Gå til innhold

PC oppgradering! 4770K, TITAN, 780, ?,?


Anbefalte innlegg

Mkey folkens! Da har tida for opgradering kommet:)

Trenger hovedkort og PSUsom vil passe til følgende konfig.

Formålet med oppgraderingen er å få en heftig gaming-pc, med OC muligheter(ikke ekstrem OC).

Når det gjelder hovedkort har jeg sett på Asus Sabertooth, MSI MPOWER, og MSI GD65 Gaming, men tar imot andre forslag også! Jeg vil helst ikke over 2000,-

Når det gjelder PSU har jeg ikke peiling på hva jeg trenger. Eneste jeg vet er at det må være en Modular PSU.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mkey folkens! Da har tida for opgradering kommet:)

 

Trenger hovedkort og PSUsom vil passe til følgende konfig.

Formålet med oppgraderingen er å få en heftig gaming-pc, med OC muligheter(ikke ekstrem OC).

 

Når det gjelder hovedkort har jeg sett på Asus Sabertooth, MSI MPOWER, og MSI GD65 Gaming, men tar imot andre forslag også! Jeg vil helst ikke over 2000,-

 

Når det gjelder PSU har jeg ikke peiling på hva jeg trenger. Eneste jeg vet er at det må være en Modular PSU.

 

1: Hva har du nå?

2: Hva er totalt budsjett?

3: Har du vurdert 290/290X?

Lenke til kommentar

1: Hva har du nå?

2: Hva er totalt budsjett?

3: Har du vurdert 290/290X?

Har alt som er linket i listen. Skal kjøpe TITAN eller 780.

Har ikke egentlig noe max-budsjett.

 

Skal ha Mob og PSU i denne omgang.

Mob over 2000kr er uaktuelt/ikke verdt det.

PSU må være modular, men vet ikke hvor mange watt jeg trenger, så kom med forslag!:)

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

 

Legge noen kroner i en skikkelig PSU med 7års garanti er verdt, så kan du ta denne med deg videre i neste bygg og så neste bygg.

 

Så anbefaler deg STERKT å se på AX og HX serien til Corsair.

Seasonic er også å anbefale på det sterkeste samt XFX XXX, må ikke glemme Antec heller... osv.

Finnes mange, men de som jeg har skrevet her er å anbefale på det sterkeste.

 

 

ANG skjermkort, se og vent på 3rd parts kjøler til 290X. Vent til MSI og ASUS slipper sine kort. 290X er jo på samme nivå som titan og på noen tester litt bedre og koster mindre pluss at det er nyeste teknologien ;)

Lenke til kommentar

Dette hovedkortet skal jo være en god kandidat.

Når det kommer til PSU kan du jo se på denne. Eventuelt om du tenker å kjøre mange disker o.l kan du jo gå opp til 750w, koster ikke mye mer.

Har sett litt på asRock. Ser ut til å være ganske gode mobs:)

Men jeg forelsket meg litt i mPower, tror jeg velger dette og sleever kablene mine gull og svart. Så sette inn 2 uv cold cathodes:DDDD + jeg fant mpower max for 1600kr i billigkroken til komplett!

 

når det kommer til PSU er jeg ganske fan av corsair, men man skal ikke undervurdere de andre levrandørene. Skal ta å lese litt på dette. Corsair.com sier jeg trenger minst 650.

Snart alt i box nå:)

Heisann :)

 

 

Legge noen kroner i en skikkelig PSU med 7års garanti er verdt, så kan du ta denne med deg videre i neste bygg og så neste bygg.

 

Så anbefaler deg STERKT å se på AX og HX serien til Corsair.

Seasonic er også å anbefale på det sterkeste samt XFX XXX, må ikke glemme Antec heller... osv.

Finnes mange, men de som jeg har skrevet her er å anbefale på det sterkeste.

 

 

ANG skjermkort, se og vent på 3rd parts kjøler til 290X. Vent til MSI og ASUS slipper sine kort. 290X er jo på samme nivå som titan og på noen tester litt bedre og koster mindre pluss at det er nyeste teknologien ;)

Takk for forslag!:)

Ska ta å se litt på de andre merkene du nevnte:)

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

 

Legge noen kroner i en skikkelig PSU med 7års garanti er verdt, så kan du ta denne med deg videre i neste bygg og så neste bygg.

