Gå til innhold

Nedlasting fra NRK-TV/Super/Radio


Anbefalte innlegg

Har lagd et opplegg for og laste ned innhold/undertekster fra NRK på en enkel måte.

Virker på TV - Super - Radio

 

Har skrevet parser for undertekster fra NRK sitt "xml" format til "srt" format.

Bruker FFmpeg for nedlasting,

for og gjøre dette enkelt og bruke er det pakket som "stand-alone" program for Windows.

 

Språket er Python(Wxpython GUI),viss noen vil teste dette kan det gjøres fra Wx_nrk

Har fungert i en 3-måneder tid og jeg har rettet en del feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har lagd et opplegg for og laste ned innhold/undertekster fra NRK på en enkel måte.

Virker på TV - Super - Radio

 

Har skrevet parser for undertekster fra NRK sitt "xml" format til "srt" format.

 

Glimrende.

 

Det er også svært enkelt ved hjelp av PHP og PHP XMLread.

 

Se også:

 

Webmasters, forget browsers and SE's. Make your own ethical WebBots.

 

En glimrende bok http://webbotsspidersscreenscrapers.com/ basert på php cURL http://php.net/manual/en/book.curl.php hvor noe av koden kan lastes ned http://webbotsspidersscreenscrapers.com/DSP_download.php

Lenke til kommentar
Du vet, du trenger ikke styre med ffmpeg og alt det der.
De hls-strømmene er bare en rekke mpegts segmenter; altså, bare last dem ned en etter en selv og skriv dem direkte til en fil. :)

 

Jo man trenger ffmpeg/avconv eller AdobeHDS.php for og få satt sammen hls-strømmen til en spillbare fil.
Eller mener du at det finnes andre måter uten og bruke metoder over til og få en spillbar fil?
ffmpeg var for meg et bedere valg,enn PHP opplegget.
Noe jeg savner er muligheten for å se hvor langt en nedlastning er kommet / mulighet for å se at den faktisk er ferdig nedlastet - ellers er jeg kjempe fornøyd med denne.

 

 

Har vært inne på og lage en progress bar,men har slått det litt fra meg forløpig.
Når man har lastet ned litt,så finner man fort ut ca tid på det man skal laste ned.
Endret av snippsat
Lenke til kommentar
Jo man trenger ffmpeg/avconv eller AdobeHDS.php for og få satt sammen hls-strømmen til en spillbare fil.
Eller mener du at det finnes andre måter uten og bruke metoder over til og få en spillbar fil?
ffmpeg var for meg et bedere valg,enn PHP opplegget.

Adobe hds!=hls. "Hls" er bare den m3u8 spillelisten du allerede bruker og er kun tekstfil med en liste over mpegts-segmenter. Hvert enkelt segment er en spillbar fil og fortsatt spillbar om du bare konkatinerer dem. For eksempel slik

Endret av formkake
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Språket er Python(Wxpython GUI),viss noen vil teste dette kan det gjøres fra Wx_nrk

Har fungert i en 3-måneder tid og jeg har rettet en del feil.

Takk for grei "NRK opptaker". Fungerer fint i Windows 7, men jeg får feil i Ubuntu 12.04 LTS. Programmet starter fint, men når jeg drar over en lenke er det kun .srt filen som blir lastet ned. Her er "feilmeldingen" som kommer når jeg kjører via terminal:

 

Exception in thread Thread-1:
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/python2.7/threading.py", line 551, in __bootstrap_inner
self.run()
File "/usr/lib/python2.7/threading.py", line 504, in run
self.__target(*self.__args, **self.__kwargs)
File "/home/hp/Downloads/nrk/drag_drop/drag_drop.py", line 46, in nrk
.format(prog_name)], stderr=subprocess.STDOUT, stdout=subprocess.PIPE)
File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 679, in __init__
errread, errwrite)
File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 1249, in _execute_child
raise child_exception
OSError: [Errno 8] Exec format error
Jeg har Python 2.7.3 og 32-bits Ubuntu. Det er 25 år siden jeg programmerte noe som helst, så jeg er avhengig av hjelp for å løse problemet på en enkel måte. Kan nevne at jeg har lastet ned "programmet" flere ganger for å forsikre meg om at det ikke er feil under nedlastning.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hmm, men er det lovlig da? :)

 

Tror det er like lovlig som om du skulle tatt det opp på kaset som en gjorde i gamledager. Det er nok lovlig, så lenge det bare er til personlig bruk, og ikke å spre det.

