Gå til innhold

Kopiere fra GET


Anbefalte innlegg

Er det på en eller annen måte å kopiere ut innholdet på en getboks analogt?

 

Det jeg har lyst til å brenne på en dvd er ting som f.eks. "nytt på nytt", en og annen sketsj fra "torsdag kveld ...", osv. andre ting fra andre kanaler også.
Da trenger man ikke den fantaaaasssstiske digitale kvaliteten.
(Jeg trenger ikke den på TV i det hele tatt. Musikk på steroanlegget er jeg mer toppkvalitet-avhengig.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

j

 

Det er jo flere typer "GETboks". De nyeste har bare HDMI, ikke analog utgang. Da trenger man en HDMI til SCART (eller komponent) konverter, og også en HDMI splitter hvis man ønsker signal til både TV og opptaker uten å koble om.

Problemet var at opptakeren jeg har hatt i ti år sa takk for seg, så jeg må ha ny, men da må jeg altså passe på at det blir en opptaker med scart da?

Lenke til kommentar

Jeg har lenge brukt en standard Get boks, av den gamle typen, mot en vanlig DVD/harddisk opptaker med SCART. Det fungerte greit.

Men så fikk jeg ny Get boks, og den har ikke SCART. Så slutt på opptak.

 

Opptakere med HDMI finnes vel ikke? HDMI har kopibeskyttelse for å hindre opptak.

 

SCART har to typer signal, kompositt og RGB. Velg RGB, det gir merkbart bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du blander digitale kanaler og digitale koblinger?

Alle kanalene man ser via Get dekoder er digitale.

Tilkoblingene mellom dekoder og annet utstyr kan være analog eller digital.

 

Analoge koblinger er noe gammeldags, og er i ferd med å forsvinne. Man kan alltids diskutere om det er mindre brukervennlig pga kopibeskyttelse. Men slik er det, rettighetshaverne ønsker ikke piratkopiering, og det er ikke mulig å skille fra kopiering til eget bruk.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du blander digitale kanaler og digitale koblinger?

Alle kanalene man ser via Get dekoder er digitale.

Tilkoblingene mellom dekoder og annet utstyr kan være analog eller digital.

 

Analoge koblinger er noe gammeldags, og er i ferd med å forsvinne. Man kan alltids diskutere om det er mindre brukervennlig pga kopibeskyttelse. Men slik er det, rettighetshaverne ønsker ikke piratkopiering, og det er ikke mulig å skille fra kopiering til eget bruk.tatt er mulig

Tror ikke jeg blander, men det jeg egentlig er ute etter er om det i det heletatt er mulig å få tatt vare på (utafor GET-boksen) ting som jeg tar opp. For den blir jo full en gang, og som sagt så er ikke kvaliteten så viktig på vanlige programmer. Litt viktigere på filmer, men de kan jo kjøpes

 

Men sånn som du skriver så må jeg vist bare gi opp?

filme TV-skjermen kanskje (hehe)?

 

Lenke til kommentar

Hva er HDCP?

Når får jeg inn 13 kanaler på opptakeren, som kabel-tv'n sender ut analogt, men hvis det ikke er mulig å få inn alle de andre kanalene i opptakeren, så trenger jeg jo ikke GETboks i det heletatt.

Så er det mulig å få flere enn de 13?
Opptakeren jeg tenkte å kjøpe nå er Philips DVDR 3300H, og det jeg hadde som gikk i stykker var

Pioneer DVR 520H-S

Går det forresten an å få bildet fra tv til pc, og ikke bare fra pc til tv? - da kunne man kanskje bruke video screen capture av et eller annet slag

Endret av evmorten
Lenke til kommentar

HDCP er kopisperren i HDMI og liknenede digitale overføringsstandarer.

 

Du får inn noen analoge kanaler, men antallet minsker. Get i Oslo har nå 12 analoge kanaler, men det er vel ca 1/2 år siden de kutta ned fra 17. Og for 2-3 år siden var det 20 kanaler.

 

Mulig du er fornøyd med bildekvaliteten på de analoge kanalene, men de fleste som har prøvd det på store moderne TVer mener de må ha dekoder når de ser forskjellen.

 

Det er ingen gode måter å få bilde fra TV til PC på. Enkleste måten er et "gammeldags" analogt TV-kort. Da kan du både se og spille inn, men bare de analoge kanalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...