Gå til innhold

Microsoft vil gi deg fleire spel gratis


Anbefalte innlegg

 

Hva i allverden baserer du dette på? Det er da mye enklere for utviklere å optimalisere og utvikle effektivt mot spesifikk maskinvare kontra på PC med utallige konfigurasjoner som optimaliseres mot. For ikke å snakke om at du har langt lavere API aksess og bedre tilgang til konsollen sin maskinvare og utnyttelse av denne enn du har i for eksempel Windows hvor du forholdet deg til DirectX API'er osv..

 

PC-spilling er per dags dato ikke lagt opp for massene da vedlikehold osv av PC-er og prisen for god maskinvare er alt for høy til at dette er aktuelt for hvermansen, samtidig som veldig mange foretrekker å slenge seg ned i sofaen med en håndkontroller og spille på TV-en kontra det å ha en dedikert PC for slikt.

 

 

Er PC-Gamer selv men forstår jo godt hvorfor konsollspilling har tatt av så det synger og PC-Gaming faller da en gjennomsnittperson har det langt enklere og rett og slett bedre men en konsoll da det er så forenklet og så effektivt som det får blitt og det er ofte det det handler om.

 

Hva han baserer det på? At hardware blir stadig likere PC, at det blir stadig mer maintennance på konsoll, man må oppdatere spill, man må oppdatere OSet, man må installere spill som på PC, at PC blir stadig enklere, autopppdateres, auto-settings blir stadig bedre, APIer gjør at man ikke må programmere for hver eneste PC som finnes osv osv. Det er i mine øyne særdels merkelig å arugmentere for at konsoller og PCer IKKE blir stadig likere.

 

Prisen på konsoll er i praksis høyere for svært mange, og jeg antar du med vilje later som du vet mindre enn du gjør med "sofa-argumentet", da alle som vet noe som helst om saken vet at du like gjerne kan ha en PC i TV-benken.

 

Faller PC-gaming? Mitt inntrykk er at PC-gaming står sterkere enn på lenge?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker PS+ gitt. Greit nok at jeg ikke "eier" de, men det gjør man ikke med noe digitalt innhold uansett.

 

Tar heller relevante og nyere spill enn spill jeg runda for 4-5 år siden. 23. oktober kommer Metal Gear Rising til PS+ og i november får vi Remember Me. Ser ikke for meg at jeg noensinne kommer til å slutte mitt abbo på PS+.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

PC-spilling er per dags dato ikke lagt opp for massene da vedlikehold osv av PC-er og prisen for god maskinvare er alt for høy til at dette er aktuelt for hvermansen

LOL. Det krever IQ som ei brødskive. Klarer man ikke det, burde man ikke gå ut av døra.

LOL. Det krever IQ som ei brødskive for å kunne forstå ut i fra første kommentar at det ikke var nevnt noe om kunnskap for å oppgradere, men de faktiske kostnadene ved et gamer-PC hold. Klarer man ikke å lese det, burde man ikke å gå ut av døra.

Lenke til kommentar

Foretrekker PS+ gitt. Greit nok at jeg ikke "eier" de, men det gjør man ikke med noe digitalt innhold uansett.

 

Tar heller relevante og nyere spill enn spill jeg runda for 4-5 år siden. 23. oktober kommer Metal Gear Rising til PS+ og i november får vi Remember Me. Ser ikke for meg at jeg noensinne kommer til å slutte mitt abbo på PS+.

 

Hvis man laster ned spillene fra XBL og lar de ligge på HDD, da kan vi eie og spille de så lenge vi vil... Så her har uten tvil Microsoft et stort pluss.

 

Jeg hadde aldri oppdaget Defense Grid hadde det ikke vært for at det ble gratis, jeg mener hvor gammelt et spill er nødvendigvis ikke har så mye å si. Så lenge spillet er bra så er det bra. Jeg håper aldri Microsoft gjør storspillene sine tilgjengelig gratis etter en kort periode, vil mye heller støtte de ved å betale for et stort og godt spill, slik at det kan fortsette. Men sånn som med Halo 3, som er knall, det er en stund siden det kom ut og de som trodde de ikke var interessert i Halo, kan bli det nå ved å spille det gratis. Genialt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...