Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kvitt audio bug'en 100% med følgende ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2748883

Ser du har fått det til, og har noen spørsmål. Jeg oppdaterte til 442 stock når det kom ut, men ble lei av audio bugen og roota idag, før jeg flasha CWM med ROM Manager-appen. Men da jeg skulle åpne recovery, var det stock android recovery og ikke cwm. Prøvde så å installere med en fil fra xda, men fikk ikke opp det han kalte "RDA fingerprint". Prøvde da en til metode som sto i samme post, men den funket heller ikke. Null suksess. Hva gjør jeg?

 

EDIT: Det eneste som funket for meg var AutoRec. Sjekk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1583903

Takk for link til ROM :grin:

 

EDIT2: Har nå testet ROM som du linket til, og funker perfekt. du kan velge å ha bloatware eller bare avinstallere alt, audio bug borte og knockcode er her. 4K opptak og slowmo kamera. Bare en siste ting jeg lurer på: Har bare 4,25GB plass igjen på telefonen, siden jeg hadde mange forskjellige ting på Stock rom. Kan man overføre alt som var på Stock som over til en harddisk / pc, og flytte det tilbake om jeg evt skulle trenge Stock ROM? (garanti, reklamasjon, salg o.l.) Og hva burde jeg bruke?

Endret av Switched
Lenke til kommentar

Jeg snakket med LG kundeservice igjen i dag. Han jeg pratet med på kundeservice slet med akkurat samme audio bug'en etter kitkat og var like keen på at fix'en skulle komme ut. Han påstod at de hadde funnet løsningen, men at de ventet på endelig godkjenning fra de norske operatørene. De kunne ikke gi en endelig dato.

Endret av Lazzie68
Lenke til kommentar

Helt utrolig at en slik bug må igjennom testing og godkjenning hos operatører. Vi hører dette stadig vekk: produsenter som skylder på at det er teleoperatørene som forsinker android oppdateringer. Hvis dette stemmer og det ikke bare er en unnskyldning, ja da er det jaggu på tide at android blir litt mer modul basert slik at man kan oppdatere systemer som ikke påvirker nettverk og "patche" systemet fortløpende.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at en slik bug må igjennom testing og godkjenning hos operatører. Vi hører dette stadig vekk: produsenter som skylder på at det er teleoperatørene som forsinker android oppdateringer. Hvis dette stemmer og det ikke bare er en unnskyldning, ja da er det jaggu på tide at android blir litt mer modul basert slik at man kan oppdatere systemer som ikke påvirker nettverk og "patche" systemet fortløpende.

 

Hei,

 

Jeg vil forsøke å komme med en oppklarende forklaring på variant og oppdateringer.

 

Har sett utallige ganger at brukere tror at oppdateringer kommer sent pga at man venter på godkjenning fra operatører.

At oppdateringer av og til kommer tidligere til generiske terminaler enn på en operatør sin variant, skyldes enkelt og greit fordi produsenten har høyere volum på de generiske og prioriterer disse. Generisk versjon blir derfor ferdigstilt først hvis de ikke klarer det samtidig, men har ingenting med at operatøren holder igjen. Hvis ikke de kommer samtidig tar det som regel et par ekstra uker. Det er også slik at f.eks samsung slipper ut oppdateringer i puljer for å unngå for stort press på serverne. Dette uavhengig av variant.

 

Heldigvis ser vi at varianter blir prioritert mer og mer, og vi så at både S5 og Z2 hadde varianter klare til lansering. Riktignok ikke i nok volum, men ved nye lanseringer supplerer vi med generiske.

 

Husk også at variant skal sikre at de mindre avanserte brukerne klarer å komme i gang med tjenester på en enkel måte. En del på varianten kan virke overkill for de fleste brukerne her inne, men vi har et ansvar for alle våre kunder og da må sikre at de får brukt tjenestene våre samt at terminalen fungerer optimalt i vårt nett.

 

Håper det var oppklarende :)

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Hei & takk for svar. Går ut fra at du med generisk terminal mener ingen operatørbinding? Min telefon ble kjøpt uten binding, men LG sier uansett at de ikke kan slippe en oppdatering før denne er godkjent av samtlige operatører (som svar på at jeg påpekte at det allerede er sluppet en oppdatering til D802 i diverse europeiske land).

Lenke til kommentar

Hei & takk for svar. Går ut fra at du med generisk terminal mener ingen operatørbinding? Min telefon ble kjøpt uten binding, men LG sier uansett at de ikke kan slippe en oppdatering før denne er godkjent av samtlige operatører (som svar på at jeg påpekte at det allerede er sluppet en oppdatering til D802 i diverse europeiske land).

Med generisk så mener jeg at terminalen er uten endringer ifht hvordan produsenten har utviklet den før evt tilpasninger fra operatør. Det ligger for eksempel ikke noen operatør applikasjoner forhåndsinstallert.

 

Det er riktig at vi alltid får oppdateringer til godkjenning og det er viktig for alle. Kjipt om det kommer en oppdatering som plutselig gjør at f.eks mms ikke fungerer, og ja det hender faktisk at slike ting skjer :)

 

Men godkjennings prosedyrene er kjent og operatør bruker ikke lang tid hvis alt fungerer. Jeg har nettopp sjekket vedr G2 og der har i hvert fall vi (Telenor) godkjent den nye oppdateringen for ca. 2 uker siden. Så vår variant håper jeg LG da er klar med snart.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hva denne audiobugen går ut på? Ser at telefonen stadig er til salgs for en ok pris å vurderer som telefon fram til ny iphone.

Er det andre ting jeg bør vite av feil og mangler :)

Det høres ut som statisk støy (primært venstre kanal) i alle lyd/video apps, men varierer visstnok med hvilken impedanse det er på øretelefonene man bruker. Skal ikke være et problem hvis man bruker de medfølgende LG proppene, men har aldri testet mine.

 

Jeg har hatt iPhone 1. gen/4/4S/5, Galaxy S3 & Nexus 4 og G2'n er med god margin den beste jeg har hatt. Dog litt smårusk etter Kitkat som er irriterende. Foruten audio bug'en blir telefonen ofte litt varm og batteriet tappes noe fortere enn på 4.2.2.

Lenke til kommentar

Har akkurat lastet ned oppdateringen. Tok ikke factory reset i dag, men har gjort det en gang tidligere etter å ha oppdatert til Kitkat. So far so good både i Spotify og Tunein Radio. Testet med Shure SE-530. Ikke noe støy her.

 

Testet også med litt klassisk, som ikke er min greie. Støyen er fortsatt hørbar (knapt) når man virkelig hører etter, men en klar forbedring uansett.

Endret av Lazzie68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...