Gå til innhold

Erfaring med livkjole.com eller galla-antrekk.no ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

To kompiser og meg vurderer å gå til anskaffelse av kjole&hvitt/snipp og fant nettsidene

 

http://www.livkjole.com/

 

http://www.galla-antrekk.no/produkt/pakketilbud-livkjole/

 

Noen formeninger/erfaringer om seriøsiteten til disse sidene?

 

- Ja, vi vet godt dette er billigsider, men som studenter ønsker vi ikke bruke 20k på gallaantrekk riktig enda.

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere får sikkert varene, og de er sikkert helt på høyde med en billig dress. Gå å se på dresser til under tusenlappen, så har dere sannsynligvis en indikasjon på kvalitet.

 

Jeg lurer mer på hvorfor dere vil bruke penger på noe så superformelt, når dere ikke har penger til det, egentlig. Jeg kan telle antall anledninger de siste fem årene jeg kunne brukt et så formelt antrekk på en hånd.

Lenke til kommentar

Hei

 

To kompiser og meg vurderer å gå til anskaffelse av kjole&hvitt/snipp og fant nettsidene

 

http://www.livkjole.com/

 

http://www.galla-antrekk.no/produkt/pakketilbud-livkjole/

 

Noen formeninger/erfaringer om seriøsiteten til disse sidene?

 

- Ja, vi vet godt dette er billigsider, men som studenter ønsker vi ikke bruke 20k på gallaantrekk riktig enda.

 

 

Ved hvilke anledinger tenker du å bruke den?

 

Hvis du ikke går i losje, så brukes livkjole noen få ganger i løpet av livet, og knapt nok det. Og de fleste av oss klarer oss fint uten.

 

Hvis det er én spesiell anleding, ville jeg heller leid en.

 

Det er kritisk at passformen er riktig. En livkjole er satt sammen anerledes enn en ordinær dress og du finenr en som passer kun ved å prøve den på i butikk eller hos skredder. Ikke på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stoffkvaliteten er vi fullt klar over, og ved å ha en litt rimelig trenger i ikke være så redde for den.

Om jeg skal telle antall anledninger i året til å bruke en slik en blir det vel hvertfall

- pHnockepHaest

- Baalen

- StoorpHaest

- Wettre

 

Det med passform er jo selvfølgelig ett tankekors ja, men nettbutikker har tross alt 14 dagers angrefrist, slik at vi faktisk får prøvd passformen.

Lenke til kommentar

Stoffkvaliteten er vi fullt klar over, og ved å ha en litt rimelig trenger i ikke være så redde for den.

Om jeg skal telle antall anledninger i året til å bruke en slik en blir det vel hvertfall

- pHnockepHaest

- Baalen

- StoorpHaest

- Wettre

 

Det med passform er jo selvfølgelig ett tankekors ja, men nettbutikker har tross alt 14 dagers angrefrist, slik at vi faktisk får prøvd passformen.

 

 

Hadde ikke handlet på disse nettstedene du linker til om det snødde i helheimen, bildene viser at de ikke har den minste peiling på hvordan en livkjole og skjorten skal sitte. Dette er klovneantrekk.

 

Trøyen skal være tettsittende og innsvinget i livet så mye som mulig. Frakkeskjørtene skal rekke til knærne.

Vesten skal aldri stikke frem under trøyen. Den skal være tettsittende akkurakt som skjorten. Den skal helst være stivet.

Buksene skal være vide og ha en eller to striper i silke langs hver yttersøm. Det skal være lakksko til.

 

Det skal være hvite hansker til og hvitt silkeskjerf.

 

post-181154-0-96177000-1382042660_thumb.jpg

 

post-181154-0-61104900-1382042697_thumb.jpg

 

post-181154-0-21273700-1382042729_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Godt forsøk, majaPh.

 

Til trådstarter, det virker helt løk å bruke 4000 spenn på å kjøpe en jalla livkjole på nett, studentfestantrekk eller ikke. Ville prøvd meg på fretex, har sett at de og tilsvarende butikker i Oslo ofte har sjakett, livkjole og lignende antikviteter liggende.

 

Dersom dette er helt uaktuelt ville jeg hørt med de eldre i linjeforeningen, hvor de har kjøpt sitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...