Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - OveP - 50mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9. oktober.

 

"Punk"

 

Takk for kommentarer! At noen liker bildene gir inspirasjon til å fortsette.
Jeg legger vekt på å prøve meg på nye motiver som en del av utfordringen.
Kjenner allerede at det å være ute av komfort sonen gjør at jeg både tenker

annerledes og ser på mulige motiver på en annen måte. Da er vel noe av

hensikten oppnådd tenker jeg.

 

I dag falt jeg for et fargerikt tre som stod helt alene ved sjøkanten.

Det finnes en menneskelig versjon av dette også.

 

1/350s - f/5,6 - ISO400 - +1EV

post-291166-0-75417700-1381331267_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Veldig fine bilder 9. og 10., men jeg ville prøvd å få de forreste soppene i fokus, de forstyrrer når de er ute av fokus samtidig som de er en del av hovedmotivet. (Elementer i forgrunnen ute av fokus fungerer når de er klart adskilt fra hovedmotivet.)

Takk for det. Det tar tid å vende seg til til den tynne DOF'en på 50mm'ern. Ser at jeg fikk fokus der jeg ville ha det (på stilken) for å få en uskarp forgrunn og bakgrunn, men den ble litt for smal for å fange opp hele sopp-skiva. :hm:

Jeg får ta meg en tur til og prøve igjen, for jeg synes at motivet var bra. :)

Lenke til kommentar

Håper kameraet var værtett, jeg fikk problemer for noen oktoberfester siden etter en dag i øs-pøs regn. Bildet illustrerer i alle fall værets traurighetsgehalt så det holder.

"Boot" er så nært på at det nesten blir abstrakt. Tøft bilde.

"Punk" var så fargesterkt mot den lyse bakgrunnen at det nesten sved i øynene. Skikkelig fyrverkeri.

Likner stygt på blekksopp den 10. oktober. Sopp er det i alle fall, men et noe overraskende habitat. De står og klynger seg sammen som for å beskytte seg mot omgivelsene.

Fotogene fjell på det siste der, hvor er disse (tilsynelatende melisbedryssede) fjellene?

Lenke til kommentar

k.n.b.: Joda, ser ikke ut for at kameraet tok skade av et regnskyll, men man er jo aldri helt sikker..
Takk for kommentarene! Jeg måtte google blekksopp og det kan kanskje stemme. Har aldri sett slik

sopp på ei sandstrand og det var bare denne ene. Skal ta meg en tur til i morgen å se om jeg får et bedre skudd.

Kystlinja du ser er mot Ålesund, tatt fra Giske.

Lenke til kommentar

Den 5. bommet du litt på fokus, men lyset var kjempebra!, Likte særlig måten du fanget dråpen på i "Boot", bra fokus og innslag av farger i bildet. De to siste var også fine på ulike måter. Soppen var artig, og i bra fokus, og landskapsbildet var stemningsfullt. Likte det mer og mer :)

Lenke til kommentar

12. oktober

 

Takk til FunFact for tilbakemeldingen. Bra du likte dråpen, den var viktig for meg også.

 

"Naust"

 

Jeg viser vanligvis bildene så lik virkeligheten som mulig, men noe av utfordringen er å prøve nye ting
så jeg legger ut en bearbeidet versjon i dag.

 

 

post-291166-0-33578400-1381604296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...