Gå til innhold

Vil Samsung kverke tredjeparts ladere?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er dette en dealbreaker for folk? Sånn som jeg ser det så kommer dette til å ta knekken på alle problemer som har kommet frem med uorginale ladere, og de orginale delene er som oftest de beste uansett. Er det virkelig så ille å betale litt mer for en samsung-lader(strømforsyning) istedet for en uorginal en? Og SView cover? Ser ikke problemet. Regionssperre derimot er en helt annen ting. Det vil være et problem for folk som er ute og reiser mye som er avhengig av å bytte SIM-kort på farten så de ikke får skyhøye regninger.

 

Har ikke hatt noen problemer selv med uorginale ladere, en usb-kabel fra samsung er vel ikke mere orginal enn en usb-kabel fra HP eller andre. Det er en "åpen" standard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det kunne du altså ikke. En IBM kompatibel PC er ikke, samme hvor velvillig jeg er, et sammenlignbart produkt med en håndholdt enhet som iDingsene er.

 

For øvrig, mens vi først er ute på jordet topicmessig, hvis vi holder selvbygger utenfor (noe som er et helt eget marked, som Apple aldri noensinne har prøvd å fremstå som en del av) så ser jeg vel ikke at Mac har stått fryktelig tilbake for PC hva gjelder tilkoblingsmuligheter. Macer var f.eks. langt tidligere ute enn PC med å tilby USB og FireWire som standard på sine maskiner. Kom gjerne med moteksempler - som ikke kan forklares med at Apple valgte en standard som ikke ble populær (FireWire).

 

Jeg sitter her nå med en håndholdt ibm-kompatibel PC i hånden som jeg ikke har det minste problem å sammenligne med iDingsen Ipad. Den har heller ikke standardisert lader, forøvrig. Nettbrett og tablet-pc'er har generelt ikke det, dessverre.

 

Ellers ser jeg ikke hvorfor jeg skal måtte dra fram moteksempler på at mac har vært tidlig med ditt eller datt, dette handler om lock-ins, noen andre trakk inn Apple, og enten det er Apple eller Samsung så misliker jeg lock-ins. I Apples tilfelle er det et definerende trekk, om Samsung også vil praktisere dette agressivt så vil jeg ikke velge dem heller.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men neida.... nå skulle Samsung kanskje begrense noe, men det er visst ikke så ille.

Kun noen skuffede kommentarer så langt å spore ser jeg, over at hvis dette stemmer, så velger flere en konkurrent neste gang.

 

Hvor i alle dager får du det fra om at det er greit at Samsung legger inn begrensninger? Jeg klarer ikke å se noe som helst annet enn en god slump forbannelse over det i kommentarene her.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...