Gå til innhold

Test: Samsung UE65F9005STXXE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor går 4K-utviklingen så sakte? Det er jo langt fra noen ny teknologi, men likevel finnes det nesten ikke innhold, få skjermer osv. Hvorfor blir ikke f.eks alle nye filmer gitt ut i 4K? Noen som vet om 4K er blitt standard på kinoer rundtom?

 

Netflix skal vel begynne å streame 4k neste år, fysiske medier kommer vel etterhvert som lagringskapasiteten tillater det.

 

Min lokale kino viser 4k men jeg tviler på at det har blitt standard rundt omkring enda. De største har vel dette.

Lenke til kommentar

 

 

Du må nesten se en slik TV i levende live for å skjønne for skarpt bildet blir, der detaljene er så bra at du fint kan sitte på en halv meters avstand fra en 65 tommer uten å kunne se antydning til piksler.

Noen som vet om et sted i Oslo hvor de har en utstilt?

Var og så på flere forskjellige 4K-TVer på Expert ved klingenberg på fredag. Tror dette er en av de som er på display. TV-ene var av ene eller annen grunn plassert litt anonymt uten noe særlig annonsering, så spør betjeningen hvis du ikke ser dem med en gang.

Lenke til kommentar

Hei!

Skal kjøpe en ny tv, men er i tvil om jeg skal gå for samsungs 8 serie eller for 9 serien som er testet ovenfor..

Noen her som kunne hjulpet med noen innspill?

 

Tenker på å kjøpe en 55 tommer.. men blir en på 65 for stor, når jeg har en avstand på 3.5 meter fra skjermen?

Lenke til kommentar

Hei!

Skal kjøpe en ny tv, men er i tvil om jeg skal gå for samsungs 8 serie eller for 9 serien som er testet ovenfor..

Noen her som kunne hjulpet med noen innspill?

 

Tenker på å kjøpe en 55 tommer.. men blir en på 65 for stor, når jeg har en avstand på 3.5 meter fra skjermen?

 

Nei, absolutt ikke.

 

Min gamle tv på 46" tok kvelden, så jeg fikk ordnet så jeg betalte mellomlegget for å gå opp i størrelse og kvalitet. Stoppet på 55" pga varmgang i lommeboka, men hadde gjerne gått opp til 84", om ikke det hadde tatt livet av baklomma/lommeboka.

 

Kunne fått 65" for ikke så mye mere, men valgte å holde igjen på størrelse for å få igjen i kvalitet, og 55" er ok størrelse. Men om ikke pengene stopper deg, så gå for 65".

 

Har ca 3,5 m faktisk avstand til tv. I starten så virker det svært med 55", men det går over fort. Nå virker 46"-tv'er puslete, nesten som å gå tilbake til 32 CRT...

 

;-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Så denne på Elkjøp i dag, jeg bare sier fy fa** for ett bilde!!! det var vel og merke en film filmet i 4K som rullet over skjermen, den er sikkert ikke bra på Full HD, men jeg fikk en mye større opplevelse enn da jeg så Bluray i full hd for første gang, det kan ikke sammenlignes engang.

 

Jeg vil nesten gå så lang å si at man ikke trenger 3D når man har sånn bilde.

 

Til alle kranglefantene må jeg bare si at dette er den første og eneste 4K tv'n jeg har sett og det er sikkert mange som er mye bedre osv... men kjerringa måtte nesten dra meg uttav butikken for jeg ble rett og slett trollbundet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...