Gå til innhold

[Løst] Fungerer ikke skjermkort nr. 2?


Q.Q

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der ser mer ut som noe feil med sensorene / programmet som måler.

 

Selv om det hadde vært av, hadde ikke temperaturen stått på 0, og viften går ifølge programmet?

 

Du kunne åpnet pc'en og kjent litt på skjermkortene, samt sjekke om viftene er igang.

 

Hvordan er det når du spiller/renderer film?

Akkurat det samme. Før når jeg kun hadde ett skjermkort pleide jeg å ha 60fps i LoL, men etter at jeg fikk mitt andre så har jeg hatt 120fps. Er fortsatt 120 fps.

Lenke til kommentar

Tok skjermkort nr.1 ut å prøvde å starte pc'n da. Å det funket, fikk bilde osv med skjermkort nr.2. Så tok jeg skjermkort nr.1 inn igjen og prøvde å starte å det funket da også, viftene gikk i hvertfall rundt på skjermkortet. Når jeg da kommer inn på pc'n å starter ccc for å se om det fungerer så er ikke crossfire aktivert, så jeg aktiverer det. Da slutter skjermkort nr.2 å funke igjen...

Lenke til kommentar

Det du ser her er AMDs Ultra Low Power State som skrur av viftene og nesten hele kortet så lenge det ikke er noen belastning på det.

Er kortet skrudd av når du kjører spiller også?

 

Spilte WoW i stad å da var det av. Tenkte jeg skulle prøve med BF4 Beta, men betaen er visst nede eller avsluttet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som deg Danni, med litt hjelp fra Arni så skrudde jeg av ULPS. Nå funker kort nr2 som det skal.

 

Last ned GPU-Z, der vil du se at kortet er aktivt men er nesten slått av som Arni sier pga ULPS.

 

Med ULPS skrudd av så vises begge skjermkort i AMD Overdrive, skrur jeg på ULPS igjen så mister jeg info om kort nr 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som deg Danni, med litt hjelp fra Arni så skrudde jeg av ULPS. Nå funker kort nr2 som det skal.

 

Last ned GPU-Z, der vil du se at kortet er aktivt men er nesten slått av som Arni sier pga ULPS.

 

Med ULPS skrudd av så vises begge skjermkort i AMD Overdrive, skrur jeg på ULPS igjen så mister jeg info om kort nr 2

 

Takk skal du du ha! Eneste jeg jeg gjorde var å åpne GPU-Z og informasjonen om skjermkort nr.2 ble noe helt annet. Det står at Activity er på 99%, men dette er vel bare en feil...eller?

Lenke til kommentar

Nei dette er ikke en feil, med ULPS på så er det max load på kort nr 2, sleit med dette selv helt til jeg fikk hjelp fra Arni.

 

Men Skru av ULPS så vil du roe ned skjermkort så det idle.

 

skriv regedit åpne som admin.

 

Hos meg så er EnableULPS i 2 mapper. (0004 og 0005) Jeg endret disse til 0. Hos andre så kan den ligge i mappe 0000, 0001, 0002 eller 0003. Men du får korrekt mappe når du skriver inn EnableULPS. CTRL + F og skriv EnableULPS

 

Endre og restart pcen og se i GPU-Z om kort nr 2 idler.

post-254464-0-86622300-1382208891_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...