass fornuftig og kommer frem til at en pc er det mest økonomiske og det beste til ditt bruk så er det bare å gå for en pc selv om noen praktiske fordeler med iPad da forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, hvis du kun skal bruke den til det du skrev i første innlegg så ville jeg ha gått for en ipad, men hvis du tror du kommer til å bruke den til mer så ville jeg gått for en PC eller mac. Hvis du velger design fremfor pris så ville jeg tatt mac og da macbook air som holder i lange baner. Hvis du er såpass fornuftig og kommer frem til at en pc er det mest økonomiske og det beste til ditt bruk så er det bare å gå for en pc selv om noen praktiske fordeler med iPad da forsvinner.

Okei! Takk for noen fine svar!

 

Skal tenke litt til før jeg bestemmer meg, og se litt på pris! Jeg trenger det ikke med en gang, så er nok lurt å tenke litt til før jeg kjøper noe!

Som sagt, takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Tenk godt over hva du skal bruke den til! Tenk også godt over om du trenger den til noe annet enn surfing osv. Kanskje litt spilling i fremtiden og kanskje fremtidsutsiktene blir annerledes slik at du trenger noe annet enn f eks iPad.

 

Tenk også godt på at du faktisk får mer for pengene ved kjøpe av en Pc i stedet for å kjøpe en mac! :)

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...