 

Så anbefaler deg STERKT å se på AX og HX serien til Corsair.

Seasonic er også å anbefale på det sterkeste samt XFX XXX, må ikke glemme Antec heller... osv.

Finnes mange, men de som jeg har skrevet her er å anbefale på det sterkeste.

 

 

ANG skjermkort, se og vent på 3rd parts kjøler til 290X. Vent til MSI og ASUS slipper sine kort. 290X er jo på samme nivå som titan og på noen tester litt bedre og koster mindre pluss at det er nyeste teknologien ;)

Kunne du forklart litt om hva plus bronze/gold/platinum vil si?

Lenke til kommentar

Plus, bronse, gull og platinium er hvor godt PSU jobber for å si det på en enkel måte.

 

Hvor mye du kan dra gjennom 12v linjen.

 

Hovedlinjen til skjermkort, hovedkort og CPU :)

 

 

Å platinium er altså best.

 

 

Nå prøvde eg å forklare enkelt, men ble sikker innviklet.

 

 

 

 

 

 

Arni90??? Er du der ? Du har alltid gode forklaringer.

Lenke til kommentar

Ratingen har med effektivitetsgraden til strømforsyningen å gjøre. Jo høyere effektivitetsgrad den har, jo mer nøyaktig vil spenningene være.

 

Dette kokes ned til at strømforsyningen vil ikke måtte trenge å jobbe så hardt for å holde jevne spenninger, som kan bety at viften i den ikke vil kjøre i gang så ofte.

 

Kjøp en strømforsyning med så høy effektivitetsgrad som du har råd til.

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ratingen har med effektivitetsgraden til strømforsyningen å gjøre. Jo høyere effektivitetsgrad den har, jo mer nøyaktig vil spenningene være.

 

Dette kokes ned til at strømforsyningen vil ikke måtte trenge å jobbe så hardt for å holde jevne spenninger, som kan bety at viften i den ikke vil kjøre i gang så ofte.

 

Kjøp en strømforsyning med så høy effektivitetsgrad som du har råd til.

Man kan se på det som ratingen på kjøleskap, TVer osv... A++, B, C osv... :p

Lenke til kommentar

Ratingen har med effektivitetsgraden til strømforsyningen å gjøre. Jo høyere effektivitetsgrad den har, jo mer nøyaktig vil spenningene være.

 

Dette kokes ned til at strømforsyningen vil ikke måtte trenge å jobbe så hardt for å holde jevne spenninger, som kan bety at viften i den ikke vil kjøre i gang så ofte.

 

Kjøp en strømforsyning med så høy effektivitetsgrad som du har råd til.

 

Hm, nei, det er ikke akkurat slik. Effektivitet angir hvor mye vekselstrøm den må trekke fra veggen for å produsere en gitt mengde likestrøm. F.eks vil en PSU med 90% effektivitet ved 500W måtte trekke 555W for å produsere disse 500W. En PSU med 80% virkningsgrad vil måtte trekke 625W. Den referer altså til effekttapet under omformingen.

Endret av Smirnoff
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hm, nei, det er ikke akkurat slik. Effektivitet angir hvor mye vekselstrøm den må trekke fra veggen for å produsere en gitt mengde likestrøm. F.eks vil en PSU med 90% effektivitet ved 500W måtte trekke 555W for å produsere disse 500W. En PSU med 80% virkningsgrad vil måtte trekke 625W. Den referer altså til effekttapet under omformingen.

 

Et biprodukt av høy effektivitetsgrad er vel at spenningene blir mer stabile, siden komponentene er av høyere kvalitet og toleranse.

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

NZXT, EVGA, FSP, Flere av Cooler Master sine, de er alle bedre enn de nye Corsair PSUene...

 

Det står nå mellom:

Lenke til kommentar

 

 

Er nok jeg som ikke har fulgt med i timen skikkelig de siste året da, men du kan vel ikke si at Corsair AX/HX og seasonic X er noe dårlig? Men at det finnes bedre det sier jeg ingenting på :)

AX er det slutt på, nå er AX "i" det nye, den er det ikke Seasonic som lager ;)

HX er det masse problemer med...

 

 

Det står nå mellom:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1964794 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...