Gå til innhold

Julebruskampen 2013 RØD eller BRUN?


AVSTEMNINGEN ER AVSLUTTET  

303 stemmer

  1. 1. Hva slags julebrus er best av rød/brun?

    • Rød
      142
    • Brun
      143
    • Begge smaker likt/Andre farger
      18
  2. 2. Hvem produserer den beste julebrusen?

    • Hamar/Lillehammer Julebrus
      90
    • Borg Julebrus
      11
    • First Price Julebrus
      2
    • Hansa Julebrus
      34
    • Lerum Julebrus
      7
    • Grans Julebrus
      54
    • Aass Julebrus
      19
    • Trio Julebrus (oransje type)
      9
    • Dahls Julebrus
      40
    • Mack Julebrus
      10
    • Berntsen Julebrus
      10
    • CB Julebrus
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BRUN FRA HAMAR. Diskusjonen kan herved stenges.

Nei, jeg syntes ikka at Hamar sin var noe særlig god i år av en eller annen grunn. Syntes det i fjor, men. Grans og en del andre slag skal testes ut imorgen så skal jeg se om jeg får avgitt en stemme her snart ;)

 

 

Jeg er med. Forresten så er det kjempebra gjort av deg, BirgerCaC! :w00t:

Bra at du er med! :)

Tusen takk! :) Syntes bare at det er hyggelig å kunne glede noen jeg ikke kjenner :p

Lenke til kommentar

Bare jeg som er tilhenger av en hvit julebrus? Kan det være fordi vi bor et godt stykke fra Norge, tro, og at jeg er smittet av det?

 

Favoritten her er en brus som ifølge huset sønn smaker "1/8 bringebærbrus, 3/8 ananasjuice med kullsyre og 4/8 Seven-Up med litt vannmelon". Den produseres lokalt og selges 24. desember, 26. desember og 27. desember, punktum. I høyeste grad tiltenkt familiehygge og selges derfor kun i flasker (les: dunker) på 3,75 liter. De flaskene koster for øvrig ca 15 kr.

Nummer to på lista mi er en litt lys rød som smaker tyttebær og vanilje. Familiesak det også, men der nøyer man seg med "små" flasker på 2,5 liter og 11-12 kroner. Den selges også 28. og 29. desember.

Norsk julebrus drikker jeg ikke, heller ikke om jeg skulle være i Norge. Husker dem fra barndommen som noe elendig sølevatn som smaker plast, alle som en. Eller spylervæske.

Lenke til kommentar

Da har jeg stemt rød og grans sin :D

Tusen takk :) Den er best, nå har jeg smakt "alle" som ligger over men grans har best smak og pris. Jeg har en teori om hvorfor hamar er mer populær da. At den selges på mange flere butikker. Grans blir naurlig for de som handler på rema 1000 men hamar er naturlig for så mange fler. Derfor er det færre som noengang tør å smake på grans

Lenke til kommentar

For å være ærlig så likte jeg First Price brusen skikkelig godt! :) Men i år så ble det nok Grans :) Må også si det at den gule grans typen ikke var noe god. Smakte kunstig syntes jeg, men den rød var derimot nydelig! :love:

 

Edit: Vi skal sannelig slå fjorårets 153 stemmer i år, folkens! :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Rød er julens farge, men rødbrus kan vi finne året rundt.

Prøvde meg på en gul/orange variant i fjor, og den var ikke god...

Av de som er listet opp her, så går jeg for den brune fra Hamar/Lillehammer.

 

 

PS.

Ellers må jeg tilstå at jeg har stor sans for svenskenes Julmust, spesielt Apotekernas variant.

Skal se om ikke jeg kan finne noen flasker fra Roma Minaralvannfabrikk for å støtte nosk næringsliv, og se om den er bra.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...