Gå til innhold

Alternativ til ONA fotobag


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en fotobag av typen skulderveske.
Jeg har helt forelsket meg i ONA baggene med Brixton og Union Street.

 

Disse er perfekte for meg med unntak av prisen som jeg synes er litt i stiveste laget.

 

Finnes det noen alternativer til ONA som ikke er like dyre?

Jeg har visse kriterier til hvordan baggen skal være:

  • Det må IKKE skrike fotobag når du ser den. Jeg håper og kanskje bruke den litt i skolesammenheng så da vil en LowePro bag være uaktuelt.
  • Jeg ønsker å bruke den når jeg er ute å reiser så det må være en del lommer med plass til reisedokumenter og annet småstæsj man trenger når man er ute å reiser
  • Rom til iPad er positivt
  • Rent størrelsesmessig tenker jeg rundt den samme størrelsen som ONA baggene er i. Den må ikke være for stor og klumpete.
  • Den må romme et speilreflekskamera med en 24-70 f/2.8L / 24-105 f/4L påmontert + en 2 mindre linser av typen fastoptikk

Hadde det ikke vært for prisen på ONA baggene så hadde jeg kjøpt den med en gang, for den er virkelig perfekt!

Tar også imot tips til uoriginale bagger fra eBay eller lignende. Er ikke så viktig at det er merke, så lenge den ser bra ut og kvaliteten er brukbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv blodfan av Think Tanks Retrospective-bagger, som skulle passe her. :)

http://www.fotovideo.no/Produkter/B%C3%A6reutstyr/Foto-Bag/Think-Tank/Think-Tank-Retrospective-7-Gr%C3%A5gr%C3%B8nn-Liten-skulderveske-med-rom-til-iPad-129466-p0000152117.aspx

 

Se dem live i FotoVideos butikk. :)

 

Har selv Retrospective 10 - får plass til fullframehus med batterigrep og holy trinity, samt småstæsj som blits, filtre og annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv Ona Union Street, og er strålende fornøyd med den. Utseendemessig er den meget flott, og kvaliteten er upåklagelig. Anbefaler deg å heller vente til du har råd til en fra Ona, eller finne ut om noen kan f.eks kjøpe en til deg i Singapore. Jeg fikk min i presang av min samboer da vi var der for halvannet år siden, og der betalte hun ikke mer enn ca 1700kr.

Butikken vi handlet hos har adr: tkfoto.com.sg men vet ikke om de har nettbutikk. Men den ligger i Funanbygget som er et eldorado for fotoutstyrsfrelste.

 

Etter å ha sjekket prislista deres, ser at den ligger på 399 SGD, som tilsvarer drøyt 1900kr. Tror det er en del billigere enn her i landet hvertfall.

Endret av sector
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...