Gå til innhold

mp3/m3u player som ikke krever installering


Anbefalte innlegg

Finnes det en mp3/m3u player til linux som ikke trenger installering? Har en redhat instalasjon på skolen som ikke støtter mp3 formatet. I og med at jeg ikke har noen mulighet til å installere noe på maskinen hadde det vært greit med en sak som kunne lastes ned og startes direkte fra mitt hjemmeområde uten noe mer om og men.

 

[offtopic]

Æ vil ha tilbake Thinkpad'en min der det ikke er noen sånne problemer...

[/offtopic]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde jo forsåvidt vært genialt å hatt det på en cd. Noen tips om hvordan det kan gjøres.

 

Fant flere static versjoner i rpm format, men da jeg prøvde å pakke den ut fikk jeg følgende feilmelding.

 

error: cannot get exclusive lock on /var/lib/rpm/Packages

error: cannot open Packages index using db3 - Operation not permitted (1)

error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm

 

Noen ide om hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

Ja, jeg prøvde det. Men den trengte libmad eller noe slikt. Installerte det, men mpg321 fant det ikke. Fant heller ikke ut hvordan man kunne fortelle mpg321 hvor libmad var. Til slutt gav jeg opp og brente en cd når jeg kom hjem. RedHat støtter iallefall avspilling av cd.

 

Gidder ikke å bruke noe mer tid på det. Har en Thinkpad T30 med Slackware installert. Der fungerer det fint, bare synd at den er inne til rep. Men den kommer sikkert tilbake snart. I mellomtiden brenner jeg bare meg et par tre cd'er.

 

Uansett takk for hjelpen alle sammen...

Lenke til kommentar

Du må vel legge til visse kataloger i pathen din for at programmene skal bli funnet og kunne brukes. Det er fullt mulig å instrallere nesten hva som helst under hjemmekatalogen din uten root-rettigheter. Jeg tror det til og med vil gå fint å installere store ting som f.eks kde i hjemmekatalogen din.

 

Jeg tror du kan angi env-variabler og andre ting som blir gjort ved login i .profile eller noe sånt. Kanskje må du legge til f.eks 'export LD_LIBRARY_PATH="~/usr/lib:$LD_LIBRARY_PATH"' for at linux skal lete etter biblioteker i usr/lib under hjemmekatalogen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...