Lenke til kommentar
Jeg har Python 2.7.3 og 32-bits Ubuntu.

Problemet er 32bit,ikke testet linux med 32bit.

Jeg har nå lastet opp en 32 versjon i Downloads.

Skudd i blinde, men har du testet med å kjøre det i python3?

Det var nok et skudd i blinde ja,er kun for Python 2.x.

Wxpython er offisielt kun for Python 2.x versjoner,er under vei til Python 3 med wxpython(phoenix)

 

Har testet "hls.py" som jeg fikk tips av @formkake,og det fungerte fint med wx_nrk.

Nå bruker jeg "ffmpeg" til og konvertere lyd så kommer nok ikke til og gjøre noen forandringer.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar

Problemet er 32bit,ikke testet linux med 32bit.

Jeg har nå lastet opp en 32 versjon i Downloads.

 

Takk for raskt svar. Nå fungerer alt glimrende. Nå blir det ny install på HTPC'en min, som forløpig har kjørt hovedsakelig Windows 7. Med fungerende Silverlight (TV2 Sumo), Hulu og US tv kanaler (ABC, NBC, CBS og FOX) er det ikke lenger grunn til å kjøre Windows til daglig.

Lenke til kommentar

 

Jo man trenger ffmpeg/avconv eller AdobeHDS.php for og få satt sammen hls-strømmen til en spillbare fil.
Eller mener du at det finnes andre måter uten og bruke metoder over til og få en spillbar fil?

 

 

Ja.

Det kan gjøres i en veldig enkel løsning (uten paralellitet) slik som dette:

1. Få tak i master.m3u8

2. Hente index***.m3u8

også gi alt til xargs og curl.

3. xargs -n 1 curl < index***.m3u8 > output.ts

 

Da har du en fult avspillbar transport stream (ts)

Denne kan enkelt muxes til matroska(mkv) eller mpeg4-part14 (mp4) med valgfritt verktøy.

 

Så kan du få inn parallellitet og hente fler segmenter samtidig for optimal nedlasningstid.

Bare ta vare på sekvens nr, og merge i riktig rekkefølge når du har en full buffer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, har bruk programmet ditt i noen uker nå. I starten fungerte det topp, men nå har jeg et problem. Filer stopper opp når de er cirka halvferdige.

Det samme har jeg observert, men jeg lurer på om det er noe NRK har endret på. Enkelte programmer går helt fint, mens andre ikke går. Jeg oppdaget problemet med Broen 2 - episode 9. Den stopper på ca 17MB i lav kvalitet, både under Windows og under Ubuntu. Flere programmer med utsendelse etter dette har gått fint, inkludert Lillyhammer 2 - episode 6. Broen 2 - episode 10 stopper på ca 270MB i lav kvalitet. Å endre kvalitet hjelper ikke. Opptaket stopper på samme sted.

Lenke til kommentar
Hei, har bruk programmet ditt i noen uker nå. I starten fungerte det topp, men nå har jeg et problem. Filer stopper opp når de er cirka halvferdige.

 

Problemet er at noen få av sendingene til NRK har en liten feil,dette får ffmpeg til og stoppe.

Har fått tips om at det går an og sende mail til NRK og dem vil faktisk rette opp i feilen.

Jeg sjekket dette selv Lilyhammer episode 4(22:40) hadde en feil som man også så godt i nettleseren.

Denne feil ble retter opp etter at mail om problemet ble sendt til NRK,ikke av meg men den personen jeg hadde fått tips av om dette.

 

Har prøvd og se litt på noen løsninger med ffmpeg ved sånne feil uten og ha funnet en løsning.

Den rene Python løsning med hls.py stopper ikke opp ved sånne feil,skal se litt om jeg tar den med som et alternativ i nyere versjoner av Wx_nrk.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...