Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - awesnes - Canon 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Enig med Tomsi, kubbene må med.

 

For meg er det stor forskjell på de to bildene. Kubbene gir bildet en helhet i motsetning til spoilerbildet. Flammene i spoilerbildet er flotte, isolert sett bedre enn på hovedbildet, men jeg sitter med følelsen av noe mangler siden de er "kuttet" av både nede mot veden og det mangler også litt av flammens topp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra og variert.

Foreløpige favoritter er 12 for sin bombastiske men samtidig nesten mystiske uttrykk der motivet er helt løsrevet fra omgivelsene, veldig bra.

 

Nr 17. Fordi jeg aldri får tatt ett bra bilde av bål eller peis, men det gjorde du. Takk.

Flammene i spoiler var jo flotte, men det var fint å se trekubbene også.

Kubbene må med - det blir et bedre bilde da, synes jeg.

Enig med Tomsi, kubbene må med.

 

For meg er det stor forskjell på de to bildene. Kubbene gir bildet en helhet i motsetning til spoilerbildet. Flammene i spoilerbildet er flotte, isolert sett bedre enn på hovedbildet, men jeg sitter med følelsen av noe mangler siden de er "kuttet" av både nede mot veden og det mangler også litt av flammens topp.

 

Takk for kommentarer folkens.

 

Er enig om at kubbene "må" med, de er såpass anonyme i bildet at de ikke trekker noe oppmerksomhet fra flammene som er hovedmotivet.

 

Prøvde en versjon hvor jeg gjorde alt untatt kubbene og flammene svarte, men den ble fort forkastet.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Jeg synes flammene i spoileren den 17. så såpass flotte ut i seg selv at jeg nesten fortrekker dette. Blir litt abstrakt, siden kubbene ikke er med her.

 

Slanke bjørkestammer mot tett granskog ble veldig bra. Bjørk er i det hele tatt et fotogent treslag, så også her med en bonus i form av speilingene.

Lenke til kommentar

Nydelig høstbilder, stramme linjer og flotte speilinger

Jeg synes flammene i spoileren den 17. så såpass flotte ut i seg selv at jeg nesten fortrekker dette. Blir litt abstrakt, siden kubbene ikke er med her.

 

Slanke bjørkestammer mot tett granskog ble veldig bra. Bjørk er i det hele tatt et fotogent treslag, så også her med en bonus i form av speilingene.

 

Takk for kommentarer.

Lenke til kommentar

Veldig gøy å se hva du får til i fra nærområdet her på Rotnes! (selv bor jeg i Solliveien, litt lengre ned i stasjonsveien bare) Hadde en fest for en stund tilbake jeg skulle ta bilder i fra Rotnes området for å oppdage nye ting.

Favoritten må være 5.oktober tror jeg, myke men klare og flotte grønnfarger

Lenke til kommentar

Veldig gøy å se hva du får til i fra nærområdet her på Rotnes! (selv bor jeg i Solliveien, litt lengre ned i stasjonsveien bare) Hadde en fest for en stund tilbake jeg skulle ta bilder i fra Rotnes området for å oppdage nye ting.

 

Favoritten må være 5.oktober tror jeg, myke men klare og flotte grønnfarger

 

Takk for det k-h-s, men må nok "skuffe" deg med at bare fire av bildene er tatt i området... (Skuter, regnvær og blad på gress).

 

Har du en link til den festen din?

Lenke til kommentar

Veldig mye flotte bilder! Klare farger og kontraster, og jeg liker at du ikke er redd for "høst klisjene", det er flott at bildene reflekterer måneden vi feirer. Ble inspirert!

Pent det siste her. Her fungerer midtstilling bra.

19. oktober er et flott bilde! Bra komposisjon og fine speilinger. Ikke lett å få et så "enkelt" motiv til å bli spennende :) Så hjelper det på med den fuglen, særlig fordi man må se litt nøye etter den.

19 var flott. Lyset. Fargene. Speilingen i vannet. :)

 

Takk for kommentarer.

 

Prøvde litt forskjellige utsnitt, men falt tilbake på midtstilling.

 

Artig at dere så fuglen, var ikke så lett å se i liten versjon iallefall. Den kunne fort blitt et irritasjonsmoment siden den ødlegger speilingen litt, men synes den skaper litt positiv uro i bildet.

 

Lenke til kommentar

Lørdag 26. oktober

Et aldri så lite press på meg i dag, måtte få ut et bilde for å ikke bli "disket" fra festen.

Like nede i gata har jeg sett meg ut et motiv som jeg måtte prøve meg på. Like før lyset forsvant helt tuslet jeg ned med stativ og fjernutløser.

Falt til slutt ned på en s/h-versjon av bildet.

Bildet er forøvrig satt sammen av tre bilder.

 

Ser at komprimeringen ødlegger en del av kvaliteten, anbefaler å trykke på det for å se det i lightbox på Flickr.

f/6.3 - 8 sek - Iso 400
10501355473_d72bde2c76_c.jpg
Oktober26_022_024_panorama_B by awesnes, on Flickr

Fargeversjon i spoiler

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...