Gå til innhold

Jeg er 62kg gutt og ønsker å gå ned i fettprosent/vekt.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17år gammel gutt og veier 62kg, høyde rundt 169cm. Jeg vet ikke om det er riktig av meg å gjøre dette, men hvorfor ikke prøve å se hva som skjer? Problemet er i grunn at jeg har fettmage og store lår, og noe fett på leggene, derfor velger jeg å spise mindre. Jeg kutter ut mellommåltider. Til vanlig spiser jeg fire brødskiver på skolen og fire etter. Jeg velger og beholde de fire brødskivene på skolen og heller erstatte fire brødskiver etter skolen med fire knekkebrød.Samtidig kutter jeg ut alt som har mye karbohydrater i seg. Jeg merker noen ganger at jeg blir sulten og skulle gjerne spist mellommåltider(yogurt, eller noe) men har droppet dette så nå er det bare hovedmåltider. To måltider etter skolen.

 

Samtidig spiller jeg fotball 1 gang uka og har styretrening hjemme 2-3 ganger i uka(har kun manualer og benk). Da gjør jeg gjerne øvelsene: Pushups, planken, knebøy med manualer, knebøy bevegelse opp og ned med manualer, biceps, triceps. Grunnen til at jeg trener knebøy er fordi jeg ønsker mer muskler på lår og bein sånn at forbrenningen blir høyere. Jeg er redd for å miste muskler av den grunn at musklene ikke får nok næring. Kuttprosenten er kanskje på 20% + et mindre inntak av karbohydrater. Jeg vil ned i fettprosent samtidig øke muskelmasse. Er det riktig tanke?

Endret av Mrfantastic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du veier ingenting. For å være blunt, vil jeg anta (basert på vekt/høyde-ratio) at du bare er skinny-fat. Du har lite muskelmasse under fettet og føler deg derfor lubben, selv om du kanskje har relativt lav fettprosent. Case in point:

 

10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg

 

Om du legger om til bodybuilding-diett med høyt proteininntak i tillegg til styrketrening, vil du legge på deg muskelmasse mens du går ned i fettprosent, uten å faktisk forbrenne noe fett. Ved å legge på deg muskelmasse under ren spising, vil du gå opp i vekt pga. mer muskler, så fettet utgjør en mindre prosent av kroppsvekta di.

 

Å gå ned i vekt når du veier 62 kg er absolutt ingen god idè, SPESIELT ikke når du enda vokser. Testosteronnivåene dine er skyhøye i alderen du er i nå, så du kan legge på deg mye muskler over relativt kort tid om du legger litt arbeid i det.

Endret av Eloquent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du veier ingenting. For å være blunt, vil jeg anta (basert på vekt/høyde-ratio) at du bare er skinny-fat. Du har lite muskelmasse under fettet og føler deg derfor lubben, selv om du kanskje har relativt lav fettprosent. Point in case:

 

10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg

 

Om du legger om til bodybuilding-diett med høyt proteininntak i tillegg til styrketrening, vil du legge på deg muskelmasse mens du går ned i fettprosent, uten å faktisk forbrenne noe fett. Ved å legge på deg muskelmasse under ren spising, vil du gå opp i vekt pga. mer muskler, så fettet utgjør en mindre prosent av kroppsvekta di.

 

Å gå ned i vekt når du veier 62 kg er absolutt ingen god idè, SPESIELT ikke når du enda vokser. Testosteronnivåene dine er skyhøye i alderen du er i nå, så du kan legge på deg mye muskler over relativt kort tid om du legger litt arbeid i det.

Jeg ser ca sånn ut, litt større bryst og litt større mage, også tror jeg at bryst er litt bedre trent enn det på bilde da de "faller" ned på den måten, men peker selfølgelig nedover. Itillegg bruker jeg størrelse 32 i width i vanlige jeans.

post-223642-0-24240800-1382131845_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Umm... Rart, jeg veier nå litt over 59kg, veide jo før 62kg. Jeg har ikke akkurat spist noe mindre i det siste. Jeg har startet å spise havgrøt. Jeg spiser det engang til frokost og engang litt lenger ut på dagen. Jeg har egentlig ikke pleid å spise frokost før ... Samtidig spiste jeg 3boller + kako forrige uke. Igår drakk jeg 1L soyapro sjokolade melk, reagerte når jeg så at det innehold litt over 62 kcal per 100ml. Styrketreningene har også vært litt sløve. Har måtte utsette til slutten av uken pga skole, men har alltid hatt to styrketreningsøkter i uka + 1 fotball.

Endret av Mrfantastic
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spis mer! Mer sunt, få en oversikt over hva du spiser. + at du bør trene styrke, da dette vil bli muskler og det vil se enda bedre ut!

 

På din alder trente jeg styrke 2-3 ganger uka + 3 fotballøkter + kamp i uka + maaange timer egentrening (fotball) i helgene. Jeg kunne spise masse godteri, usunn mat, spise så mye jeg ville, og jeg gikk ned i fettprosent (pga den store mengden med fotball) + jeg økte i muskler pga jeg spiste nok proteiner i tillegg. Nå er visst ikke dette optimalt mtp å få mest mulig muskler, ettersom jeg hadde mye kardio form av fotball, men likevel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg veier 67kg og er 170 høy og har relativt definerte muskler så regner med jeg har lav fettprosent(har ikke målt), men jeg syns fortsatt jeg er alt for tynn og forventer at vekta mi blir å ligge på godt over 70 kg etterhvert(kortsiktig ihvertfall).

 

Som nevnt lenger opp i tråden så er det nok for små muskler så gjør at du virker ''feit''. For meg virker det som du får helt feil forhold til din egen kropp her. 59 kg er alt for lav vekt i mine øyne ihvertfall, men mulig du har noe mer å vokse. Drit i å kutte ned på mat og heller bytt over til sunnere kosthold og tren mer styrke. Husk å ikke tren på deg muskelubalanse! Skal du trene bryst så må du og trene rygg. for meg virka det som du ikke hadde noe fokus på rygg?

 

Du burde også sjekke hvordan din kroppsholdning ser ut og om det er noen muskler du burde trene ekstra osv. Jeg hadde selv brystmuskler som var alt for godt trent i forhold til rygg og det ga meg ganske fort smerter i skuldre.

 

Må legge til: Vi hadde mye klatring en måneds tid på jobb å etter den perioden så sto vekta på akkurat det samme som den var på før, men jeg så syltynn ut så ingen tvil om at muskler har mye større vekt enn fett

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...