Gå til innhold

[Løst] 80 GB SSD caching disk eller 180 GB SSD systemisk?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lukter på en Alienware 18, men er forundret over at de ikke har SSD systemdisk, men en 80 GB cashing disk i stedet.

 

Dell påstår at dette vil gi raskere system totalt sett, men selvsagt ikke like rask oppstart.

 

Hva mener dere om dette?

 

Har fått tilbud fra dem på 24k med i7-4900MQ prosessor og 2 stk. GTX 780M grafikk kort i SLI og ellers alt det andre vanlige som følger med...

 

Men er usikker på grunn av manglende SSD systemdisk...

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24'000 for en PC?? Wow, noen har heftige budsjetter...

Andre har kanskje andre synspunkter, men Alienware anser jeg som glorete og overprisa.

Tja... Prislappen går rimelig fort i taket uansett når man vil ha noe med kraftige spesifikasjoner.

 

Pris uten rabatter på nett og rabattkode er dog nesten 30k for alienware 18 med alt jeg vil ha i den...

 

Har sett på milticom også, men synes ikke tilbudet fra Dell var så dårlig sammenlignet med modellen der til rett under 20k (Kunshan P375S).

 

Den har dog SSD systemdisk, men dårligere prosessor...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vurdere G750JH-T4050H-modellen til 13790kr nå, og heller bytte hver høst? Personlig syns jeg det virker som en meget god idé. Ytelse over tid er et fint konsept i PC-veden...

Hva skal du egentlig med den heftige prosessoren? Avansert videoredigering? De fleste arbeidsoppgaver gjøres rimelig like raskt på en i5-prosessor, med unntak av videoredigering...

 

Men det er nå bare meg og mine meninger, det er ditt valg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vurdere G750JH-T4050H-modellen til 13790kr nå, og heller bytte hver høst? Personlig syns jeg det virker som en meget god idé. Ytelse over tid er et fint konsept i PC-veden...

Hva skal du egentlig med den heftige prosessoren? Avansert videoredigering? De fleste arbeidsoppgaver gjøres rimelig like raskt på en i5-prosessor, med unntak av videoredigering...

 

Men det er nå bare meg og mine meninger, det er ditt valg.

Glem ikke BF4 og noen andre spill (f.eks FSX, Starcraft 2? for å nevne noen), hvor en kraftig i7 er en stor fordel. :)

 

Ellers er også mye kraft over enda lengre tid bedre i mine øyne. På slutten av "levetiden" så er det kanskje ikke like kult, men det vinner du tilbake i enda råere og bedre spillopplevelse det første året.

 

Angående SSD VS SSD-cache, så vil det ikke være noe fasitsvar. Cache fungerer bra for dem som ikke klarer å ha noe system (med system så mener jeg bla. at man passer på å ikke fylle systemdisken full av drit), eller for de som gjerne har en del repeterende mønstre.

 

SSD gir mer garantert ytelse på det du har lagt på den, men krever litt mer sortering av hva man skal ha liggende.

 

Noen SSDer (f.eks Samsung EVO) har jo i tillegg en grei cache (RAM) i seg selv, som øker ytelsen ENDA mer på disse aller mest repeterende oppgavene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for hjelp alle sammen...

Det ble en Alienware 18 denne gangen med følgende:

GPU: Dual NVIDIA GeForce GTX 780M med 4GB GDDR5 - NVIDIA SLI Enabled
CPU: Overklokket Intel® Core™ i7-4900MQ prosessor (8 MB hurtigbuffer, opptil 4,0 GHz
Minne: 16GB tokanals DDR3L at 1600MHz
DISK: 1.5TB RAID 0 (2x750GB 7200RPM) + 80GB mSATA SSD Caching

Ellers er det masse ræl som følger med alle maskiner som man ikke kan velge bort...

 

Ser bra ut :

 

 

 

Game on folkens :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...