Gå til innhold

Julebruskampen 2013 RØD eller BRUN?


AVSTEMNINGEN ER AVSLUTTET  

303 stemmer

  1. 1. Hva slags julebrus er best av rød/brun?

    • Rød
      142
    • Brun
      143
    • Begge smaker likt/Andre farger
      18
  2. 2. Hvem produserer den beste julebrusen?

    • Hamar/Lillehammer Julebrus
      90
    • Borg Julebrus
      11
    • First Price Julebrus
      2
    • Hansa Julebrus
      34
    • Lerum Julebrus
      7
    • Grans Julebrus
      54
    • Aass Julebrus
      19
    • Trio Julebrus (oransje type)
      9
    • Dahls Julebrus
      40
    • Mack Julebrus
      10
    • Berntsen Julebrus
      10
    • CB Julebrus
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere leser førstepost så ser dere at dere kan vinne X antall julebrus av den fargen du liker og av den fabrikanten du liker. Vinner trekkes på julaften. Kanskje du vinner en hel kasse og kanskje du vinner noen flasker. Hvem vet? :p

For å delta i konkurransen så må du sende meg Pm. Merk meldingen med julebrus eller lignende og send meg hva slags type du liker best og hva slags fabrikant. Send meg også Adresse og navn. Til neste år så er alle som stemmer med i konkurranse, men slik blir det ikke i år. :)

Endret av BirgerCaC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden trio er den "eneste" oransje så skal jeg legge den til som ett alternativ under fabrikanter. Endrer nå også "Begge smaker likt" til "Begge smaker likt/andre" så håper jeg at du også kan stemme :p

Vi har jo også Union som oransje appelsinlignende smak :) Men min stemme går helt klart på rød og grans. Har kjøpt 5 flasker så langt men er misfornøyd med prisene. I fjor kunne man kjøpe kasser for 59kr, i går betalte jeg 53kr for 4stk, priser uten pant. Så det blir nok ikke 30 totalt som det ble ifjor. Litt sykt å tenke på egentlig

Lenke til kommentar

Nå går også an å verve en venn til å være med i konkurransen. Altså få en annen forumbruker til å være med. Det du trenger å gjøre da er å opplyse en annen forumbruker om konkurransen samt vise han siden. Hvis du greier å overtale han slik at han blir med så økes dine egne vinnersjanser! :) For at jeg skal vite at du har vervet vedkommende så må vedkommende som blir med i konkurransen skrive at han ble vervet av deg. Husk å nevne dette for vedkommende forumbruker! :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Jepp, det var denne brusen jeg har smakt, men da lå den på glassflaske. Det var riktignok i fjor da. I følge google så skal UNION også produsere en rød julebrus. Har selv aldri smakt noen rød julebrus fra UNION.

 

Fjerner UNION i avstamningen da Trio tydeligvis er det samme etter å ha lest tråder her inne fra 2009...

Endret av BirgerCaC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er helt opptil hvor en bor i landet som gjør at man heier på den å den brusen. Slik som vi ifra Nordvest landet heier på Hansa, og synes den er best.. Mens de på Hamar og omegn liker bedre den brune brusen.. Det smaker vell jul for de som er vandt til sin brus.. og de andre fargene/smakene smaker "vanlig " for den personen som smaker på andre bruser enn sin "Julebrus"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor i østfold, men likevel så syntes jeg at Borg sin smaker vann :p I fjor var det Hamar som gikk av med seieren her, men slik tror jeg ikke at det blir i år. Jeg tør ikke å stemme før jeg har smakt alle typene i år.

 

Husk å bli med på konkurransen! Hvis du da er heldig så vinner du din favorittjulebrus og du vil få en pakke med X antall av denne brusen! Kanskje det er en flaske og kanskje det er en kasse. Dette avgjøres med lodd trekking på julaften

Endret av BirgerCaC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rød julebrus er noe søtt ekkelt skvip som ikke er egnet som drikke for mennesker. Den brune julebrusen som går under navnet "Hamar og Lillehammer julebrus" er himmelsk balansert i smak og styrke, og nytes best fra glass - the one and only julebrus!

Jeg skal ikke angripe på noen måte men jeg vil si at det finnes mange mennesker som ikke er enige i denne posten. Det er opp til hver enkelt om julebrus skal være rød eller brun. Jeg synes rød julenbrus og da spessielt grans har en mye mer fortreffelig smak enn brun som f.eks Arendals sm er ektremt populær her på Sørlandet. Det er lenge siden jeg har smakt hamar nå, skal kjøpe en for sammenligning :)

Lenke til kommentar

Jeg bor i østfold, men likevel så syntes jeg at Borg sin smaker vann :p I fjor var det Hamar som gikk av med seieren her, men slik tror jeg ikke at det blir i år. Jeg tør ikke å stemme før jeg har smakt alle typene i år.

 

 

Skjønner, tenke jeg skulle smake på en god del selv, nå som jeg bor i Hamar (har smakt den brune, smaker champagne brus) og Aass sin (ganske god), har hatt Hansa som favoritt til nå, men skal se og smake på flere jeg og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article6742137.ece Dahls julebrus kommer på plastflasker vist nok. Hva syntes dere om det? :p

 

NB! Nå har liste med datoer vi kan forholde oss til også dukket opp i første innlegg :)

 

"de mest kjennte produsentene"? For hvem? Søringene? Må minne om at vi har en hel landsdel som drikker Mack Julebrus!

Ok, da legger jeg til denne! :)
Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...