Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - awesnes - Canon 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnbildet fra 9 oktober viser at du fikk med deg noe bra i fraværet av nordlys, 11 oktober er muligens høstklisje, men det er oktober og da er det lov! :) Det er uansett et flott bilde med fine farger, fin speiling og en koselig stillhet og ro i seg.

Fredag 11. var nydelig.

Kunne lett vært en reklameplakat for "visit Norway"!

Jeg synes ikke regnværsbildet 9. okt. var ingen dårlig erstatning for nordlyste du ikke så, nydelig bilde fra Trollvann, enig at det kunne vært brukt som reklame for Norge-

9. oktober var et flott bilde. Fikk skikkelig høststemning av å se på det!

 

Takk for fine kommentarer, hyggelig :)

Lenke til kommentar

Lørdag 12. oktober

Hmmm, hva skjer? Ingen høstfarger denne gangen? Til og med i svart/hvitt og nesten på kanten til abstrakt jo...

f/2.8 - 1/8000 - Iso 2500
10234564933_959c8d5880_c.jpg
Oktober12_ 063a by awesnes, on Flickr



Her var det masser av flotte høstfarger og motiver.

Likte godt den forfalne scooteren. Er nok ikke første høsten den har møtt. Det fargerike løvet gjorde seg også særs bra :)


Takk skal du ha. Nei, det så ikke ut som det var første høsten den møtte stående der.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

12. oktober er et fascinerende bilde, og abstrakt synes det virkelig å være. Jeg har en idè om hva det er, men jeg er på ingen måte sikker, og siden det er svart/hvitt så blir jeg enda mer usikker. Jeg har en følelse av at mitt førsteintrykk (av motivet) kanskje lurer meg. Ypperlig!

Takk for det, du må gjerne komme med forslaget ditt... Jeg avventer litt med å avsløre hva det er.

Lenke til kommentar

Søndag 13. oktober

Jeg var visst ikke helt ferdig med skuteren fra mitt første bilde i festen
(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1540750&p=20991219)

Var på en liten familietur til stedet den står i dag, tok noen detaljbilder av stakkaren..

 

F/2.8 - 1/320 - Iso 200
10254615033_6fd572a789_c.jpg
Oktober13_ 114 by awesnes, on Flickr

 

En versjon basert på Tomsis forslag

 

 

 

Alternativ versjon i spoiler.

10254500746_79614ebc06_c.jpg
Oktober13_ 098 by awesnes, on Flickr

 

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Det er ikke lenger en sliten scooter - det er en sliten gjenglemt ridder. Me like.

 

edit: Jeg tror det er mulig å få denne til å poppe litt mer - kan tenke meg at en varmere hvitbalanse og litt kontrast/vibrance løfter bildet opp enda et hakk.

Takk for det Tomsi. La et forslag på bildet basert på din tilbakemelding i en spoiler like under bildet, noe sånt du tenkte på?

Lenke til kommentar

Det er flere som har vært oppe ved Trollvann ja. Jeg stakk en tur bortom i dag (eh. i går). Skikkelig postkortmateriale dette. Kan godt være med på den nasjonalromantiske linjen andre er på her.

12. okt er ikke bare på grensen til det abstrakte, tror grensen er krysset. Ser ut som is, men det har vel ikke vært kaldt nok for det ennå. Men det kan jo være noe sildrende vann som du har frosset i tid. Interessant og mystisk.

Gjør seg nesten enda bedre tett på den scooteren. Godt komponert er det også. Kontrastene er bedre i den nyredigerte, men tror jeg foretrekker en litt kaldere hvibalanse enn Tom.

Lenke til kommentar

Det er flere som har vært oppe ved Trollvann ja. Jeg stakk en tur bortom i dag (eh. i går). Skikkelig postkortmateriale dette. Kan godt være med på den nasjonalromantiske linjen andre er på her.

12. okt er ikke bare på grensen til det abstrakte, tror grensen er krysset. Ser ut som is, men det har vel ikke vært kaldt nok for det ennå. Men det kan jo være noe sildrende vann som du har frosset i tid. Interessant og mystisk.

Gjør seg nesten enda bedre tett på den scooteren. Godt komponert er det også. Kontrastene er bedre i den nyredigerte, men tror jeg foretrekker en litt kaldere hvibalanse enn Tom.

Takk for det, og du har helt rett. Det er fossefallet til en kunstig foss tatt på med en lukkertid på 1/8000....

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...