Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pirka bort føflekk for 3 år siden


MrArbeidsledig

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg pirket bort en føflekk på ryggen for 3-4 år siden. Var jo veldig bekymret for den da mtp føflekk-kreft som følge av det jeg hadde gjort, men glemte av det etterhvert. I dag tidlig pirket jeg bort i den igjen (trodde jo det bare var en kvise) inntil jeg så at det var skorpe på og at det mest sannsynlig var føflekken som jeg kødda med for noen år tilbake. Begynte å blø en del også.

Har jeg grunn til bekymring? Skal sies at ryggen ikke har fått sol på seg på mange år, så det skulle være ganske ironisk om jeg ble utsatt for hudkreft...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skorper som pilles bort skjuler som regel ett åpent sår og de pleier å begynne å blø. Men dersom det var en føflekk du pillet bort burde du gå til legen med det, for du skal jo ikke pille bort en føflekk. At en føflekk har skorpe trenger ikke være farlig, det kan være så enkelt som tørr hud/føflekk.

 

Men gå til legen, like greit å få det overstått enn å gå å lure på hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...