Gå til innhold

Guide: Overklokking av Haswell (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som piss/eplejuice i loopen :S

 

Er en del antikorrosjon/algedrepende midler som gjør at vannet veldig fort får den fargen :p for ikke å nevne at gjennomsiktige slanger av den litt billige sorten fort blir misfarget av lys/varme..

 

Noe jeg synes er en god grunn til å tilsette litt farge i vannet (og/eller bruke farget slange) :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin overklokkingsguide for de med akkurat den prosessoren. Men jeg skjønner ikke hvilke programmer dere får ytelseøkning = klokkefrekvensøkningen, slik overskriften hevder:

 

Slik tynte vi 35 % mer ytelse ut av Haswell-prosessoren

Jeg finner faktisk ikke ytelsetesting i det hele tatt. Bare omtale av klokkefrekvensen:

 

Selv klarte vi å presse våre 4670K-modell opp til 4,7 GHz, som betyr en økning på knappe 35 prosent fra standardfrekvensen på 3,5 GHz.
Lenke til kommentar

Fin overklokkingsguide for de med akkurat den prosessoren. Men jeg skjønner ikke hvilke programmer dere får ytelseøkning = klokkefrekvensøkningen, slik overskriften hevder:

 

Slik tynte vi 35 % mer ytelse ut av Haswell-prosessoren

Jeg finner faktisk ikke ytelsetesting i det hele tatt. Bare omtale av klokkefrekvensen:

Selv klarte vi å presse våre 4670K-modell opp til 4,7 GHz, som betyr en økning på knappe 35 prosent fra standardfrekvensen på 3,5 GHz.

Det har du helt rett i ? ytelse er ikke riktig ord å bruke. Jeg har tatt det ut av tittelen nå :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

flott guide! Skulle gjerne sett samme "mal" på flere oppsett. Tenker da på noe AMD og kanskje SB, SB-E, IB og IB-E. I det minste tabellene med anbefalt max volt. Kan til tider være mer enn litt tungvindt å finnne alle maksimalt anbefalte verdier.

 

Igjen, flott guide, med bra språk (ingen skrivefeil som jeg kunne se!? WOOT), god nivå på ordbruken med tanke på HW lesere's selvbildet, og hvem som kan trenge en slik guide. Om dette er det som EXTRA skal levere, er det fantastisk!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

"Det er kun prosessorene med K i modellnavnet, 4670K og 4770K, som har fri multiplikator og dermed kan overklokkes nevneverdig."

 

Hva med i7-4790K som jeg valgte? Har den ikke fri multiplikator også?

Jo, men denne guiden ble skrevet før 4790K kom på markedet.

 

Sørnes

Lenke til kommentar

 

 

"Det er kun prosessorene med K i modellnavnet, 4670K og 4770K, som har fri multiplikator og dermed kan overklokkes nevneverdig."

 

Hva med i7-4790K som jeg valgte? Har den ikke fri multiplikator også?

Jo, men denne guiden ble skrevet før 4790K kom på markedet.

 

Sørnes

Akkurat. Kom opp for meg som en ny ekstra sak. My bad :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...