Gå til innhold

Folk som irriterer seg mye


Enrich77

Anbefalte innlegg

Det kan kanskje se ut som om jeg lager en tråd som allerede finnes ganske nær toppen her, men denne er litt forskjellig.

 

Vi lever i en tid der det er in å si ifra om den minste ting som irriterer en. Dessverre, men samtidig får jeg tilpasse meg det samfunnet som er og slik det virker. Imidlertid får jeg inntrykk av at disse som irriterer seg over hva andre gjør kun lytter på følelser og sperrer logisk tankegang ute. Snorking er plagsomt. Skjønner det, men er det noe vits i å klage på det natt etter natt, etter natt. Hva om man prøvde å finne en løsning? Sove på forskjellig rom eller noe. Er det meg eller andre det er feil på når noen klager på at jeg hoster? Jeg går ikke inn for å hoste. Det er kroppen min som bestemmer det helt uavhengig av min hjerne og vilje. Er det noe hjelp i å klage på det? Hva om den som irriterer seg over det tar en tur ut og prøver å roe seg ned i steden? Hva med å tenke løsning før man spyr ut eder og galle. Trenger man alltid å si i fra om noen lukter ille? Klart det ikke skal forekomme, men lager man ikke en mer pinlig situasjon for begge parter fremfor å bare tie det ihjel, prøve å gå en annen plass og lage minst mulig ut av det? Jeg har da selv overtatt arbeidsplassen der det har sittet ett svett menneske tidligere. Kunne ikke falle meg inn å trekke vedkommende lenger ned.

 

Jeg irriterer meg selv også. Det er umenneskelig å aldri gjøre det, men jeg føler jeg er mer diskre på det. Irriterer meg ikke over hva andre folk ikke kan for. Irriterer meg mer over dårlig musikk på radio og utesteder, folk som står i ett kryss og ikke kjører utpå veien når jeg blinker til høyre og kjører inn i det krysset de befinner seg i også irriterer jeg meg over politisk korrkethet og folk som irriterer seg mye over alt. Sistnevnte kategori er de verste. En bil med rød L på som dauer gang på gang og bruker uendelig lang tid på å komme seg videre. Det er ikke vits i å la seg irritere av dem. Da bare stresser du dem mer opp slik at de gjør mer feil. Jeg vet ikke om det er vanlig her, men på VG debatt er det noen som nærmest flyr i flint om noen starter en ny tråd. Kan du ikke søke deg bakover mann? Jeg fant jo noe om akkurat det samme her ved å søke. En tråd fra 2003. Bortkastet å irritere seg over slik spør du meg. Snart kunne man da samlet alle tråder i fotballforumet for eksempel og kalt tråden fotball.

 

Kan man appellere til at folk bruker mer fornuft i sin måte å irritere seg på? Det er jo ikke alltid slik at det er sunt for deres egen mentale helse og bruke hele dagen på å irritere seg over ting. Man må ha plass til ting som gleder også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis du tenker deg at du ikke har et ego, altså at det er ingen fast substans i deg selv som du kan si er en "person", har du heller ingenting å bli irritert for, fordi det er bare personer som blir personlig irriterte ..

 

:)

 

det er ikke du som blir plaget av støyen, det er du som plager støyen ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...